lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Even voorstellen en mijn test van de Super Enduro!!
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GertJan



Geregistreerd op: 9-7-2006
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jul. 2006, 14:16    Onderwerp: Even voorstellen en mijn test van de Super Enduro!! Reageer met quote

Hoi, ik ben nieuw op dit forum en zal me dus even voorstellen. Ik kom uit Erp en ben lid van de off-Road club MC 't Pijpke.
Ik rijd zelf op een Husaberg en een XT-500 PD. Maar ben op zoek naar een vervanger voor mijn GS-1100 die vorig jaar total loss is gegaan. En daarbij gaan mijn gedachtes uit naar de Adventure of de Super Enduro.

Nu gisteren dus de eerste ervaring opgedaan met deze Super crosser/enduro: helemaal te gek. Wat een beer van een motor. Op de weg licht sturend en ondanks de enkele schijf vóór, toch een hele goede vertraging.
De handelbaarheid is heel goed en de fiets is loeizuiver te sturen. Vermogen is helemaal geweldig. In zijn 2e gaat ie spontaan op het achterwiel en dan moet je op een gegeven moment doorschakelen naar zijn 3 en 4. Allemaal op één wieleke. Machtig gewoon.
De banden geven mij op de weg niet heel veel vertrouwen, maar dat is alleen in snelle bochten. Waarschijnlijk is dit een kwestie van wennen en veel doen. Ik lees wel eens dat met de Karoos net zo hard door de bocht kan worden gegaan als met echte all-road banden maar dat wil ik eerst eens zien voordat ik op mijn plaat ga.

En dan offroad. Ik ben begonnen met een redelijk harde bospad met hier en daar stukken zachte bodem en los zand. Allemaal geen probleem. Ook op harde knippenpaden laat hij zich eg gemakkelijk van de ene knip op de andere zetten. Ik durf te beweren dat ík er zeker niet meer problemen mee heb als met mijn Husaberg 501!!
In zwaar terrein is het zaak om de snelheid er goed in te houden anders gaat ie voor veel zoeken maar dat kan ook niet anders met dit gewicht. Zwaar terrein in combinatie met diepe knippen, wordt ook moeilijker want dan is er te weinig grip om op vermogen naar een volgende knip te gaan. Wellicht dat iets andere banden daar nog verbetering kunnen brengen.

Voor mij is de test in ieder geval ruim geslaagd: hij is mooi, hij is bruikbaar voor alle terreinen, de vering is ook heel goed ( ik weet nog niet wat ie doet bij springen maar dat zal ook wel snor zitten), hij stuurt fantastisch en heeft voldoende vermogen.
Voor dagelijks gebruik nodigt ie wel erg uit om gekke dingen te doen.

Wellicht dat een extra setje velgen/banden de funfactor wel naar een abnormaal/ongekend niveau brengt.

Van mij mag ie komen, hoewel ik ook nog even met de Adventure ga proefrijden. (ik weet niet of die nog een kans maakt)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jul. 2006, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Rij iid ook in ieder geval de adventure proef.

Wat ik namelijk niet gehoord heb:
- hoe is het na twee uurtjes snelweg met 170?
- hoe is het na 500km eifelweggetjes (en 4x tanken bij een superenduro...)

kortom: waarvoor wil je de motor: Een vervanging van je GS? Koop dat een adventure! Kwa stuureigenschappen e.d. zal de die superenduro niet zo veel ontlopen zolang je in licht terrein blijft, maar kwa comfort op de weg en bij langere touren wel denk ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GertJan



Geregistreerd op: 9-7-2006
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo, 9 Jul. 2006, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Hoge snelheden op de autoweg zal inderdaad minder comfortabel zijn maar dat is denk ik een beetje een leeftijdskwestie en vooral: wat ben je gewend. Ik ben in mijn jonge jaren op een XT-600 Téneré naar Spanje geweest en dat kostte mij geen enkele moeite. Vorig jaar naar de Alto Turia gereden met de BMW en dat viel niet mee. Maar zoals gezegd, daar zaten ruim 20 jaar tussen.
Ik hoop dat het verbruik van beide machines elkaar niet veel ontloopt, dus als er eens flink gegast gaat worden dan ben je(ik) blij dat je na 150-200 km jagen, eens een tankstop kunt inlassen.
Maar ik ben het met je eens , en dat heb ik bewust uit het vorige stukje gelaten: ik zou hem wél zodanig willen ombouwen dat er bijv de kuipdelen van de Adventure opgeschroefd zouden kunnen worden voor de lange afstanden: wat is er mooier dan met de machine naar het zonnige zuiden te rijden, tentje en kuip eraf te gooien en de mooie niet geasfalteerde delen van de Alpen te verkennen!!
Daarnaast zou ik hem ook willen gebruiken voor de offroad ritten die elke jaar nog gereden kunnen worden: bijv Hengelo en Handel waar we elk jaar te vinden zijn. En dan hoeft het niet zo hard als met een echte enduro als het plezier er maar is.

En tot slot, en ik blijf erbij, het is een machtige machine geworden. Ook enkele andere leden van ons clubje hebben er even van kunnen proeven en die zijn echt onder de indruk van de rij-eigenschappen.

Groet GertJan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Kuipdelen van de adventure erop schroeven zal; wel moeilijk worden, want de tank is totaal anders.

Dan lijkt het me makkelijker om een adventure te kopen en die terug te bouwen: Dat is ook wat ik doe.
Voor het echte zandwelk vind ik de adventure echter te zwaar op de kop, ik vraag me af of dat bij de superenduro beter is, maar dat zal een proefrit uitwijzen.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Do, 20 Jul. 2006, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik overweeg de aanschaf van de superenduro. Echter waar kan ik proefrijden. De dealer heeft er één staan in de showroom en dat wordt geen demofiets.
_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Noppie



Geregistreerd op: 4-1-2005
Berichten: 155

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jul. 2006, 7:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo G-spot, je kan proefrijden bij Verpalen in Krommenie. Die heeft een demo staan.


thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jul. 2006, 15:47    Onderwerp: Reageer met quote

Thnx ! proefrit mag zeker niet offroad ? wry

Zijn er overigens al SE's verkocht ?

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jul. 2006, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel, er rijd er al een bij mij in de buurt. Ik denk dat ze zo weg zijn Smile
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jul. 2006, 18:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sta voor morgen op de lijst smiley
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 22 Jul. 2006, 5:19    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Ik sta voor morgen op de lijst smiley


neem ff een paar leuke fototjes vorr op DE site wink3 laugh3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Sep. 2006, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ha die Gertjan,

Heb jij die foto die bij mij geplaats is niet gemaakt tijden de alto turia ride? Maar goed om op je vraag terug te komen. SE of Adventure.
Voor mij is het simpel, er is geen mooier blok als het lc8 blok. het frame en de vering maken het af. oftewel de perfecte motor, beter en mooier bestaat niet. jij hebt me in Spanje zien gaan en geloof me het was de KTM en niet de man. Ik heb nu gekozen voor de SE daar ik het een mooi ding vindt en geen afstanden meer over de snelweg afleg zoals eerder wel het geval was. De SE heeft wat smallere velgen, carburateurs en een betere voorvork voor mij doel. De adventure is reis klaar. Gewoon doen wat je hart je ingeeft, echt verschil zit er niet in. alhoewel met de se verwachten ze wat van je tijdens een enduro. met de adventure krijg je al gauw een knipoog en respekt. Maar goed ik ben inmiddels 45 en ze lullen maar raak. Ik doe wat ik leuk vindt. Ciao lantaarn drager Gerjan

_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GertJan



Geregistreerd op: 9-7-2006
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Sep. 2006, 13:09    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Gerjan, de foto is inderdaad van de Alto Turia. Jammer dat het toen zo gelopen is. We hebben na je vertrek toch nog een mooie tijd gehad met de beemers. De prestatie die je de eerste dag had neergezet zie ik zo snel nog niet verbeterd: met wat voor 2 pitter dan ook. Mischien jijzelf met een SE.
Voor ik een keuze maak ga ik eerst afscheid nemen van een standaard XT en de Heroes Legend XT. Ook mijn Husaberg moet er dan aan geloven. Als het zover is dan laat ik het wel weten. Voorkeur gaat uit naar de SE maar ik denk dat de Adventure meer bied op het gebied van algemeen gebruik. Groet Gert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel Gertjan ik heb mijn Super Enduro door en door getest, en hij is goed bevonden.
De SE is helemaal mijn ding, Soepel en doseerbaar te rijden, Al blijft het lastig dat hij op en knippen pad afslaat als je van het gas gaat, maar daar valt goed mee te leven. Anders gezegd de LC8 is het mooiste ontwerp ooit gemaakt dat ik het hem vergeef.
De eerste meters op en SE bevalt niemand waarom kan ik niet ontdekken, Topzwaar is hij zeker niet, al denken mensen dat na het eerste ritje wel. Ik denk dat je dit gevoel krijgt daar de balhoofd hoek iets steiler is. Deze hoek is ter gelijke tijd het grootste voordeel en nadeel t.o.v. een adventure. Tijdens een enduro is hij wendbaar genoeg maar harder als 170 over een asfalt weg wil je niet.
Ik heb de Se gekocht voor 100% motorplezier en heb tijdens het uitzetten van de Oost Europa Rally gemerkt dat de SE de verwachting waarmaakt. Waar een EXC komt kom ik ook, okay ik doe er wat langer over, maar die tijd maakt je op de rechte stukken meteen weer goed. Evenals 100 km asfalt knallen. Het is een echte Allround fiets, lekker op de weg en met een offroad rit heb je alleen maar lol. De Vering is voor mijn rijstijl top. Anders gezegd ik heb altijd controle. Ook voor de duo heeft hij plek zat. Uiteraard is het geen enduro fiets, maar mijn hart ligt bij de rally achtige vakantie,s en daar is de SE helemaal top voor. De tank is klein maar ook dat kan een voordeel zijn daar je geen onnodige liters meesleurt. Op Ebay heb ik een tank van een super moto 17.5 liter op de kop getikt, Deze ga ik vermoedelijk gebruiken in de Tuareg Rally. Als het past plaats ik het wel op dit forum.
Adventure of SE, Gewoon kopen welke je mooi vindt, De adventure heeft 22 liter en is reisklaar. De SE vindt ik bruter en daar ik geen snelweg meer rijdt was de keus gemakkelijk.



20061201-Kampioensrit-0169.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  39.58 KB
 Weergegeven:  11074 keer

20061201-Kampioensrit-0169.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Jawel trial achtig gaat prima


20061201-Kampioensrit-0764.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  41.73 KB
 Weergegeven:  11071 keer

20061201-Kampioensrit-0764.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Waldbrowser



Geregistreerd op: 27-8-2006
Berichten: 50
Woonplaats: Sellingen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Jan. 2007, 20:44    Onderwerp: Reageer met quote

Maar hier ligt mijn hart,
Reis enduro zeggen de Duitsers en zo is het maar net.
Endurowander ook al zon mooi woord.



IMG_0150.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  59.56 KB
 Weergegeven:  11068 keer

IMG_0150.JPG



_________________
Enjoy your life
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif