Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 10:51 Onderwerp: 2 in 1 uitlaat voor 950 adv |
|
|
Meerdere 950/990 adv rijders rijden met een 2 in 1 uitlaatsysteem.
Veel van deze systemen zijn "Meoni" style". Ik vind dit niet mooi.
Radegarage.com maakt een 2 in 1 pijp die min of meer origineel loopt en hangt er een demper "rally style" aan. Dit vind ik er al veel beter uitzien.
Petrimotorsports maakt een 2 in 1 pijp dat de originele demperplaats gebruikt.
https://petriemotorsports.wordpress.com/2011/11/16/ktm-950990-2-into-1-exhaust/
Dit heeft mijn voorkeur omdat de lijnen van de motor dan intact blijven.
Weet iemand of er in Europa een fabrikant zit die dit "plug and play" aanbiedt?
Wellicht zijn er meerdere geïnteresseerden en kan er een grotere bestelling geplaatst worden waardoor de prijs interessanter wordt. |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 14:01 Onderwerp: |
|
|
Gaaf Tafella.
Je kunt dan toch prima 1 van de Akra's gebruiken voor dit 2 in 1 systeem?
Persoonlijk vind ik het GPR systeem er goed uitzien.
Enkel niet de aansluiting tbv de originele demper of de Akra ontbreekt.
Wellicht is dit op verzoek te maken. |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 17:33 Onderwerp: |
|
|
Op Het Remus tussenstuk zou dan een flens gelast moeten worden om de Akra of originele demper te kunnen gebruiken.
Ervan uitgaande dat de ingang van de Akra ook ongeveer 52 mm is.
Die linker Akra neem ik dan wel van je over.
In Loenen op de Veluwe zit Star Twin.
Zij zijn behalve Ducati en Mv Augusta dealer/specialist ook goed in het maken van uitlaten op maat. Er komen daar echte kunstwerken vandaan.
Al eens geïnformeerd wat het kost om zelf iets te laten maken?
Niet specifiek bij Star Twin maar meer algemeen. |
|
Naar boven |
|
|
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 17:42 Onderwerp: |
|
|
Ik ben zelf m'n 2-1 uitlaat aan het maken.
De originele diameters zijn 42mm. Als je een 2-1 tussenpijp koopt zoals hierboven (een originele die omgelast is) ga je van 2x42mm naar 1x42mm. Je smoort bij wijze van spreken je hele uitlaatlijn en je stookt de boel snikheet daar achteraan. Ik heb er nooit in geloofd dat dit kon werken, althans rijdt iedereen in de USA ermee als je kijkt op advrider
Ik ben nu bezig met een Remus Roxx 2-1 tussenpijp. Die gaat van 2x42mm naar 1x52mm. En hiervoor ben ik nu een HGS 94dB demper van een RMZ 450 aan het aanpassen naar de juiste diameters voor de LC8. Geen simpel jobke aangezien het een uitlaat is met kamers (het is dan ook de bedoeling om de LC8 zo stil mogelijk te maken zonder vermogenverlies).
Als de cijfers je niet interesseren kan je gerust voor de 2-1 gaan zoals zo velen het doen. Blijkbaar werkt het toch want niemand rijdt er brokken mee _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 18:21 Onderwerp: |
|
|
Ik zou wel van 2 x 42 naar 1 x 52 willen gaan.
Blijvend 42 zou inderdaad voor of teveel tegendruk of teveel warmte kunnen zorgen. Gezond lijkt het mij niet.
Een Akra van een BMW 800 of 1200 is ook nog een optie.
Worden met veren aan het tussenstuk bevestigd.
Zeker de diameter van de 1200 is groot genoeg.
Heb je foto's van je uitlaatproject? |
|
Naar boven |
|
|
frenkie h
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 70
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 18:37 Onderwerp: |
|
|
En voor mijn nieuwsgierigheid.... Waarom willen jullie van twee naar een?
Gewicht of looks?
Frank |
|
Naar boven |
|
|
Ger964
Geregistreerd op: 14-12-2015 Berichten: 140 Woonplaats: de Liemers
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Voor mij gewicht.
De originele beschuitbussen wegen nogal wat zonder dat ik het in kilo's weet.
Daarnaast is 1 goede einddemper in combi met het 2 in 1 tussenstuk goedkoper dan bijvoorbeeld een set Akra's. _________________ KTM 950 adv op noppen |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 20:42 Onderwerp: |
|
|
Ik ben aan het kijken om van twee naar één te gaan omdat er gaten in het
Originele tussenstuk vallen en dit gedeelte 278 euri kost.
Probleem met dit tussenstuk is dat het gaat rotten tussen de ophangbeugels
en als je zoals ik ook in de winter door de pekel rijd gaan het tussenstuk
wel erg snel rotten....
Bij pekel spoel ik de motor wel af maar de plekken tussen de ophangbeugels
Bereik je niet....
Dat is ook de reden dat ik het omgebouwde originele 2 in 1 stuk niet wil
gebruiken want ook daar gaan naar verloop van tijd de gaten in vallen...
Gewichtsbesparing boeit niet, het verschil tussen twee akra's en een 2 in 1
systeem is niet zo groot ( wel als je van origineel naar Akra's of 2 in 1 gaat).
Ben dus gewoon een beetje aan kijken wat er mogelijk is om van het
Originele tussenstuk af te komen _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
tafella
Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Ger964 schreef: | Al eens geïnformeerd wat het kost om zelf iets te laten maken?
Niet specifiek bij Star Twin maar meer algemeen. |
Nee, nog niet naar gekeken.
Vorige week begaf de achterste uitlaatbocht het (beyond repair...) en toen
Ik de boel aan het demonteren was kwam ik de gaten in het y-stuk tegen...
Ben er nog niet uit wat de beste optie is.
Eerste ingeving was de akra's te verkopen en met de opbrengst een nieuwe
Bocht en een 2 in 1 systeem te kopen maar er zijn meer opties!
Heb geen haast, rij nu op de 690 _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
|
Toon_D
Geregistreerd op: 1-3-2013 Berichten: 219 Woonplaats: Kruibeke
|
Geplaatst: Vr, 22 Jan. 2016, 9:45 Onderwerp: |
|
|
Ik zal wel een volledig fotoverslagje maken als de uitlaat klaar is
Ik doe het ook puur uit gewichtswinst en geluidsdemping. _________________ KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150 |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
|
Naar boven |
|
|
nikovl
Geregistreerd op: 15-11-2015 Berichten: 51 Woonplaats: gent
|
Geplaatst: Vr, 22 Jan. 2016, 19:05 Onderwerp: |
|
|
vind ik maar niks !
De gpr heb ik ook naar zitten kijken :p . Wacht nog effe af tot volgend jaar en volg het hier op . |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 26 Jan. 2016, 3:57 Onderwerp: |
|
|
die gaat bij het in veren de band en/of remklauw raken lijkt me... |
|
Naar boven |
|
|
|