lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

2005 950 Adventure ploft bij specifiek toerental

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Zeeuwse Klei



Geregistreerd op: 1-1-2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2016, 14:40    Onderwerp: 2005 950 Adventure ploft bij specifiek toerental Reageer met quote

En wel bij ca. 2700 toeren. Net of hij terugslaat/ uit zou willen vallen. Overigens alleen bij lichte belasting (met 30 km/u door het dorp tokkelen), met een streep gas er bij loopt hij prima. Ding heeft 110.000 km gelopen dus zou best wat sleet op naalden en buizen kunnen zijn. Iemand iets soortgelijks aan de hand gehad? Bougies zijn nieuw, na vervangen leek het even weg maar inmiddels is het weer steevast prijs (bij genoemd toerental en lichte belasting)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Zeeuwse Klei



Geregistreerd op: 1-1-2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 9:31    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels op 120.000 km.
Inmiddels kleppen gesteld, maar dat maakt helaas geen verschil. Carburateurs zijn compleet ultrasoon gereinigd, maakt ook geen verschil. Carterventilatie omgelegd (dus niet meer in luchtfilterbak, om uit te sluiten dat er matig brandbare damp binnenkwam), maar dat maakt ook geen verschil.

Motor loopt verder prima, alleen dit stoort af en toe.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

Klei,

heb jij de SAS er nog op?

SAS, of een klein lekje in de uitlaat, kan typisch leiden tot plofjes in de uitlaat. (SAS/lek laat verse lucht in de hete uitlaat bij een slecht verbrand mengsel).

Dat mengel moet een beetje te rijk zijn (dus normaliter allen bij gas dicht draaien vanaf hogere toerentallen). Bij 110dkm kan het zeker zo zijn dat de naalden een beetje sleets beginnen te worden en het mengsel bij hele lage deellast wat te rijk is geworden. Nieuw wil de 950 liefst de naalden 1 streepje hoger hebben om lekker te lopen.. maar na 50-60dkm kunnen ze meestal weer naar origineel en loopt ie prima!

beetje slechte synchronisatie geeft ook hetzelde.. alleen dan typisch icm beetje op 1 cilinder willen lopen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Zeeuwse Klei



Geregistreerd op: 1-1-2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

SAS is er af (plaatjes op koppeln gemonteerd, rest afgedopt), ploffen in de uitlaat doet ie wel een beetje. Katalysator is er ook uit. heb de achterste afdichtingen van de uitlaat vervangen, maakte geen verschil.
Maar de motor valt echt even weg, houdt in. Alleen bij 2700 rpm en hele lichte belasting. Als hij iets harder moet werken en je geeft een streepje meer gas om hetzelfde toerental te halen loopt ie keurig.

Gesyncroniseerd is ie nog niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2662
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 28 Apr. 2017, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

Tijd voor een kwart a halve slag extra op de stationair meng schtoef.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Zeeuwse Klei



Geregistreerd op: 1-1-2016
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Na 30.000 km mezelf ergeren aan een slecht lopende brommer ding toch maar eens langs Ruud Frederiks gestuurd. Oplossing van het stomme gestotter was simpel, pilot was te klein, hoofdsproeier te groot. De ene is 5 maatjes groter, de andere 5 maatjes kleiner geworden. Mengselschroef stond goed.
Naalden waren (misschien zijn ze ooit vernieuwd) nog prima.


Vertrouwend op Ruud z'n ervaring neem ik aan dat hij wel weet wat hij zegt.


Loopt nu zoals hij hoort te lopen. Had ik eerder moeten doen, maarja, het is nogal een eind rijden. Zeker 5 minuten rolleyes4
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Aug. 2018, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Wel tof om te lezen als je alsnog de oplossing plaatst. Na zoveel jaar! Machtig!! laugh

Dat houdt het forum ook leuk, misschien heeft er ooit nog iemand iets aan, hetzelfde of vergelijkbaar probleem. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif