lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

2 in 1 uitlaat voor 950 adv
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 10:51    Onderwerp: 2 in 1 uitlaat voor 950 adv Reageer met quote

Meerdere 950/990 adv rijders rijden met een 2 in 1 uitlaatsysteem.
Veel van deze systemen zijn "Meoni" style". Ik vind dit niet mooi.
Radegarage.com maakt een 2 in 1 pijp die min of meer origineel loopt en hangt er een demper "rally style" aan. Dit vind ik er al veel beter uitzien.
Petrimotorsports maakt een 2 in 1 pijp dat de originele demperplaats gebruikt.
https://petriemotorsports.wordpress.com/2011/11/16/ktm-950990-2-into-1-exhaust/
Dit heeft mijn voorkeur omdat de lijnen van de motor dan intact blijven.
Weet iemand of er in Europa een fabrikant zit die dit "plug and play" aanbiedt?
Wellicht zijn er meerdere geïnteresseerden en kan er een grotere bestelling geplaatst worden waardoor de prijs interessanter wordt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 13:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ben toevallig zelf ook aan het rondkijken voor een plug en play systeem
vanwege een rottend tussenstuk (het stuk tussen de bochten en de
uitlaten)....

tot nu toe heb ik er twee gevonden:
GPR - model KTM.64GPE in rvs of titanium met 2 in 1 tussenstuk

https://www.gpr-motorcycle-exhausts.co.uk/shop/brand/ktm-exhausts/adventure-990/KTM-adventure-990-exhaust---gpe-titanium-2-1-slip-0n

en

Remus Roxx - ook verkrijgbaar in rvs of titanium, ook inclusief 2-1 tussenstuk

http://www.hocoparts.nl/nieuws/artikel/344/Remus-RoxX-voor-KTM-Adventure


In titanium heb ik de GPR gevonden voor EUR 415,-- compleet en de Remus
Roxx voor EUR 525,--

Ikzelf vind de Remus Roxx iets mooier maar deze heeft GEEN E-keur....
De GPR heeft wel een E-keur en zelfs een verwijderbare catalysator.

Binnenkort mijn Akrapovics hier maar eens te koop aanbieden...... idea2


gr.
Richard

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 14:01    Onderwerp: Reageer met quote

Gaaf Tafella.
Je kunt dan toch prima 1 van de Akra's gebruiken voor dit 2 in 1 systeem?

Persoonlijk vind ik het GPR systeem er goed uitzien.
Enkel niet de aansluiting tbv de originele demper of de Akra ontbreekt.
Wellicht is dit op verzoek te maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

ja, zou kunnen...

het GPR tussenstuk is niet los te verkrijgen.
Het Remus tussenstuk wel:
http://www.adventure-spec.com/default/remus-2-into-1-exhaust-linkpipe-ktm-950-990-adventure.html

diameter is 52 mm...
Ga vanavond de akra eens opmeten...


blijf dan wel met een linker akra zitten

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 17:33    Onderwerp: Reageer met quote

Op Het Remus tussenstuk zou dan een flens gelast moeten worden om de Akra of originele demper te kunnen gebruiken.
Ervan uitgaande dat de ingang van de Akra ook ongeveer 52 mm is.

Die linker Akra neem ik dan wel van je over.

In Loenen op de Veluwe zit Star Twin.
Zij zijn behalve Ducati en Mv Augusta dealer/specialist ook goed in het maken van uitlaten op maat. Er komen daar echte kunstwerken vandaan.
Al eens geïnformeerd wat het kost om zelf iets te laten maken?
Niet specifiek bij Star Twin maar meer algemeen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf m'n 2-1 uitlaat aan het maken.
De originele diameters zijn 42mm. Als je een 2-1 tussenpijp koopt zoals hierboven (een originele die omgelast is) ga je van 2x42mm naar 1x42mm. Je smoort bij wijze van spreken je hele uitlaatlijn en je stookt de boel snikheet daar achteraan. Ik heb er nooit in geloofd dat dit kon werken, althans rijdt iedereen in de USA ermee als je kijkt op advrider laugh2

Ik ben nu bezig met een Remus Roxx 2-1 tussenpijp. Die gaat van 2x42mm naar 1x52mm. En hiervoor ben ik nu een HGS 94dB demper van een RMZ 450 aan het aanpassen naar de juiste diameters voor de LC8. Geen simpel jobke aangezien het een uitlaat is met kamers (het is dan ook de bedoeling om de LC8 zo stil mogelijk te maken zonder vermogenverlies).

Als de cijfers je niet interesseren kan je gerust voor de 2-1 gaan zoals zo velen het doen. Blijkbaar werkt het toch want niemand rijdt er brokken mee laugh2

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou wel van 2 x 42 naar 1 x 52 willen gaan.
Blijvend 42 zou inderdaad voor of teveel tegendruk of teveel warmte kunnen zorgen. Gezond lijkt het mij niet.

Een Akra van een BMW 800 of 1200 is ook nog een optie.
Worden met veren aan het tussenstuk bevestigd.
Zeker de diameter van de 1200 is groot genoeg.

Heb je foto's van je uitlaatproject?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
frenkie h



Geregistreerd op: 20-9-2011
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

En voor mijn nieuwsgierigheid.... Waarom willen jullie van twee naar een?
Gewicht of looks?

Frank
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Ger964



Geregistreerd op: 14-12-2015
Berichten: 140
Woonplaats: de Liemers

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Voor mij gewicht.
De originele beschuitbussen wegen nogal wat zonder dat ik het in kilo's weet.
Daarnaast is 1 goede einddemper in combi met het 2 in 1 tussenstuk goedkoper dan bijvoorbeeld een set Akra's.

_________________
KTM 950 adv op noppen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben aan het kijken om van twee naar één te gaan omdat er gaten in het
Originele tussenstuk vallen en dit gedeelte 278 euri kost.
Probleem met dit tussenstuk is dat het gaat rotten tussen de ophangbeugels
en als je zoals ik ook in de winter door de pekel rijd gaan het tussenstuk
wel erg snel rotten....
Bij pekel spoel ik de motor wel af maar de plekken tussen de ophangbeugels
Bereik je niet....
Dat is ook de reden dat ik het omgebouwde originele 2 in 1 stuk niet wil
gebruiken want ook daar gaan naar verloop van tijd de gaten in vallen...

Gewichtsbesparing boeit niet, het verschil tussen twee akra's en een 2 in 1
systeem is niet zo groot ( wel als je van origineel naar Akra's of 2 in 1 gaat).

Ben dus gewoon een beetje aan kijken wat er mogelijk is om van het
Originele tussenstuk af te komen rolleyes3

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ger964 schreef:
Al eens geïnformeerd wat het kost om zelf iets te laten maken?
Niet specifiek bij Star Twin maar meer algemeen.


Nee, nog niet naar gekeken.
Vorige week begaf de achterste uitlaatbocht het (beyond repair...) en toen
Ik de boel aan het demonteren was kwam ik de gaten in het y-stuk tegen...
Ben er nog niet uit wat de beste optie is.
Eerste ingeving was de akra's te verkopen en met de opbrengst een nieuwe
Bocht en een 2 in 1 systeem te kopen maar er zijn meer opties!

Heb geen haast, rij nu op de 690 2thumbsup

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Toon_D



Geregistreerd op: 1-3-2013
Berichten: 219
Woonplaats: Kruibeke

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jan. 2016, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal wel een volledig fotoverslagje maken als de uitlaat klaar is wink
Ik doe het ook puur uit gewichtswinst en geluidsdemping.

_________________
KTM 990 Adventure 2007
BMW R45 1978
Honda CB750 1981
Suzuki RM 125
KTM SXS 150
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jan. 2016, 14:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dit vind ik ook een mooie oplossing: 1290 demper met eigenbouw 2 in 1
http://advrider.com/index.php?threads/950-se-sso.1088618/

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
nikovl



Geregistreerd op: 15-11-2015
Berichten: 51
Woonplaats: gent

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jan. 2016, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
Dit vind ik ook een mooie oplossing: 1290 demper met eigenbouw 2 in 1
http://advrider.com/index.php?threads/950-se-sso.1088618/




vind ik maar niks !

De gpr heb ik ook naar zitten kijken :p . Wacht nog effe af tot volgend jaar en volg het hier op .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 26 Jan. 2016, 3:57    Onderwerp: Reageer met quote

die gaat bij het in veren de band en/of remklauw raken lijkt me...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif