Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
dutchphantom
Geregistreerd op: 9-4-2016 Berichten: 6
|
Geplaatst: Ma, 5 Sep. 2016, 10:07 Onderwerp: Tuneecu voor standaard 990 adv s 2007 |
|
|
hey
Ik heb vorige week een tune ecu kabel aangeschaft om te kijken of ik iets kan veranderen aan het verbruik en bokkige gedrag
van mijn 2007 990 adv s.
Het verbruik is ongeveer 1:12 bij 120 kmph wat volgens iedereen die ik spreek toch iets aan de hoge kant is. ook gewoon 50 rijden in de bebouwde kom is erg lastig.
De motor is helemaal standaard qua uitlaten en filter.
heeft 1000 km geleden de kleppen gesteld gehad. + grote beurt en nieuw Y stuk van de uitlaat.
de sas en o2 sensoren zijn nog ingeschakeld.
Weet iemand of het uberhaupt nut heeft de mapping aan te passen>? en of de mapping die op tuneecu staat voor standaard motoren niet gewoon dezelfde mapping is die er standaard al in zit.
Ik neem aan dat de SAS uitschakelen bij standaard dempers niet handig is omdat de katalysatoren dan niet goed warm worden. Of heb ik het mis?
Wie o wie weet het ?
Hier nog een fototje
_________________ I'm going on an Adventure |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 5 Sep. 2016, 19:05 Onderwerp: |
|
|
tune-ecu standaard files (kijk vooral naar het nummer van ktm).: Dit zijn idd de standaard files die in de motor van het betreffende jar horen te zitten . Je kunt beginnen met iig even te kijken wat er in de motor zit. Download ook altijd de file die nu in de motor zit als eerste: dan kun je iig altijd terug.
Een katalysator moet idd warm blijven om te werken en daar zijn 2 dingen voor nodig: onverbrande brandstof (dat levert hoger verbruik op, jaja, langleve het milieu!) enzuurstof! Die zuurstof wordt via het SAS (secondairy Air System) bijgevoegd.
SAS uitzetten verkloot dus alles icm katalysator en is dus niet aan te bevelen.
succes _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
dutchphantom
Geregistreerd op: 9-4-2016 Berichten: 6
|
Geplaatst: Ma, 5 Sep. 2016, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Dank je voor de info Dr_Bean. Ik zal.morgen de oude map even uitlezen. En de standaard van de website vergelijken. De o2 sensoren en sas laat ik aan staan. Weet niet of ik morgen eraan toe kom om te testen maar anders doe ik dat later deze week even😀 _________________ I'm going on an Adventure |
|
Naar boven |
|
|
ikmart
Geregistreerd op: 16-5-2016 Berichten: 1 Woonplaats: Leiden
|
Geplaatst: Zo, 25 Sep. 2016, 12:08 Onderwerp: |
|
|
Hoi dutchphantom,
Is de motor minder gaan bokken na het aanpassen van de ECU?
Zo ja, dan ben ik benieuwd waar je de kabel of de componenten vandaan hebt of iemand in de buurt van Leiden die hier ervaring mee heeft.
Ik heb ook een 2007 model en rustig rijden door mijn 30km/u buurt met drempels lijkt onmogelijk zonder koppeling te gebruiken.. |
|
Naar boven |
|
|
dutchphantom
Geregistreerd op: 9-4-2016 Berichten: 6
|
Geplaatst: Wo, 12 Okt. 2016, 20:11 Onderwerp: |
|
|
hoi Ikmart,
sinds ik de open dempers op heb en de akra map is het bokken verdwenen.
de motor rijd werkelijk heerlijk.
hij knalt nu wel redelijk hard in de uitlaat. en het verbruik is 1:10 geworden.
helaas mis ik nog 1 db killer. zo gauw als ik die ergens op de kop getikt heb gaan de erin en zet ik de mapping denk ik terug. want elke 150 km een brandend benzine lampje is ook niet handig. _________________ I'm going on an Adventure |
|
Naar boven |
|
|
|