lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Tuneecu voor standaard 990 adv s 2007

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dutchphantom



Geregistreerd op: 9-4-2016
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2016, 10:07    Onderwerp: Tuneecu voor standaard 990 adv s 2007 Reageer met quote

hey

Ik heb vorige week een tune ecu kabel aangeschaft om te kijken of ik iets kan veranderen aan het verbruik en bokkige gedrag
van mijn 2007 990 adv s.

Het verbruik is ongeveer 1:12 bij 120 kmph wat volgens iedereen die ik spreek toch iets aan de hoge kant is. ook gewoon 50 rijden in de bebouwde kom is erg lastig.

De motor is helemaal standaard qua uitlaten en filter.
heeft 1000 km geleden de kleppen gesteld gehad. + grote beurt en nieuw Y stuk van de uitlaat.
de sas en o2 sensoren zijn nog ingeschakeld.

Weet iemand of het uberhaupt nut heeft de mapping aan te passen>? en of de mapping die op tuneecu staat voor standaard motoren niet gewoon dezelfde mapping is die er standaard al in zit.

Ik neem aan dat de SAS uitschakelen bij standaard dempers niet handig is omdat de katalysatoren dan niet goed warm worden. Of heb ik het mis?

Wie o wie weet het ?

Hier nog een fototje Smile


_________________
I'm going on an Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2016, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

tune-ecu standaard files (kijk vooral naar het nummer van ktm).: Dit zijn idd de standaard files die in de motor van het betreffende jar horen te zitten . Je kunt beginnen met iig even te kijken wat er in de motor zit. Download ook altijd de file die nu in de motor zit als eerste: dan kun je iig altijd terug.


Een katalysator moet idd warm blijven om te werken en daar zijn 2 dingen voor nodig: onverbrande brandstof (dat levert hoger verbruik op, jaja, langleve het milieu!) enzuurstof! Die zuurstof wordt via het SAS (secondairy Air System) bijgevoegd.
SAS uitzetten verkloot dus alles icm katalysator en is dus niet aan te bevelen.

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
dutchphantom



Geregistreerd op: 9-4-2016
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Sep. 2016, 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je voor de info Dr_Bean. Ik zal.morgen de oude map even uitlezen. En de standaard van de website vergelijken. De o2 sensoren en sas laat ik aan staan. Weet niet of ik morgen eraan toe kom om te testen maar anders doe ik dat later deze week even😀
_________________
I'm going on an Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ikmart



Geregistreerd op: 16-5-2016
Berichten: 1
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Sep. 2016, 12:08    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi dutchphantom,

Is de motor minder gaan bokken na het aanpassen van de ECU?

Zo ja, dan ben ik benieuwd waar je de kabel of de componenten vandaan hebt of iemand in de buurt van Leiden die hier ervaring mee heeft.
Ik heb ook een 2007 model en rustig rijden door mijn 30km/u buurt met drempels lijkt onmogelijk zonder koppeling te gebruiken..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dutchphantom



Geregistreerd op: 9-4-2016
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Wo, 12 Okt. 2016, 20:11    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Ikmart,

sinds ik de open dempers op heb en de akra map is het bokken verdwenen.
de motor rijd werkelijk heerlijk.

hij knalt nu wel redelijk hard in de uitlaat. en het verbruik is 1:10 geworden.

helaas mis ik nog 1 db killer. zo gauw als ik die ergens op de kop getikt heb gaan de erin en zet ik de mapping denk ik terug. want elke 150 km een brandend benzine lampje is ook niet handig.

_________________
I'm going on an Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif