Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
perlei
|
Geplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 18:43 Onderwerp: Stuur demper |
|
|
Vraagje,
Is het nodig wanneer je echt offroad gaat rijden een stuur demper te plaatsen????
En zo ja welke
Met mijn 525 is dat geen lukse!!! |
|
Naar boven |
|
 |
perlei
|
Geplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 18:44 Onderwerp: |
|
|
Ik bedoel dan met een 990 S |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 19:06 Onderwerp: |
|
|
het antwoord is NEE.
MAAR, het maakt het stuurgedrag wel beter en het voegt een stuk veiligheid toe denk ik, als je niet weer evenredig harder gaat rijden dan he..
De LC8 rijdt van zichzelf al super stabiel hard, maar daardoor kan je je makkelijk laten verrassen door sporen en kuilen en dat is bij 120+km/h geen pretje. In zo'n noodgeval kan een stuurdemper je redden van een koprol.
Ik heb een stuurdemper en ben er zeer tevreden over: Boven de 150 op de rallypistes begin ik het zelf gelukkig te eng te vinden ....
Oja..: Welke? Er is maar 1 officiele aanbouwset: Scottdemper met andere kroonplaat. te koop bij o.a. Sommer.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
perlei
|
Geplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 22:11 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tips en jij kan het weten!!! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 22:19 Onderwerp: |
|
|
Tja.. ik vind het zeker fijn, maar dat weet jij ook wel van je eigen offroad.
Bij de Tuareg had ik de stuurdemper er op: Echt fijn voor zulke snelheden. En ik denk ook wel mijn redding bij de klap op dag 2, anders was ik denk ik 3x over de kop gegaan.
maar goed, voor het minder extreme werk is het echt niet meteen nodig hoor.
Wat ik voor offroad wel aan kan bevelen is een ander stuur: Pak een Magura MX2, die is een heel stuk rechter. Dan 18mm stuurverhoger (de originele ktm busjes) en de stuurklem 180 graden omdraaien (zodat ie iets meer naar voren komt).
Dat is overigens ook wel een bijkomen voordeel van die andere kroonplaat voor de stuurdemper: Daar staat het stuur meteen hoger en recht boven de kroonplaat.
Maar euhm: voor het echte offroadwerk heb jij toch al een prachtfiets  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|