lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Veranderd gedrag na grote beurt?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Blend



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Za, 4 Jun. 2016, 13:43    Onderwerp: Veranderd gedrag na grote beurt? Reageer met quote

Zojuist mijn SMT opgehaald na grote beurt (de hele mik-mak). Heb een leenmotor (diversion) meegehad, dus het kan ook gewoon tussen mijn oren zitten. Maar lijkt alsof hij onderin (onder 3500) nu een stuk bokkeriger rijdt als voorheen. Meer vibraties en begint sneller te haperen. Het is sowieso een bokkige motor natuurlijk (zeker onder 3500), maar het lijkt nu erger.

Ben geen techneut, maar vraag mij af of dit logisch verklaarbaar is (kleppen stellen bv.)? Er zitten akra's op met akra map getuned. Heb er nog niet genoeg mee gereden maar backfires lijken ook minder voor te komen.

_________________
KTM 990 SMT (2011)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
norwin



Geregistreerd op: 20-4-2015
Berichten: 97
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jun. 2016, 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Weet je wat ze in de grote beurt ook ook daadwerkelijk hebben gedaan aan je motor?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blend



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Jun. 2016, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Kleppen & synchroon gesteld. Olie + filter, bougies, luchtfilter & vloeistoffen (rem & koppeling) vervangen.

Heb al e.e.a. opgezocht. Het enige dat ik kan verzinnen is dat de kleppen iets verder open zijn gaan staan in verloop van gebruik waardoor de motor daarom voor de beurt rijker liep. Meer brandstof, dus meer ploffen bij hogere toeren (na gas los) en minder bokken bij lagere (<3500) toeren.

Logisch of complete onzin? stars

_________________
KTM 990 SMT (2011)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Jun. 2016, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien hebben ze er per ongeluk een verkeerde (originele) mapping opgezet bij het uitlezen?
_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blend



Geregistreerd op: 4-6-2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: Di, 7 Jun. 2016, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties. Ik ga vrijdag weer langs de dealer dus ga het ze gewoon maar vragen.

Inmiddels weet ik ook via een vriend (auto monteur) dat het ook aan de nieuwe bougies kan liggen. Wellicht dat de oude niet altijd meer even goed afvuurden..

_________________
KTM 990 SMT (2011)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Hydrazine



Geregistreerd op: 9-9-2006
Berichten: 294
Woonplaats: Almere-Binnen

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Jul. 2016, 12:52    Onderwerp: Reageer met quote

Laat dan gelijk de compressie druk meten.

https://www.youtube.com/watch?v=m1g6T3BBV3A
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen SMT Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif