lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Blok Wissel 950
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Dec. 2016, 23:00    Onderwerp: Reageer met quote

2thumbsup
Graag gedaan, Leuk weekend gehad.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Di, 20 Dec. 2016, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Na mijn eerste rit van +- 100 km: blok loopt super, heerlijk trillingsvrij en pakt goed op.
Maar: de temp meter loopt snel op naar 4 streepjes en blijft daar ondanks de koude. Maakt mij niets uit,ik weet dat alles werkt icl fan. En de koppeling grijpt erg vroeg aan, de hendel is niet meer te verstellen maar de koppeling blijft al op 2 cm van de handgrip al aangrijpen. Is hier wat aan te doen?

Groet, Ad.

Net nog even de olie ververst maar ook dat heeft niet geholpen. Ik heb ook met de zoekopdracht gekeken en dat leverde wel punten op die ik nog kan doen.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Dec. 2016, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt toch als wat lucht in de koppeling leiding?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Dec. 2016, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Vwb de temperatuur. Kan zijn dat er nog lucht in het systeem zit. Til het voorwiel eens 50 tot 100 cm op (talud onder een brug ofzo) op deze manier kan er lucht uit het systeem ontsnappen. Koelvloeistof bijvullen, klaar!
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JanJan



Geregistreerd op: 25-6-2009
Berichten: 192
Woonplaats: De Woude

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Dec. 2016, 15:09    Onderwerp: Reageer met quote

koen warnar schreef:
Vwb de temperatuur. Kan zijn dat er nog lucht in het systeem zit. Til het voorwiel eens 50 tot 100 cm op (talud onder een brug ofzo) op deze manier kan er lucht uit het systeem ontsnappen. Koelvloeistof bijvullen, klaar!


4 streepjes is normaal. Heb ik altijd, zomer en winter maar dat mag ook niet uitmaken. Als het aantal blokjes afhangt van de buitentemperatuur is je thermostaat niet goed. Of de motor wordt wat warm: Ventilator aan en vijf blokjes in mijn geval. Was dat bij je vorige blok minder?

Voor de freaks: mijn blokjes werken ook als niveaumeter voor de radiator. Normaal is het zo dat als de ventilator gaat draaien binnen tien seconden het vijfde blokje aan gaat. Als de fan pas aan gaat als het vijfde blokje al enige tijd aan is zit er te weinig koelvloeistof in de radiator. Ja, echt.. smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Dec. 2016, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

De koppeling heeft een nachtje rust gehad en werkt zo maar perfect. Mijn vorige blok gaf altijd 3 blokjes aan. Als deze 4 aangeeft maakt me dat niet uit zolang alles maat werkt.

Groet, Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Mrt. 2017, 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Een probleem, van de week voelde ik de motor boven de 6000 toeren al een keer inhouden maar vandaag ben ik net thuis gekomen. Het blok wilde geen toeren maken in z'n 5 bij terug schakelen wel maar dan loopt het toerental toch weer terug. Als je dan gas geeft komt er een ijselijk geratel uit het blok.
Ik dacht eerst volle benzine filter, maar als hij het bij terug schakelen wel toeren maakt of op de plek gas geeft is er niets aan de hand.
Luchtfilter is nieuw, olie is op pijl, de ontsteking dan?

Graag raad. Bedankt, Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Mrt. 2017, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt als pingelen? Dan toch benzinetoevoer bij meer toeren. Of heb je wel het idee vol vermogen te hebben bij zeg, 4000rpm?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mrt. 2017, 9:12    Onderwerp: Reageer met quote

Het is heel vreemd, het begon in zijn 5 rond de 6000 toeren en daarna werd het alleen maar erger. Het is echt iets van te weinig benzine of de ontsteking. Gewoon staand en gas geven is geen probleem. Het ratelen is als dat de nokkenketting heen en weer slaat.
_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mrt. 2017, 21:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal me er van verzekeren dat koppeling en vliegwiel nog vast zitten, dan benzine uitsluiten. Ontstekingen stoppen er niet zomaar mee. Hoogstens een bobine. Vervang die anders, je heb er 2 op reserve.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mrt. 2017, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Veel gecontroleerd vandaag, luchtfilter en kelken op z'n plek, benzine filter vernieuwd, koppeling en vliegwiel zitten vast, oliepijl goed, bobine achterste cilinder om geruild en bougie aangedraaid. Starten en lopen en loopt mooi maar ja, hoe gaat het rijden op de lange duur. Kan het eventueel ook nog als hij nog steeds vreemd doet een losgelopen bougie zijn van de voorste cilinder? Kan je daar bij komen zonder de hele mikmak te demonteren?

Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mrt. 2017, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Bougie voor kan je bij door of de radiateur of de carburateurs los te halen.
Met een van de 2 is het niet makkelijk.. weet even niet welke.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Mrt. 2017, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag naar en terug van mijn werk gereden. Heen was kl***. Inhouden in zijn 4 en als je terug schakelde naar zijn 3 wel gewoon toeren maken. Ik snap er niets van. Nu heb ik ook een flesje Wijnn carb reiniger erin gegooid. En op de terug weg was er niets meer aan de hand wat ik ook deed. Kan het dat er iets dwars heeft gezeten in de carb dat dan zo af en toe hinderde? Wel vreemd dan dat in zijn 3 er niets aan de hand is. Of zal het toch de ecu zijn die dan niet vervroegd in zijn 4 en 5. Wel rottig als je je motor niet kunt vertrouwen als je in wilt halen.
Vreemd vreemd vreemd. Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
O.R.



Geregistreerd op: 16-5-2015
Berichten: 9

BerichtGeplaatst: Do, 9 Mrt. 2017, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

out-of-the-box:

Ik sla nu aan op jouw carb cleaner (is waarschijnlijk kerosine). Toen ik mijn motor (DR BIG) kocht was er niets aan de hand, maar liep elke week slechter en uiteindelijk na 2-3 maanden deed het kreng helemaal niets meer. Het volledig reinigingen van mijn carburateurs bleek een oplossing, als bleef het een raadsel waarom de (brandstof) sproeiers steeds wéér dichtslibden, ondanks nieuwe brandstoffilters. Dit gedonder heb ik vier keer herhaald, waarna ik ding bijna in de fik ...... Gelukkig had ik tijdig een zeldzaam helder moment. Om een lang verhaal kort te maken: één van mijn voorgangers had de tank nogal knullig gerepareerd met als gevolg dat er letterlijk blokken polyester in de tank zaten. Kennelijk was die polyester niet voldoende bestand tegen de hedendaagse brandstof, loste een beetje op, ging dwars door de brandstoffilter maar bleef achter in de sproeiers. Moraal van het verhaal: kijk ook eens in de tank(s) met een endoscoop.

Verder heb ik ook wel eens last gehad van een klemmende vlotternaald. Gevolg was dat het vlotterniveau in een van de carbs veel te hoog werd of juist te laag. Motor liep dan vanzelfsprekend brak, maar eigenlijk alleen merkbaar tijdens rijden. Daarom controleer ik bij mijn (Mikuni) caburateurs altijd het vlotterniveau en werking van vlotters optisch. Gewoon op de werkbank zeg maar. Door transparante slangen op de aftap van de vlotterbak aan te sluiten en de brandstof met een handpomp (onder druk) de carburateus in te pompen. Hierbij gebruik makend van de "Wet van de communicerende vaten". Staat volgens mij in geen enkel WPHB, maar is de ultieme check. Bedoelde carbs zijn overigens staande carburateurs, en daarbij zou het brandstofniveau precies tot aan de rand van de vlotterbak moeten staan. Bij de Keihins' zit het net allemaal wat anders in elkaar, maar het optisch controleren van vlotterniveau zou gewoon mogelijk moeten zijn. Zowel op de werkbank als op een draaiende motor. Je zou ook kunnen controleren of vlotternaald en vloternaaldbus gaaf zijn. Kan je evt polijsten (wel weer goed reinigen). Check ook of het dempertje in de vlotternaald nog voldoende veerkracht heeft. Misschien zou je ook een set (goede) carburateurs kunnen lenen om eea uit te sluiten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 11 Mrt. 2017, 8:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel, een duidelijk verhaal en goed te doen. Ik heb de carb van het nieuwe blok nog en kan die overzetten als het moet. wel weer een dag werk maar dat heb ik er graag voor over.
Ad.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif