Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 30 Sep. 2014, 15:18 Onderwerp: Achterste uitlaatbocht |
|
|
Vanmorgen, na de nachtshift, waren zelfs de oordoppen niet voldoende.
Ik had al 't idee dat de grafietring van de linkse uitlaatpijp erdoor aan 't gaan was, maar nu ...
Vanmiddag, bij nadere inspectie:
KTM-versand zegt: 200€.
Als er iemand eentje heeft/weet liggen voor minder, ik hoor het graag.
|
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 30 Sep. 2014, 16:19 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er helaas geen liggen maar ik heb net hetzelfde voorgehad. Was een tijdje na mijn tuimelperte in Ijsland waarbij de motor een drietal keer overkop ging. Ik dacht altijd dat dat er een gevolg van was: de achterbrug had daar ook een krakske gekregen en stond scheef, bijgevolg spanning op de bocht en in stukken vaneen na een paar 1000 kms.
Dat was ook de uitleg bij KTM. Toevallig geen vijske van uw achterbrug kwijt (had ik recent voor) of een goeie wrong gekregen daar?
T
_________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Di, 30 Sep. 2014, 16:43 Onderwerp: |
|
|
Gedeelde smart is halve smart....
Afgelopen weekend het zelfde gehad. Beetje erg dun metaal naar mijn mening.
Gr. Dekster
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
84.38 KB |
Weergegeven: |
507 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
98.76 KB |
Weergegeven: |
480 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Vinkske
|
Geplaatst: Di, 30 Sep. 2014, 22:26 Onderwerp: |
|
|
Been there...
200€ nieuw dacht ik + dichtingen
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 1 Okt. 2014, 1:40 Onderwerp: |
|
|
dit kan alleen gebeuren alleen er spanning op staat, dus of aan gesleuteld of knal of klap gehad en krom getrokken lijkt me.
|
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Di, 28 Okt. 2014, 17:24 Onderwerp: |
|
|
Na 40 kkm andermaal menig hartinfarct veroorzaakt toen ik het ouw manhuis voorbijreed. Bocht naar de filistijnen. Al een geluk dat ik oordoppen meehad.
Grafietring was aan vervanging toe. Misschien dat daardoor de pijp zelf te veel meetrilt...
 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 29 Okt. 2014, 3:09 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Na 40 kkm andermaal menig hartinfarct veroorzaakt toen ik het ouw manhuis voorbijreed. Bocht naar de filistijnen. Al een geluk dat ik oordoppen meehad.
Grafietring was aan vervanging toe. Misschien dat daardoor de pijp zelf te veel meetrilt... |
aaaaahahahaa tja daar verbleekt de sound van een Harley bij
|
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Wo, 29 Okt. 2014, 8:14 Onderwerp: |
|
|
Ik heb op net dezelfde plek ook zo'n scheur gehad bij een KTM Adventure. Zelf had ik het niet door, tot op de moment dat ik hem verkocht en de koper mij erop attent maakte. Ik vermoed dus echt wel een stressplek op die bewuste bocht, want uiteindelijk lijken er wel velen met krak hetzelfde probleem.
Kilometerstand was iets van een dikke 75000 dacht ik
_________________ Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 29 Okt. 2014, 10:47 Onderwerp: |
|
|
Bij mij dus 2 keer op 80kkm. Op 20 km snelweg is die van zichtbaar perfect naar volledig doorgescheurde toestand gegaan...
 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Do, 30 Okt. 2014, 9:15 Onderwerp: |
|
|
Beetje erg dun inderdaad, en 't is staal, geen rvs.
't Begon ook met 'metaal op metaal' net na elke koudstart. Na demonteren, waarbij alle bouten mooi los kwamen, bleek ook dat de grafietring ver heen was.
Ik ben ook vrij zeker dat er daardoor iets teveel vrrijheid ontstond voor de bocht, waardoor die gewoon kapot trilde.
Soit, intussen is er een vervanger en zijn de 2 kleine gaatjes in het Y-stuk ook weer dicht (aan beide kanten, in de 'goot' waar de ophangbeugels aan de pijp vastzitten, waar zich 't vuil kan ophopen). Straks maar weer eens in elkaar knutselen.
|
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

|
Geplaatst: Za, 17 Jan. 2015, 13:03 Onderwerp: |
|
|
Update: gezocht: y-stuk in goede staat.
Bij demonteren bleken er dus aan beide kanten gaatjes te zitten waar de ophangbeugels aan de pijp gelast zijn. doorgeroest wegens opgehoopt vuil en vocht. Zo goed mogelijk gereinigd, roestomvormer erop, ontvet en dichtgemaakt met 2-componenten metaal. Wat niet blijft zitten dus, wordt gewoon weer losgeblazen.
|
|
Naar boven |
|
 |
KTM950Jaap
|
Geplaatst: Za, 5 Mrt. 2016, 0:10 Onderwerp: |
|
|
Heeft één van jullie ervaring met lassen?
Na het demonteren van het achterwiel zag ik in beide uitlaatpijpen behoorlijk grote gaten. Nu betreft het 2 dempers en uitlaatpiipen uit 1 stuk, dus daar was ik niet blij mee.
Nu is er de mogelijkheid om te lassen, maar dat de boel verbrand is redelijk aanwezig. Een uitlaat set op de kop tikken lijkt me de enige optie.
Hebben jullie een TIP voor me aangaande het vervangen van de uitlaatset ?
Ik kan natuurlijk een deel afslijpen en er een overmaatse pijp overheen laten zetten, maar dat schiet allemaal niet op lijkt me.
De dempers zien er nog keurig uit en dus is het zonde om deze bij het oud-ijzer te zetten.
Wie kan me een paar goede opties geven?
Ik probeer foto's op te loaden maar weet niet of me dat lukt
_________________ Vr.gr. Jaap |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 6 Mrt. 2016, 22:20 Onderwerp: |
|
|
Verklaar u nader?
"Nu is er de mogelijkheid om te lassen, maar dat de boel verbrand is redelijk aanwezig."
Verder wat is er precies stuk? heb je wellicht een foto?
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2016, 14:15 Onderwerp: |
|
|
hout vasthouden, maar ik rij nog steeds met de originele uitlaatbochten, toch al zo'n acht jaar en 97000km... een reserve Y-stuk heb ik me via dit forum toch aangekocht, je weet maar nooit...
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2016, 16:16 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Update: gezocht: y-stuk in goede staat.
Bij demonteren bleken er dus aan beide kanten gaatjes te zitten waar de ophangbeugels aan de pijp gelast zijn. doorgeroest wegens opgehoopt vuil en vocht. Zo goed mogelijk gereinigd, roestomvormer erop, ontvet en dichtgemaakt met 2-componenten metaal. Wat niet blijft zitten dus, wordt gewoon weer losgeblazen. |
ik heb dat liggen , waarschijnlijk reeds ruim te laat
heb de achterste bocht laten lassen achterste na iets van een 800 km hangt het nog steeds aan elkaar
|
|
Naar boven |
|
 |
|