lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Onderhoudsinterval

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2016, 16:49    Onderwerp: Onderhoudsinterval Reageer met quote

KTM schrijft voor de 1190 reeks een onderhoudsinterval voor van 15000 km of 1 jaar, wat het eerst voorvalt. Ik kreeg net een servicewaarschuwing dat er een onderhoud dient te gebeuren omdat er 1 jaar gepasseerd is sinds het laatste onderhoud. Nu zit ik nog maar aan 8500 km sinds het laatste onderhoud. Is het beter om toch al een groot onderhoud uit te laten voeren of doe ik gewoon snel zelf een oliewissel? En wat met garantie?
_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2016, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon even met je dealer overleggen? Oliewissel kan sowieso geen kwaad, maar aanspraak op de garantie kunnen maken lijkt me minstens zo prettig. . .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Mei. 2016, 18:49    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk heel simpel zenne...geen factuur van een officieel onderhoud binnen de door KTM gestelde voorwaarden en tijdstippen = geen garantie meer. En ze doen zowieso al alle moeite van de wereld om zich te kunnen onttrekken aan hun eind van de afspraak, dus als ge ze voer geeft zal dat er niet aan helpen.

Natuurlijk is dat technisch gezien onzin en kunt ge met diene moto gewoon doorkarren tot hij 15k km's heeft en dan gewoon het onderhoud doen. Maar ge zijt gebonden aan hun voorwaarden tot behoud van garantie, dus hebt ge de keuze tussen een nutteloos onderhoud met garantie, of "normaal" doen en gegarandeerd uw garantie op uwen buik schrijven als er daarna iets misgaat. Zelfs al heeft dat geen bal te maken met het al dan niet wisselen van olie bucktooth .

Den dealer kan daar trouwens niks aan veranderen, want als hij zijn garantieclaim zou indienen moeten de facturen ook voorgelegd worden. Ik ken niet veel dealers die u garantieherstellingen gaan cadeau doen als ze die zelf niet kunnen terugclaimen van het merk.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2016, 14:30    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt. Gewoon een nutteloze oliewissel betalen dus.
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2016, 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Mja, ik zal er dan toch nog maar eens mee langsgaan zeker. Ik was al bang dat dat dan direct een groot onderhoud moest zijn (aangezien dat het eerstvolgende onderhoud is), maar na nazicht in de handleiding bleek dat er ook zoiets is als "jaarlijks onderhoud" en "tweejaarlijks onderhoud" dat bestaat naast het klein en groot onderhoud op basis van kilometerstand.

Ik ging eigenlijk sowieso zelf een oliewissel doen nu ongeveer, het verschil zal dus zijn dat ik de dealer ervoor ga moeten betalen...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Mei. 2016, 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Ik ging eigenlijk sowieso zelf een oliewissel doen nu ongeveer, het verschil zal dus zijn dat ik de dealer ervoor ga moeten betalen...


Ik heb er zelf eentje gedaan, kheb nu 12000km, en is net uit garantie.
Kga dan rond de 20000 naar de dealer voor een onderhoud.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif