Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Welke banden? |
Trail attack 2 |
|
60% |
[ 3 ] |
TKC 80 |
|
20% |
[ 1 ] |
Metzeler Karoo 3 |
|
20% |
[ 1 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 5 |
|
Auteur |
Bericht |
De Patatkoning
Geregistreerd op: 19-8-2014 Berichten: 115
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 13:34 Onderwerp: Bandenvraag voor vakantie |
|
|
Allen,
Graag jullie advies. Volgende week ga ik 2 weken de franse alpen in. In totaal 3500 km. Als extra kers op de taart ga ik een drietal cols rijden die onverhard zijn, te weten:
Assietta pass
Col du Sommeiller
Parpaillon
De vraag is alleen: is dit wel verantwoord met mijn Conti Trail attack 2 op de ktm adventure. De assietta pass denk ik dat nog wel te doen is, maar de sommeiller lijkt me op sommige plekken wel steil.
Zeker omdat dus bijna 90% van mijn tour over het asfalt gaat twijfel ik over mijn bandenkeuze. De Trail attacks zijn nagenoeg nieuw (paar honderd km).
Hoe gedraagt de Metzeler Karoo 3 zich op asfalt? Wat zouden jullie aanbevelen?
3300 km asfalt
200 km onverhard
Doen met de huidige trail attack 2?
Metzeler karoo 3?
TKC 80?
....?
Dank voor de input! |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Als het niet regent: TKC's. Kan je op de weg behoorlijk plat mee door de bocht en geeft ook op de piste voldoende grip. _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
De Patatkoning
Geregistreerd op: 19-8-2014 Berichten: 115
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 14:24 Onderwerp: |
|
|
hoeveel asfaltkm's haal je uit een set TKC? (Met franse temperaturen). |
|
Naar boven |
|
|
Blackbert
Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 740 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 14:46 Onderwerp: |
|
|
Trailattack lijkt mij een wegband te zijn.
TKC en nat (asfalt of onverhard) = miserie.
Paar jaar terug met een set Karoo 3 naar de Alpen (asfalt), een weekje alpenpistes (waaronder die 3 die je opnoemt) en terug naar huis. Een paar keer in zware regen terechtgekomen, en dat was doenbaar. Gaf mij niet het vertrouwen van de OEM Scorpion, maar stukken beter dan de TKC80.
Nadeel: de achterband was ongeveer rijp voor recyclage na die 10 dagen.
Eigenlijk, voor wat je van plan bent, zou ik de Scorpions gebruiken. Voor de Sommeiller en de Parpaillon een beetje lucht eruit en rijden maar. |
|
Naar boven |
|
|
De Patatkoning
Geregistreerd op: 19-8-2014 Berichten: 115
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 14:53 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Trailattack lijkt mij een wegband te zijn.
TKC en nat (asfalt of onverhard) = miserie.
Paar jaar terug met een set Karoo 3 naar de Alpen (asfalt), een weekje alpenpistes (waaronder die 3 die je opnoemt) en terug naar huis. Een paar keer in zware regen terechtgekomen, en dat was doenbaar. Gaf mij niet het vertrouwen van de OEM Scorpion, maar stukken beter dan de TKC80.
Nadeel: de achterband was ongeveer rijp voor recyclage na die 10 dagen.
Eigenlijk, voor wat je van plan bent, zou ik de Scorpions gebruiken. Voor de Sommeiller en de Parpaillon een beetje lucht eruit en rijden maar. |
Hier kan ik wat mee. dank je. |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 15:17 Onderwerp: |
|
|
En ik wilde je nog wel een Mefo Super explorer aanraden met vooraan een Dunlop Geomax... _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 15:30 Onderwerp: |
|
|
of gewoon een setje Heidenau K60 Scout...
meer dan voldoende grip op asfalt EN op de onverharde colls die je noemt
(spreek uit ervaring! ) _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1029 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 15:43 Onderwerp: |
|
|
TKC 70 ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 15:46 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | En ik wilde je nog wel een Mefo Super explorer aanraden met vooraan een Dunlop Geomax... |
Super explorer achter is ook mijn eerste keus. Alleen niet té hard gassen in de bochten bij regen. _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
De Patatkoning
Geregistreerd op: 19-8-2014 Berichten: 115
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 16:32 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Freebert schreef: | En ik wilde je nog wel een Mefo Super explorer aanraden met vooraan een Dunlop Geomax... |
Super explorer achter is ook mijn eerste keus. Alleen niet té hard gassen in de bochten bij regen. |
En aan de voorkant, wat moet daar dan op? Ik kopieer even mijn antwoord van daarnet op MF, daar had ik de vraag ook gesteld:
***
Idd een paar youtube videos bekeken, en het lijkt me niet verstandig om midden op de assietta in de blubber vast te zitten met de 990, want mijn tent wilde ik graag beneden in het dal laten, en ook daar overnachten
Het is mijn eerste echte offroad die ik ga doen. Dus vind het stiekem wel een beetje spannend. (Heb voldoende asfalt ervaring overigens).
Enige zorg die ik dus heb, is of ik een band kan vinden die me voldoende grip biedt op die passen, maar dat ik wel op het asfalt ook nog "plezier" kan maken. Al begrijp ik uiteraard dat je altijd wat inlevert op de trail attacks (op straat).
*** |
|
Naar boven |
|
|
De Patatkoning
Geregistreerd op: 19-8-2014 Berichten: 115
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 16:35 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | En ik wilde je nog wel een Mefo Super explorer aanraden met vooraan een Dunlop Geomax... |
Super explorer achter lijkt me idd ook niet verkeerd, maar die geomax voor, dat is echt te veel offroad denk ik.
Ik ga ook nog 3200 km over de franse alpenpassen, ik vrees dat ik last ga krijgen van een dergelijke off road band.
Of heb ik verkeerd gegoogled? |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 16:57 Onderwerp: |
|
|
Mefo explorer voor en superexplorer achter is denk ik een heel goede compromis voor wat je gaat doen. Is iets beter in de regen dan de TKC's en geeft je net zoveel grip off road. Over slijtage moet je je al helemaal geen zorgen maken dan. Die bandengaan een eeuwigheid mee. _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
frenkie h
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Vr, 8 Jul. 2016, 18:13 Onderwerp: |
|
|
je wilt op een allroadband naar mijn mening toch niet echt door de modder.
Ik ben net terug van 3 weken alpen in frankrijk (motor in de bus) en ik heb daar van alles gereden met en zonder passagier op pirelli scorpion mt90 banden. Voor mij een prima band met voldoende vertrouwen.
Veel gravel en steentje op de asfaltpassen in de drome en haute alp.
EN wat mtb/wandelpaden maar dat zijn meestal rotspaden dus heb je niet echt noppen nodig.
En op de steile stukken vermogen genoeg erg grappig na een paar jaar geen echte zware motor meer gehad te hebben.
groet frank |
|
Naar boven |
|
|
De Patatkoning
Geregistreerd op: 19-8-2014 Berichten: 115
|
Geplaatst: Za, 9 Jul. 2016, 3:04 Onderwerp: |
|
|
Bandjes zijn besteld, de karoo 3 dan toch maar. Ik zal een review posten!
Ik zoek overigens nog een mooie off road col in de buurt van Bourg D'Oisans (Alp D'Huez). Heeft er iemand tips?
Thanks! |
|
Naar boven |
|
|
De Patatkoning
Geregistreerd op: 19-8-2014 Berichten: 115
|
Geplaatst: Wo, 3 Aug. 2016, 22:35 Onderwerp: karoo3 review |
|
|
Nou allen, hierbij een korte review:
Op de weg: boven verwachting goed bij droog wegdek. Bij nat wegdek ben ik gewoon voorzichting geweest. Je voelt ze wel flink bewegen bij die zwarte teerstrepen in de lengte van de weg. Voor het afrol geluid van de voorband heb ik prima oordoppen.
Offroad gravel (relatief) droog: tractie is subliem. Ook remmen biedt voldoende vertrouwen. Bij natte blubber laat de zijdelingse grip wat na (zie je ook al als je naar het profiel kijkt).
Slijtage vd achterband is het enige waar ik een beetje van ben geschrokken. Na 3200 km (waarvan ongeveer 300 - 400 offroad) is de voorband nog bijna als nieuw, maar de achterband is voor 2/3 weg. Ik gok dat er nog 800 - 1000 km in zit.
Overall: prima band voor mijn doel, heeft me geen moment in de steek gelaten. Echter slijtage is wel een dingetje. ben echter wel voldoende tevreden om nog 1 achterband te bestellen zodat ik de voorband ook nog kan oprijden.
Zie voor volledige verslag vd reis die ik ermee gemaakt heb:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/416358/Ride-Report-Cols-Kiezel-Kamperen-1.html
Gr, en dank voor jullie feedback! |
|
Naar boven |
|
|
|