lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Sidi Adventure vs Alpinestars Toucan

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Feb. 2016, 22:22    Onderwerp: Sidi Adventure vs Alpinestars Toucan Reageer met quote

Ik ben op zoek naar nieuwe laarzen, momenteel gebruik ik nog een set Oxford Gore-Tex race laarzen op mijn 990 Adv maar die zijn aan vervanging toe.
Momenteel twijfel ik tussen de Sid Adventure en de Alpinestars Toucan. Beiden met Gore - Tex. Heeft iemand ervaring met beide laarzen? Wat is het verschil?

Tips voor andere zijn ook welkom, Gore Tex is echter wel een must.

Alvast bedankt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JaapL



Geregistreerd op: 23-1-2015
Berichten: 66
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2016, 17:25    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb sinds een paar dagen de Alpinestars Toucan.
Heb er nu 1x mee gereden.
Het is wel even wennen want ik had hiervoor de Alpinestars SM-X6 Waterproof, en nu deze dus.
Zijn aanzienlijk stugger dan de smx maar dat is ook appels met peren vergelijken omdat het een compleet andere laars is.

Zover ik er kan over oordelen vind ik ze fijner zitten dan de Sidi laarzen, die heb ik namelijk ook gepast. De Sidi laars was heel erg stug en vond ik qua lopen niet fijn, daar in tegen loopt de Toucan erg comfortabel.
Met schakelen is het een beetje wennen, maar dat is niet anders, komt ook wel goed.

Ik heb ze in een winkel gepast, en gekocht. Schoenen kopen via internet vind ik altijd vrij lastig.
Heb ze bij Ten Kate gekocht, 20% korting, was 283 euro kwijt. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2016, 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Jaap, bedankt voor je antwoord. Ik zal eens kijken of ik een zaak kan vinden die beide modellen heeft. Vond je de Sidi's meer naar de offroad laarzen leunen dan de Toucans?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
JaapL



Geregistreerd op: 23-1-2015
Berichten: 66
Woonplaats: Dronten

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2016, 22:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ze verschillen niet heel veel van elkaar vind ik.
Ten Kate heeft de Sidi en de Toucan op voorraad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 2 Mrt. 2016, 8:16    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb al 2 jaar de sidi adventure en vind het een fijne laars. comfortable met lopen (door bv de stad of naar een bezienswaardigheid, maar geen hele dag wandelen). ze piepen wel wat, maar dit is deels op te lossen/te verminderen door het scharniersysteem om de enkel in te spuiten met wd40. absoluut waterdicht. redelijke goede bescherming en voor mijn off road uitstapjes goed genoeg.
_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Aug. 2016, 20:54    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij zijn het uiteindelijk de sidi adventure geworden. Hele fijne laarzen die mij perfect passen.

Enige probleem is dat de lederen top laag op het deel waar de gespen zitten wel erg snel beschadigd. Ik heb ze minder dan 20x gedragen, alleen on road en het leer waar de gespen zit is al helemaal beschadigd. De rest van beide laarzen ziet er gewoon nog nieuw en ongebruikt uit...

Klinkt dit bekend bij de Sidi adventure gebruikers?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 28 Jan. 2017, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Beetje late reactie, maar dat heb ik op meerdere fora gelezen van die slijtplekken. Vooral de bovenste omdat die kartel-strips langer zijn. Ook ergens gelezen dat sommige rijders ze gewoon kort afknippen.

Heb ook de sidi adventure gekocht, nog niet gedragen. rolleyes

Hoe bevallen ze?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jan. 2017, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind de Sidi's erg fijn, ze zitten goed, ze lopen goed en doen waar ze voor gemaakt zijn goed.

Nadelen: snel beschadigen van de toplaag (oa door die kartelstrips) en soms blijven die kartelstrips "hangen" aan de kunstof delen als je de buckles wilt sluiten.

Al met al zullen ze denk ik niet in de buurt komen van de levensduur van mijn oude Oxtar sport/race laarzen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jan. 2017, 13:19    Onderwerp: Reageer met quote

De kartel strips kort afknippen was mij een beetje te gek. Daarom heb ik er een stukje krimpkous omheen gedaan. Van de stroomdraad. Je kent het wel, van die zwarte. Zit als gegoten! grin

Ze lopen inderdaad prima, heb al 2km getest. Het zijn mijn eerste motorlaarzen dus ben benieuwd hoe lang ze mee gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Di, 31 Jan. 2017, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een geweldige tip thumbsup die ga ik zeker proberen...!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dolf



Geregistreerd op: 22-12-2016
Berichten: 14

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Feb. 2017, 19:42    Onderwerp: Sidi adventure Reageer met quote

Ik rij al jaren met de Sidi Adventure en ben zeer tevreden. Ik rij elke dag van het jaar en vindt de slijtage erg meevallen. Ook loop ik er iedere ochtend op om de honde uit te laten en er is nog steeds nauwelijks slijtage aan de zool te zien. Swinters ook lekker warm en echt water dicht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
peter6480



Geregistreerd op: 10-11-2016
Berichten: 374

BerichtGeplaatst: Za, 29 Apr. 2017, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Foto van de krympkauws erbij om het af te maken, beetje siliconenspray erop, werkt prima! dozey


IMG_4606.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  206.47 KB
 Weergegeven:  339 keer

IMG_4606.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif