lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Startprobleem

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
LeBlanc



Geregistreerd op: 15-8-2008
Berichten: 46
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Nov. 2016, 22:19    Onderwerp: Startprobleem Reageer met quote

Al een paar dagen een probleempje met starten. Als ik de contact sleutel omdraai, flitst het snelheidsmeter display even aan en gaat vervolgens uit. Toerenteller verlichting blijft wel aan, maar de naald komt niet uit de hoek. Brandstofpomp gaat ook niet draaien. Soms gebeurt het een keer, soms meerdere keren achter elkaar, soms is er geen probleem. Als de motor eenmaal draait is er niets meer aan de hand. Starten met koude of warme motor maakt niet uit. Op het forum kom ik startrelais problemen tegen, maar is het dan logisch dat de snelheidsmeter wel even opkomt? Ik ga er morgen wel even naar kijken, maar misschien heeft iemand een betere verklaring....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 9:42    Onderwerp: Reageer met quote

startrelais is 950/990 related. welke motor?

maar als het startrelais doorgerot is ofzo, dan valt alle spaning weg.

Ik denk dat jij zegt dat je na een paar keer proberen de sleutel om te draaien het wel goed gaat en je gewoon kunt starten?

Dan is het hoogstwaarschijnlijk een contact-slot probleem.

vraag is eigenlijk: wat werkt er in die 'fout'situatie wel en niet.. doet je verlichting het gewoon bijv? of is de spaning weg op alle circuits?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LeBlanc



Geregistreerd op: 15-8-2008
Berichten: 46
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 11:09    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat om een 990 uit 2008. Inderdaad contact aan, uit en weer aan. Na een of meerdere keren doet ie het tot nu toe wel. Verlichting doet het volgens mij wel, maar niet echt op gelet. Op dit moment krijg ik de klacht er niet in, dus dat is lastig. Zal morgenochtend om 5 uur, als ik naar mijn werk moet, wel weer terug zijn... undecided
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

dan waarschijnlijk contact slot issue.. of nog vaker: bedrading ONDER het contactslot, of waar de bedrading het frame in gaat:

aantal van die series heeft een nogal korte draadboom, waardoor de bedrading schuurt en dan vroeg of laat stuk gaat, breekt of kortsluiting met het frame maakt..

(zoek maar een sop contactslot en evt bedrading)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
LeBlanc



Geregistreerd op: 15-8-2008
Berichten: 46
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Startrelais en bedrading ziet er goed uit, al zegt dat natuurlijk niet alles. De boel in ieder geval eens goed schoongemaakt. Gebroken draad thv balhoofd heb ik al eens gehad en het probleem had wel overeenkomsten. Toen kreeg ik de klacht er in door aan de bedrading te rommelen of aan het stuur te draaien. Dat is nu niet het geval. Destijds heb ik ook de plastic plaat aan de zijkant van het frame wat aangepast, waardoor de kabelboom niet meer afgekneld wordt. Contactslot zelf zou wel een goede verklaring kunnen zijn. Zoals gezegd: op dit moment krijg ik de klacht er niet meer in, en laat ik het maar even rusten. Als het weer terug komt, ga ik me op het contactslot concentreren. Keep you posted....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif