lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Pro Oiler
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Do, 6 Jul. 2006, 10:34    Onderwerp: Pro Oiler Reageer met quote

Ik ga volgende week een Pro Oiler monteren beter dan scotoiler en osco (heb beide gehad) deze Pro Oiler werkt met een oog op je wiel en geeft pas olie op de ketting af als je rijd (dus geen vacuum systeem) verder kun je de toevoer nog regelen met een apperaatje dat op je stuur monteerd bijv regen of zand zet je hem op meer toevoer ,
mijn fiets is de eerste ktm en er word voor mijn fiets een twin nozzle ontwikkelt mooi woord voor dubbele toevoer van olie op de ketting voordeel van dit systeem is makkelijk schoonmaken achterwiel en je kunt er alle soorten olie in knikkeren ipv dure scotoiler olie.
Hier een link naar een Amerikaanse site ,

http://www.teamincomplete.com/Projects/950/pro-oiler.html

En een link naar de site in belgie , fabrikant van Pro Oiler hier staan foto´s van een KTM 950 met Pro Oiler maar de Twin Nozzle word voor mijn fiets geoptimaliseerd dit is lastig omdat er maar heel weinig ruimte is hem te monteren, als alles gemonteerd is stuur ik wat pics.

http://www.pro-oiler.com/

Als je hem wilt aanschaffen zoek op Tweewieler service Veghel kun je vinden op Marktplaats zoek op pro oiler deze levert hem voor 180 ipv 200 euro adviesprijs.



Grt Ericlc8



PO-ktmlc8-JB-C1g.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  26.86 KB
 Weergegeven:  12833 keer

PO-ktmlc8-JB-C1g.jpg



PO-ktmlc8-DS-G1g.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  30.86 KB
 Weergegeven:  12833 keer

PO-ktmlc8-DS-G1g.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
adriaantje



Geregistreerd op: 12-5-2006
Berichten: 17
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jul. 2006, 19:13    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi , Inderdaad is er al een ktm die ermee rondrijd en er erg tevreden over is .
Deze eindnozzle op de ketting is ondertussen al gemodificeerd en goed bevonden .
Foto''s zijn bij j.bevers mechanics genomen in belgie ( Wuustwezel ) en ik was de plaatsende monteur >:-)
Is wel effe nadenken met al die kabeltjes en tubes maar voor een belg niet slecht gedaan , toch ? :2
veel succes , is echt een goed systeem

_________________
gr. adje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Jul. 2006, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks Ad,

Weet ik in ieder geval dat het goed werkt voor de 180 euro ,maar ik heb ook al reviews gelezen met 60000 km met 1 set ketting tandwielen met een pro oiler of dit voor mij gaat werken zal de praktijk uitwijzen maar klinkt niet slecht! PS kan ik bij eventuele vragen bij je terecht?
Ik krijg de set komende week, hoelang ben je bezig geweest met de montage?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
adriaantje



Geregistreerd op: 12-5-2006
Berichten: 17
Woonplaats: wuustwezel

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jul. 2006, 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Geen probleem kerel .
Montage is vrij simpel maar wel intensief als je het goed wilt doen .
Gebruik van het bakje is natuurlijk aan te raden voor je reservoir en elektronische teller.
ongeveer 2,5 uur bezig geweest inclusief het plaatje voor de setting dat op het stuur gemonteerd is .
Deze kan je het best met je spiegel vast zetten en met bijhorende klitteband de unit erop bevstigen.
Plaatje moet je wel zelf maken .
Vond dit een betere oplossing dan op het dashboard kleven (direkt bij de hand )
Veel succes en indien nodig kun je altijd een pb sturen .
groeten
ad

_________________
gr. adje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jul. 2006, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zit gemonteerd en werkt perfect de pro oiler is gelinkt aan de electronisch km teller deze geeft signalen door en aan de hand van een tabel (wielomtrek en kettinglengte) maak je een eerste setting.

De basis is er nu en de rest kun je met het kastje op het stuur regelen,
bijv. als het regent kun je hem op meer toevoer zetten.

Ik vind hem super.

Grt Eric.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Jul. 2006, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Als mijn al 60000 km goed werkende (zestigduizend grin2 ) scottoiler het zou begeven, dan zou ik bereid zijn om de pro-oiler te proberen.

Alhoewel ik er wel erg veel high tech spullen op vind zitten om alleen maar ff je ketting te smeren bucktooth

Eerder las ik iets van een sensor op het wiel, nu weer van een aftakking vanaf de teller, zijn beide opties mogelijk?

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jul. 2006, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Aftakken van de snelheidsmeter komt in princiepe op hetzelfde neer,als hij maar een signaal binnenkrijgt. dit word met de regelunit weer verwerkt tot een stuursignaal voor het pompje.

Personelijk vindt ik het een hoopgeld en een hoop zooi erbij, als je scottoiler of osco defect gaat kun je t misschien nog zelf fixen maar met zo'n stuurunit wordt het een anderverhaal . hoe simpeler hoe beter denk ik dan... idea2

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jul. 2006, 9:46    Onderwerp: Reageer met quote

Oude modellen hadden de Sensor op het wiel (meer draden en werk) dit nieuwe systeem op de km teller werkt acurator en simpeler.

Voor wat betreft de scott oiler is een prima ding (heb er zelf een gehad) maar staat lekker door te lekken als je stilstaat met draaiende motor, is slecht af te stellen en werkt alleen goed met de dure scott oiler olie erin.
Olie vlekken in de garage, ik heb hem er afgegooid.

De pro oiler slikt alle soorten goedkope (lees aldi olie)
geeft veel minder rotzooi, verbruikt ook minder , handig in te stellen terwijl je rijd en het staat wel stoer zo'n dig. tellertje.

Ieder z'n meug toch ,

Greetings Eric.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jul. 2006, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hier nog wat pic's van mijn eigen fiets.
En een verlenging van mijn kettingkast ,die origineel veel te kort is ,
Ik kreeg het vet (nu olie dus) zowat niet meer van de uitlaat, (bloedheet)dit scheelt een jas ,het is een stukje van een fietsspatbordje.



DSC00430.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  75.82 KB
 Weergegeven:  12536 keer

DSC00430.JPG



DSC00431.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  84.14 KB
 Weergegeven:  463 keer

DSC00431.JPG




Laatst aangepast door EricLC8 op Vr, 28 Jul. 2006, 18:24, in totaal 4 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jul. 2006, 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

En nog wat,


DSC00433.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  48.85 KB
 Weergegeven:  12581 keer

DSC00433.JPG



DSC00420.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  44.31 KB
 Weergegeven:  12581 keer

DSC00420.JPG



DSC00414.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  56.08 KB
 Weergegeven:  12582 keer

DSC00414.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Do, 27 Jul. 2006, 11:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hier nog een zoekplaatje, bij de bovenstaande foto van het tandwiel aan de buitenzijde (sommer sticker)kun je hem nog net zien hoe er een stukje van de twln nozzle uitsteekt als je het niet weet zie je niet dat er een Pro oiler gemonteerd is, verder kun je op deze foto ook zien dat de toevoer (slangetje) aan binnenzijde van het achterspatbord loopt.
Het zit er dacht ik netjes op.

Hier nog een foto's o.a. van de regel unit onder tankkapje.


Grt Eric



DSC00440.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  51.72 KB
 Weergegeven:  12551 keer

DSC00440.JPG



DSC00436.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  61.9 KB
 Weergegeven:  12551 keer

DSC00436.JPG



DSC00428.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  62.83 KB
 Weergegeven:  12551 keer

DSC00428.JPG


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jul. 2006, 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Jeeeeetje, wat kan jij goed poetsen!!
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Jul. 2006, 19:51    Onderwerp: Reageer met quote

Slim gedaan, die verlenging van het kettingscherm thumbsup

Ga ik ook doen, ik heb alleen nergens en oud fietsspatbordje liggen undecided

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jul. 2006, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb dat gewoon met een stukje alu strip gedaan. (ben em overigens later weer verloren)

Het originele kettingschermpje is soort van hol, popnagels moet je dus niet helemaal d'r door steken maar slechts door 1 laag.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Za, 29 Jul. 2006, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Kettingscherm vastgezet met popnagels met een ringetje onder de eerste laag van het plastic, effe friemelen maar het lukt .

Tja hij is als nieuw er staat ook pas 2600 op de teller heb hem met 1500 km gekocht ketting met een kwast met dieselolie schoongemaakt (wiel ook) doekie erover klaar .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif