Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
LeBlanc
Geregistreerd op: 15-8-2008 Berichten: 46 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Wo, 9 Nov. 2016, 22:19 Onderwerp: Startprobleem |
|
|
Al een paar dagen een probleempje met starten. Als ik de contact sleutel omdraai, flitst het snelheidsmeter display even aan en gaat vervolgens uit. Toerenteller verlichting blijft wel aan, maar de naald komt niet uit de hoek. Brandstofpomp gaat ook niet draaien. Soms gebeurt het een keer, soms meerdere keren achter elkaar, soms is er geen probleem. Als de motor eenmaal draait is er niets meer aan de hand. Starten met koude of warme motor maakt niet uit. Op het forum kom ik startrelais problemen tegen, maar is het dan logisch dat de snelheidsmeter wel even opkomt? Ik ga er morgen wel even naar kijken, maar misschien heeft iemand een betere verklaring.... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 9:42 Onderwerp: |
|
|
startrelais is 950/990 related. welke motor?
maar als het startrelais doorgerot is ofzo, dan valt alle spaning weg.
Ik denk dat jij zegt dat je na een paar keer proberen de sleutel om te draaien het wel goed gaat en je gewoon kunt starten?
Dan is het hoogstwaarschijnlijk een contact-slot probleem.
vraag is eigenlijk: wat werkt er in die 'fout'situatie wel en niet.. doet je verlichting het gewoon bijv? of is de spaning weg op alle circuits? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
LeBlanc
Geregistreerd op: 15-8-2008 Berichten: 46 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Gaat om een 990 uit 2008. Inderdaad contact aan, uit en weer aan. Na een of meerdere keren doet ie het tot nu toe wel. Verlichting doet het volgens mij wel, maar niet echt op gelet. Op dit moment krijg ik de klacht er niet in, dus dat is lastig. Zal morgenochtend om 5 uur, als ik naar mijn werk moet, wel weer terug zijn... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 11:15 Onderwerp: |
|
|
dan waarschijnlijk contact slot issue.. of nog vaker: bedrading ONDER het contactslot, of waar de bedrading het frame in gaat:
aantal van die series heeft een nogal korte draadboom, waardoor de bedrading schuurt en dan vroeg of laat stuk gaat, breekt of kortsluiting met het frame maakt..
(zoek maar een sop contactslot en evt bedrading) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
LeBlanc
Geregistreerd op: 15-8-2008 Berichten: 46 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2016, 13:28 Onderwerp: |
|
|
Startrelais en bedrading ziet er goed uit, al zegt dat natuurlijk niet alles. De boel in ieder geval eens goed schoongemaakt. Gebroken draad thv balhoofd heb ik al eens gehad en het probleem had wel overeenkomsten. Toen kreeg ik de klacht er in door aan de bedrading te rommelen of aan het stuur te draaien. Dat is nu niet het geval. Destijds heb ik ook de plastic plaat aan de zijkant van het frame wat aangepast, waardoor de kabelboom niet meer afgekneld wordt. Contactslot zelf zou wel een goede verklaring kunnen zijn. Zoals gezegd: op dit moment krijg ik de klacht er niet meer in, en laat ik het maar even rusten. Als het weer terug komt, ga ik me op het contactslot concentreren. Keep you posted.... |
|
Naar boven |
|
|
|