Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Avont88
Geregistreerd op: 9-11-2016 Berichten: 4 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Wo, 9 Nov. 2016, 23:46 Onderwerp: Gezocht: voorvork (poten) van een 950/990 adventure |
|
|
Beste lc8forum leden,
Na enkele motorvakanties op mijn Africa Twin ben ik tegen de beperkingen van de standaard vering aangelopen.
Nu wil ik de verings eens goed aanpakken en updaten naar meer recente cartridge techniek.
Vandaar dat ik op zoek ben naar een voorvork(poten) van een 950/990 adventure.
Bij voorkeur een 210 mm veerweg maar langere veerwegen zijn ook welkom.
Is er wellicht iemand die mij zou kunnen helpen aan een stel poten of complete voorvork? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 9:45 Onderwerp: |
|
|
passen de vorkpoten van een adventure dan in de africa-twin? (nieuwe of oude?)
anders zul je ook de kroonplaten mee moeten nemen.. en dan moet de balhoofdpen weer passen... en de lagering... En dan verandert de offset vande vork, en daarmee de stuureigenschappen van de motor.
ook de wielas-passing is vast en zeker anders, gezien de Adv een holle as heeft en de oude AT niet. -> busjes maken, of wiel over zetten etcetc.
(+spatbord, remklauw etc)
Mooi plan natuurlijk, maar heb je daar over nagedacht?
(ik weet dat het een discussie vraag is in een (ver)koop-topic: maar wil je behouden van het zoeken en kopen van een vork, die misschien niet gaat passen). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Avont88
|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je reactie en voor het meedenken. Het gaat om het oude type africa twin en ik wil het originele wiel etc behouden ivm kilometertelleropnemer.
Ik ben me bewust van de aanpassingen die nodig zijn al zal ik vast nog wat tegenkomen waar ik nog niet aan gedacht heb. Oa. Nieuwe vooras, wat bussen, remklauwadapters, balhoofdspen. Ik heb een technische achtergrond en toegang tot draaibank etc.
Ik heb een stel kroonplaten van een 640 adventure, deze zijn helaas in niet zo'n mooie staat. Vandaar dat ik op zoek ben naar voorvorkpoten of een complete voorvork. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
|
Naar boven |
|
 |
Avont88
|
Geplaatst: Za, 12 Nov. 2016, 2:14 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip! Ik had de mannen van Rugged Roads inderdaad al gevonden. Heb mijn achterschokbreker daar ook aangeschaft. |
|
Naar boven |
|
 |
Avont88
|
Geplaatst: Za, 12 Nov. 2016, 18:47 Onderwerp: |
|
|
Ik ben inmiddels voorzien, heb een setje poten van een 990 uit 2009 weten te bemachtigen. Bedankt! |
|
Naar boven |
|
 |
|