lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

inhouden/stotteren

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Aug. 2016, 14:33    Onderwerp: inhouden/stotteren Reageer met quote

goedemiddag allemaal,

Ik heb van de week groot onderhoud gedaan aan mn motor 950 sm, kleppenstellen, sas verwijderd en nu loopt de motor niet echt lekker meer thumbsdown

Als ik in z'n 1 rond de 50km/h rijd lijkt het alsof ie verzuipt/inhoud maar als je dan het gas verder open gooit trekt ie hem er wel goed doorheen.
ik heb verder ook het idee dat ik in het midden gebied en in het boven gebied vermogen mis.

De nokkenassen staan netjes op tijd dit heb ik net nog nagekeken, voorste cilinder staan de rondjes/puntjes goed en bij de achterste cilinder staan de kruisjes goed.
de motor zuigt geen valse lucht aan, dit is gecontroleerd met een deo-bus.
Er zitten verse bougie's in.

ik heb alleen de co-schroef van de carb een kwart-slag verder uitgedraaid.

ik weet nu eigenlijk niet zo goed waar ik verder naar kan kijken, ik dacht zelf eerst de tps sensor, maar ik las op het forum dat dit eigenlijk geen functie heeft op de 950 als je het epc systeem eraf hebt, hier heb ik dus nog niet naar gekeken.

ik heb ook het idee dat er meer herrie uit de uitlaten komt als normaal.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen met het probleem.
alvast bedankt voor de reactie's.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Aug. 2016, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

m'n nokkenassen staan met de merktekens op de juiste plek zoals het werkplaats handboek aangeeft.

de klepspeling is ook binnen de toleranties, dit heb ik wel aangepast omdat ze buiten de toleranties waren 6 van de 8

hij trekt nergens valse lucht, dit heb ik getest met een deo-bus.

het rare is dat de motor dit eigenlijk in alle versnellingen doet, voor m'n gevoel rond hetzelfde toerental.

ik hoop dat iemand nog suggesties heeft van wat het probleem kan zijn zodat ik van de week hopelijk weer lekker kan rijden thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Aug. 2016, 7:46    Onderwerp: Reageer met quote

Toch niet stiekum ergens een slangetje los laten hangen. Of vergeten iets af te doppen?
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Aug. 2016, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

heb je de nokkenasse volledig verwijderd gehad en de motor toen filink verdraaid? Je kunt de nokkenassen namelijk in theorie in de verkeerde slag zetten (dus 360 graden verdraaid op tov de krukas.) maar normaliter moet je daar alleen op letten als je echt alles uit elkaar gehad hebt.


heb je de EPC slangen van de carbs netjes afgedacht? en het vacuumslangetje van beide carbs dicht?

...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Aug. 2016, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de speling per cilinder opgemeten dus ik heb het geheel niet verdraaid toen ik alles aan het opmeten was.

Ik kwam er net achter dat er wat vocht/ olie-mayo voor m'n luchtsproeiers zat ik heb het net allemaal schoongemaakt en ga het geheel morgen weer in elkaar zetten en hopen dat het dan allemaal weer naar behoren werkt.

De epc slangetjes zijn netjes afgedicht, en de vacuum-slangen zijn ook dicht.

In ieder geval bedankt voor het meedenken en ik hou jullie op de hoogte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Wo, 17 Aug. 2016, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is helaas niet verholpen. Ik ga morgen een motor garage bellen om te vragen of ze hem eventjes willen nakijken helaas.
Ik gok zelf dat het aan de carb ligt, maar daar mag iemand over oordelen die er meer verstand van heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
X09978



Geregistreerd op: 25-8-2007
Berichten: 78
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Sep. 2016, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf afgelopen week een vergelijkbaar probleem te pakken na een grote beurt: bij constante snelheid rond de 4500tpm houdt ie in en pakt ie weer op ( lijkt wel een hobbelpaard). Na terugkeer bij de dealer zou de ie te rijk staan met zuurstof. Daar is wat aan gedraaid maar het heeft nauwelijks (eigenlijk niks) geholpen. Suggesties iemand?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Sep. 2016, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

ik krijg die van mij hopelijk morgen weer terug, ik kan je dan vertellen wat ze hebben gedaan en of het ook geholpen heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 22 Sep. 2016, 10:22    Onderwerp: Reageer met quote

Te rijk staan met zuurstof.
Is er niet gewoon een brandstof tekort in de carbs? book2

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Sep. 2016, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de motor weer terug maar het probleem is nog niet verholpen.
als ik 50km/h rijd in z'n 1 dan merk je dat de motor gewoon vermogen verliest/tekort komt dit is eigenlijk in heel het midden gebied.

De zaak waar ik de motor heb opgehaald verzekerde mij dat de timing van de nokkenas goed staat, de carbs zijn gesynchroniseerd hij stottert wel een heel stuk minder dan voorheen maar het is zeker nog niet weg.

als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag, ik ga zelf ook nog contact opnemen met goedhart-motoren van de week.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Sep. 2016, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

tja.. dan systematisch alles checken. De hele brandtsoflijn, de hele ontstekingslijn, en de aandrijflijn (soms voelt resonantie van de ketting bijv ook als vermogensverlies)


mbt de brandstof: Heb je nog de originele pomp? of mijn kitje? km stand?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2016, 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu al een afspraak met goedhart motoren gemaakt om hem als nog goed na te laten kijken, het bedrijf waar ik hem eerst had heen gebracht (amt motoren) ben ik eigenlijk nog steeds niet over te spreken.

Ik heb jouw mooie printplaat erin zitten dr_bean en werkt nog steeds prima naar mijn weten:)

ik hoop dat ze bij goedhart wat kunnen vinden want het is wel fijn om het volle vermogen van de motor te kunnen benutten:)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
X09978



Geregistreerd op: 25-8-2007
Berichten: 78
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2016, 17:27    Onderwerp: Reageer met quote

Bij de servicebeurt was het luchtfilter vervangen voor een exemplaar wat onderhoudsvrij is. Dit bleek echter het probleem..
Inmiddels zit er een gewoon origineel luchtfilter op en het stotteren is over thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2016, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

tja, te arm mengsel bij 4500 rpm los je niet op met wat draaien aan mengelschroeven (die zijn alleen voor stationair/bijna stationair).

als dat luchtfilter echt wat meer doorlaat heeft en de naalden nog op originele posiitie hangen: naald 1 stapje omhoog, en evt 1 maatje grotere hoofdsproeiers, alhoewel dat laatste zelde nodig is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
schenkie



Geregistreerd op: 3-10-2015
Berichten: 79

BerichtGeplaatst: Do, 27 Okt. 2016, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij was het nog steeds niet zeker wat het was, waarschijnlijk een beroerde synchronisatie na het kleppen stellen.

bij mij is het gelukkig wel opgelost nadat ik hem naar goedhart motoren had gebracht super services.

Daarvoor had ik hem naar AMT moteren gebracht maar die hadden er een zooitje van gemaakt, nokkenas op een verkeerde timing terug gezet enz..

Dus ik kan helaas niet zeggen wat het probleem was maar hij rijd nu wel weer heerlijk. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif