lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Olielek, vanwaar afkomstig

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Christof



Geregistreerd op: 10-2-2017
Berichten: 14
Woonplaats: Lille

BerichtGeplaatst: Za, 11 Mrt. 2017, 0:31    Onderwerp: Olielek, vanwaar afkomstig Reageer met quote

Bij het demonteren van men smt kwam ik op een olielek uit



Deze bevind zich ter hoogte van de voorste cilinder, links aan de koppeling.
Iemand idee wat dit kan zijn? En wat de kosten kunnen zijn. Bedoeling was om het kader te strippen om te spuiten maar op het moment valt dit me wat tegen en wilde ik het laten voor wat het was, maar als blijkt dat de motor er toch onderuit moet voor dit lek...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2017, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb enkel verstand van LC8- blokken, en daar zit de koppeling wel degelijk rechts.
Links zit de slave-cylinder die drukt op de drukstang, die doorheen het blok loopt, en zo de koppeling bedient.
Is je beschrijvende uitleg dan correct?

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Christof



Geregistreerd op: 10-2-2017
Berichten: 14
Woonplaats: Lille

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2017, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Dan is men beschrijving idd verkeerd, ging ervan uit daar de "slave-cylinder" links zit zich hier ook de koppeling bevond.
Is dus links vooraan achter het kunststof afdekplaatje.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2017, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

de slavecylinder zit vlak voor het voortandwiel, een klein cylindertje waarop een ontluchtingsnippel zit.
Die regio durft al eens ZEER vet te wordenvan rondspattend kettingvet.
Maar bij jou zit het aan de voorkant van het grote dynamodeksel. Geen idee hoe het daar zo vet kan worden.

Beste dat je kan doen is alles extreem goed reinigen met remmenreiniger, dan die regio bepoederen met bloem of talkpoeder en dan de motor starten. Je wilt zo de eerste zweetplekken ontdekken.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 14 Mrt. 2017, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal mee eens Muug.

Idd goed schoonmaken en kijken waar je wat kan zien.
Een klein druppeltje flink uitgewaaid lijkt meestal al extreem.
Terwijl het iets heel kleins kan zijn book2

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif