Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2016, 8:55 Onderwerp: |
|
|
zoiets als 94 kg + 70 kg + koffers met bagage volstaat wel
Denk dat het zelfs meer dan 200 kg is wat er bij komt. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2016, 9:46 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | Ok...dus toch naar de dealer dan...
Ik ken die 1190 niet, maar ik ken ook het formaat van je bijrijdster niet... |
75+60
Zonder bagage dan nog.
Tis enkel als ik alles keihard zet, veervoorspanning op max, dat ie nét niet doorslaat.
Niet normaal toch !? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2016, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Peter, er is al meermaals, op diverse fora, gezegd dat het niet normaal is. Het wordt tijd dat je in actie schiet, jongen. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
roadtripy
Geregistreerd op: 14-5-2014 Berichten: 21
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2016, 13:43 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de vering van mijn 1190R als volgt laten afstellen bij HK suspension in Tiel:
Voorvork:
- uitgaande demping 23 kliks
- ingaande demping 15 kliks
- veervoorspanning 4 omw
Achterschokdemper:
-uitgaande demping 13 kliks
-ingaande demping low 11 kliks
-ingaande demping high 1,5 omw
-veervoorspanning 13 kliks
Als ik met duo rij dan verhoog ik de veervoorspanning van de achterschokbreker naar 18 kliks.
Dit bevalt mij nog steeds heel goed. _________________ Asjemenou |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2016, 16:24 Onderwerp: |
|
|
Wheels schreef: | zoiets als 94 kg + 70 kg + koffers met bagage volstaat wel
Denk dat het zelfs meer dan 200 kg is wat er bij komt. |
Belasting index: 2 pers. + bagage
demping: street
rijmodus: sport
Zoals gezegd geen enkel probleem met doorslaan en de bandjes geheel te gebruiken _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2016, 19:32 Onderwerp: |
|
|
I'm with Muug! Koe bij de horens vatten! _________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 13:42 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | I'm with Muug! Koe bij de horens vatten! |
Ik ga volgende week es bij dealer Desmet "kijken".
Garantie is idd net voorbij. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Doet dat rap weg die klodden...de nieuwe Africa Twin roept u . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Do, 14 Apr. 2016, 20:08 Onderwerp: |
|
|
Wat ik daarnet gemerkt heb, is dat de veervoorspannings draaiknop vrij moeilijk rond te draaien is, precies of er zit veel weerstand op.
Ik kan ook geen klik voelen als ik die ronddraai.
Ik moet echt veel spierkracht gebruiken om die rond te draaien, lijkt me niet normaal.
Kan dat ding zonder olie zitten of zo ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
roadtripy
Geregistreerd op: 14-5-2014 Berichten: 21
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 9:34 Onderwerp: |
|
|
Dat heb ik ook en het komt waarschijnlijk door vervuild schroefdraad.
Als je de veervoorspanning een keer helemaal terugdraaid en dan weer opdraait zal het veel gemakkelijker gaan. Soms trek ik mijn motorhandschoen aan als het heel zwaar gaat (kantoorhandjes hé) _________________ Asjemenou |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 9:38 Onderwerp: |
|
|
roadtripy schreef: | Dat heb ik ook en het komt waarschijnlijk door vervuild schroefdraad.
Als je de veervoorspanning een keer helemaal terugdraaid en dan weer opdraait zal het veel gemakkelijker gaan. Soms trek ik mijn motorhandschoen aan als het heel zwaar gaat (kantoorhandjes hé) |
Kheb ook zo'n handjes
Ja, met 2 handen is het sleuren zelfs... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 10:37 Onderwerp: |
|
|
Veervoorspanning heeft meestal geen clicks, maar ge moet de volledige omwentelingen tellen. En gezien de spanning die er op zo'n veer zit mag het normaal heten dat ge daar de nodige weerstand ondervind om eraan te draaien.
Btw, ge zijt toch niet omgekeerd aan't tellen ivm met die clicks en omwentelingen hé...ge zou den eerste niet zijn. Demping = alles dicht (meestal rechtsom bij KTM) en dan het voorgeschreven aantal clicks terug opendraaien. Als ge dat omgekeerd doet dan staat de demping volledig toe en krijgt ge een zelfinpompend effect van de schokbreker OF hebt ge veel te weinig demping, wat in beide gevallen kan aanvoelen zoals doorslaan ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 10:39 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Veervoorspanning heeft meestal geen clicks, maar ge moet de volledige omwentelingen tellen. En gezien de spanning die er op zo'n veer zit mag het normaal heten dat ge daar de nodige weerstand ondervind om eraan te draaien.
Btw, ge zijt toch niet omgekeerd aan't tellen ivm met die clicks en omwentelingen hé...ge zou den eerste niet zijn. Demping = alles dicht (meestal rechtsom bij KTM) en dan het voorgeschreven aantal clicks terug opendraaien. Als ge dat omgekeerd doet dan staat de demping volledig toe en krijgt ge een zelfinpompend effect van de schokbreker, wat aanvoelt zoals doorslaan ... |
Ik volg het boekje Raket
Soms is het eerst clockwise dicht & soms counterclockwise, klopt.
De weerstand is zo weerstandig dat het met beide handen nog moeilijk is. Moto op de middenbok. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1155 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 11:41 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Veervoorspanning heeft meestal geen clicks, maar ge moet de volledige omwentelingen tellen. En gezien de spanning die er op zo'n veer zit mag het normaal heten dat ge daar de nodige weerstand ondervind om eraan te draaien.
|
Voor wat het waard is: de voorspanning van de 1190 R heeft wel clicks: 1 click per volledige omwenteling, vrij subtiel voelbaar, maar wel duidelijk als je erop let. Verder akkoord met het feit dat er best wel wat weerstand op die knop zit, maar nu ook weer niet zoveel dat je er met 2 handen aan moet zitten sleuren lijkt me. Ik kan toch relatief vlot met 1 hand de voorspanning van de achterveer aanpassen. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
|
petervdc
Geregistreerd op: 13-9-2010 Berichten: 1026 Woonplaats: west-vl
|
Geplaatst: Vr, 15 Apr. 2016, 11:54 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Ik kan toch relatief vlot met 1 hand de voorspanning van de achterveer aanpassen. |
Lukt écht niet.
Ik ga zowiezo naar de dealer volgende week.
Wat kan er mis zijn hier ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
|
|