Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2016, 13:36 Onderwerp: |
|
|
licht versus zwaar:
in sommige omstandigheden is veeeel vermogen een oplossing. Als het smal is, krap etc, dan help het niet en heb je een probleem.
Ooit zelf was ik erg verbaasd hierdoor met de 950:
Een van de checkpoints bij de Tuareg rally stond boven op de kam van een duin. Omdat iedereen daar omhoog reedt was het een grote losse bak zand. Veel kleine enduro's kwamer er niet simpelweg omdat ze niet genoeg snelheid konden opbouwen. Met de 950 reed ik aan, en dan voelde je hem wegzakken. Normaliter draai je dan het gas dicht, om te voorkomen dat je jezelf ingraaft... maar: met dikke noppen band(!) draai je met voldoende vermogen het gas gewoon open, zo ver dat je door zand-stuwing uiteindelijk gewoon voort wordt gedreven. en dat werkt verbazingwekkend, maar, vraagt veel vermogen (en maakt een enorme fontein )
Op dezelfde manier kon ik de 'huisduin' (~180 meter hoge duin), met lage snelheid onderin aanrijden en puur op koppel in 4e versnelling onderin heel veel snelheid pakken, zoadat ik makkelijk boven kwam, wat slecht 3 motoren dat jaar lukte uit het totale veld...
dus ja.. soms helpt wielspin echt  _________________ Dr_Bean |
|