Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wilfred
|
Geplaatst: Zo, 2 Jul. 2006, 12:59 Onderwerp: accu opladen |
|
|
Had eens een vraagje over het opladen van mijn accu.
Mijn brommer heeft wegens een aardige verbouwing weer even stil gestaan en de accu laat het dus afweten.
Nu heb ik op mijn dashboard een aanstekerplug zitten voor mijn navigatie, die aan is gesloten op de extra accesoire zekering die permanent onder spanning staat.
Nu was mijn vraag of deze rechtstreeks naar de accu gaat en ik misschien op deze aansluiting een druppellader kan zetten? En dus ergens anders geen aansluiting hoef te maken.
groet Wilfred |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 2 Jul. 2006, 15:00 Onderwerp: |
|
|
ja hoor, geen probleem.
Via de boorplug opladen gaat prima, zolang je natuurlijk niet de stroomwaarde van de zekering overschreidt (5A bij de 2003, 10A bij alle latere versies.) Maar met een druppelladertje kom je daar zeker niet aan.
Alleen: Je had beter eerder de lader er aan kunnen hangen, want diep-ontladen (en dan een tijdje leeg laten staan) is funest voor een gelaccu. Goede kans dat ie voor nu het nog wel redt, maar bij de eerste goede winterochtend je in de steek laat.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
|
Geplaatst: Zo, 2 Jul. 2006, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Ok, bedankt, scheelt me weer een nieuwe plug installeren. Voorlopig start die weer als een zonnetje, dus als het winter wordt kijken we dan wel weer verder.
Scheelt misschien dat die altijd verwarmt binnen staat, dus zal ik er misschien niet achter komen dat die niet helemaal 100% is.
Hij stond onverwachts langer stil dan ik dach.
bedankt voor je snelle reactie.
groeten Wilfred |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
|
Geplaatst: Wo, 12 Jul. 2006, 22:28 Onderwerp: |
|
|
Nou het werkt perfect hoor, lekker makkelijk aansluiten zo en altijd onder spanning.
Groeten Wilfred |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 13 Jul. 2006, 16:40 Onderwerp: |
|
|
wilfred schreef: | Nou het werkt perfect hoor, lekker makkelijk aansluiten zo en altijd onder spanning.
Groeten Wilfred |
Gewoon heel het jaar door elke dag rijden Wilfred,
dan heb je dat probleem niet
Ik heb een Optimus druppelllader gekocht met 2 "stopcontacten"
1 zit er op de 950, en 1 op de 520.
Op de 950 heb ik hem gemonteerd daar bij de olievuldop,
Mocht het ooit nodig zijn, dan kan ik zo de 950 ook aan de "tiet"
hangen
De 520 hangt eigenlijk altijd aan de tiet, (behalve die ene keer dat ik er mee rij). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
wilfred
|
Geplaatst: Zo, 16 Jul. 2006, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Wil ik ook wel Daan, maar ik heb nog meer hobby's en op de één of andere manier kom ik altijd tijd te kort. Maar ik doe mijn best.
groeten Wilfred |
|
Naar boven |
|
 |
|