lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Staat te rijk

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Black twin



Geregistreerd op: 7-9-2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2016, 17:58    Onderwerp: Staat te rijk Reageer met quote

Wie kan mij helpen ik heb een lc8 950 bj2005

De motor staat te rijk afgesteld stationair draaien de meter blijft rond de co7% staan deze moet ongeveer op 4.5 staan
De sproeiers zijn standaard ook de stationair sproeier maat 42 is deze nog te groot of wat anders ???

Ps de sas is verwijder
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2016, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

en met standaard uitlaten met katalysator?

tja.. dan staat ie zeker te rijk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Black twin



Geregistreerd op: 7-9-2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Wo, 7 Sep. 2016, 23:44    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt

Er zitten geen standaard uitlaat meer op Maar een stel akra's

zonder katalysator deze zit volgens mijn niet op een Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 8 Sep. 2016, 20:25    Onderwerp: Reageer met quote

mensgel 2 1/4 open ipv 4,5 (hoe kom je daar bij?)

zie manual

naalden in de juiste stand?
luchtfilter schoon?
rest van de sproeiers volgens spec?

loopt ie niet goed of moet je door een keuring? beetje veel CO loopt lekker smiley En das alles stationair.. daar is een ktm toch niet voor gemaakt.



Clipboard01.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  157.67 KB
 Weergegeven:  323 keer

Clipboard01.jpg



_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Black twin



Geregistreerd op: 7-9-2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Vr, 9 Sep. 2016, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Sorry maar ik heb het verkeer omschreven

Het is ongeveer 4.5% co

ik heb de motor op de 4 gas tester uitgelezen en met de lucht sproeier geprobeerd af te stellen maar ik kwam niet lager dan 7% de motor krijgt te veel brandstof

Ik heb de motor alles vervangen van olie tot luchtfilter enzevoort daar kan het niet aan leggen

Weet erg iemand hoe dit kan of heb dit al eens mee gemaakt
Ik zie alleen maar op het forum dat er een grotere sproeier wordt gebruik maar niet kleine

Ik heb een vermoeden dat ik een kleine stationair sproeier moet plaatsen of dat er iets ander aan de hand kan zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 10 Sep. 2016, 0:38    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb de mijne nooit gemeten, maar met de standaard setting staat ie zeker niet heel veel te rijk lijkt me, eerder een beetje arm (icm Akra uitlaat).

Het lijkt me dus dat er iets niet klopt, en dat zou ik niet gaan compenseren met andere sproeiers.

ZOals ik zei:
- hangen de naalden op de juiste plek?
- zit dat ringetje er onder?
- blijft de chokekabel niet perongeluk hangen
etc.

Als je gelegenheid hebt: meet eens een andere 950 om een referentie waarde te krijgen waar die standaard op moet staan.

ik heb de mijne destijds voor de rallies in de warme woestijn zo arm gezet, dat ie in NL op een koude morgen toch echt eigenlijk alleen lang op de choke redelijk wilde lopen (en die choke is niet de best regelbare zal ik maar zeggen...)

ps., misschien een stomme vraag: Draai je wel aan de luchtsproeier? Je kunt daar slecht bij zonder de carb te monteren. je bedoelt niet het stationair toerental he?
En als je die CO schroef op de voorgeschreven waarde zet?
(normaliter kun je daarmee de motor volledig afknijpen volgens mij!)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Supermotard Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif