Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
john68
|
Geplaatst: Vr, 24 Jun. 2016, 22:07 Onderwerp: Velg beschadigd bij bandwissel |
|
|
Omdat ik zoveel mogelijk onderhoud zelf wil doen heb ik een bandenwisselapparaat + balaanceerapparaat aangeschaft , dit werkt vrij aardig. Mijn probleem ligt bij het van de velg nemen van de band , met de afnemers trek ik dikke krassen in de lak . Ik heb de kunststof velgbeschermers gebruikt maar die perste ik ook zo doormidden , Hoe kan ik dit voorkomen ? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2016, 17:53 Onderwerp: |
|
|
Hangt ervan af wat voor "bandenapparaat" je hebt...bij een goeie heb je een steun waar je de lepel achterzet, zo kan de velg nooit beschadigd worden.
Wat ook helpt is beide hielen van de buitenband zo diep mogelijk naar binnen duwen alvorens je de lepel gaat hanteren. Op die manier verminder je de spanning aanzienlijk voor die eerste lepelbeweging omdat de band dan kan inschuiven in de velg. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2016, 18:21 Onderwerp: |
|
|
als je die plastic dingen door midden drukt, dan gebruik je volgens mij onnodig veel kracht, en heb je dus idd niet gezorgd dat de band overal (met name aan de overzijde van de bandenlepel) goed in de velg-hiel lag.
je mag mijn 20cm aluminium-bandenlepeltjes lenen, daar lukt het mee, dan kan je ook niks stukdrukken  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
john68
|
Geplaatst: Za, 25 Jun. 2016, 19:24 Onderwerp: Velg beschadigd bij bandwissel |
|
|
Ik heb een bandenapparaat van Datona , zo'n ijzeren ring met hefboom , en lepels van 20 cm . Ik doe iets helemaal verkeerd , maar wat ? Ik leg de band in het midden van de velg zoals jullie zeggen maar moet het laatste stuk toch nog met brute kracht over de velg drukken . Laatst zat de band er weer op maar miste ik een halve velgbeschermer , mogen jullie raden waar dit stuk in zat . |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2016, 13:45 Onderwerp: |
|
|
begin je tegenover het ventiel?
bandenklem goed vrijgedrukt (al sje die hebt)
andere kant van de band ook los van de velg?
originele velg?
welke band?
(bij het ventiel/bandenklem kan de band niet ideaal in de hiel van de velg zakken.)
verbaas me toch dat je zoveel kracht nodig hebt.
zorgen dat de band een beetje lekker warm is help ook veel _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|