Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
schenkie
|
Geplaatst: Zo, 10 Jan. 2016, 21:14 Onderwerp: probleem brandstof toevoer. |
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag het printje van mr bean gemonteerd en dit werkt goed
het asje van de pomp gaat gewoon op en neer.
maar nu komt het probleem.
als ik het contact aanzet hoor je het pompje 2x pompen, dit heb ik ook gezien, het maakt niet uit of de carbs leeg zijn of vol zijn.
als je de motor eenmaal start voel je om de x aantal seconde de pomp een keertje aanslaan.
maar tijdens de test rit stopte de motor er meerder keren mee, ik heb gevoel alsof de motor geen brandstof meer krijgt.
als je de leidingen weer demonteert loopt er op de uitgaan leiding van de pomp brandstof uit. als je de automatische stop van de snel sluiter in drukt loopt hier ook brandstof uit.
ik vermoed dat het een sensor is die ervoor zorgt dat de pomp niet vaker pompt terwijl dit wel benodigd is, weet iemand door welke sensor de brandstofpomp wordt aangestuurd en waar deze zit?
of hebben jullie andere suggesties?
ik hoop snel een reactie te krijgen  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 12 Jan. 2016, 1:38 Onderwerp: |
|
|
Hio,
heb je Dr_Bean al een pbtje gestuurd?
ah.. gelukkig hoeft dat niet
Benzinepomp print loopt in de noodloop denk ik, dan kun je idd rijden, maar niet hard. Dit is een safety feature in mijn printje.
Waarschijnlijk heb je gewoon een kleine montagefout gemaakt...
meest waarschijnlijke is dat je de veerringetjes onder de schroefkoppen hebt gelegd en niet tussen Stud en print, waar ze horen (zie handleiding plaatjes!)
kijk maar eens even.. en stuur evt nog even een berichtje, dan help ik je gewoon effe. een plaatje hier posten mag ook, of mailen naar fuelpump at lc8
grts
Dr_Bean _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

|
Geplaatst: Di, 12 Jan. 2016, 20:48 Onderwerp: |
|
|
ik heb het pompje ook gemonteerd zonder foutjes
https://www.youtube.com/watch?v=x2XzAquG4gs
werkt perfect behalve als het balgje in de pomp zelf stuk is , pompt er niets omhoog
https://www.youtube.com/watch?v=RuTddLcfhRU
bij volle tank geen probleem , bij half vol beginnen stilvallen en bij kwart vol dacht ik dat ze dood was ... gans de vakantie naar de vaantjes door een gescheurd rubbertje
ik wil maar zeggen dat benzineomp problemen niet altijd van de contactpunten komt
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 12 Jan. 2016, 23:37 Onderwerp: |
|
|
distel...
klopt, die werkt goed zo te zien: snelle beweging en meer plopjes (dus anders dan wat schenkie zegt.)
daarbij heb jij de OUDE montageset nog gebruikt (die ook prima is, maar handleiding V2 gebruiken).
de Nieuwe (op dit moment) is V3, en heeft andere busjes. Handleiding is aangepast en ik stuur altijd de juiste link mee.
V3 ziet er zo uit (mits in juiste volgorde gemonteerd).
Helaas zijn veel gebruikers netr iets te snel en monteren de veerringen onder de schroefkopjes. dan klotp de afstand niet meer en doet de print het niet -> noodloop _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
schenkie
|
Geplaatst: Wo, 13 Jan. 2016, 22:10 Onderwerp: |
|
|
jij had idd de goude tip mr bean
het pompje werkt weer als een gek:)
ik heb de handleiding idd nagelezen en ik heb er in mn enthousiasme idd overheen gelezen.
maar iig bedankt voor de snelle reactie het probleem is verholpen dus als het komende week weer eens goed weer komt ken ik weer lekker rijden:) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 19 Jan. 2016, 23:58 Onderwerp: |
|
|
nou alleen mijn naam nog goed _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

|
Geplaatst: Wo, 20 Jan. 2016, 21:16 Onderwerp: |
|
|
ik heb die kapotte pomp met versie EEN nog liggen , als je die wegens nostalgische redenen terug zou willen  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 21 Jan. 2016, 20:42 Onderwerp: |
|
|
haha, nee hoor, daarvan heb ik er hier ook nog wel een liggen.
maar als je die op de video bedoelt: das geen versie 1 hoor... Versie 1 van de montagekit misschien, maar zeker niet van de print.
een versie-1 heeft nog electro-componentjes aan de 'buitenkant' van de print zitten.
maar euhm:
- hoelang heeft ie het gedaan (tijd / kms?)
- dat printje is toch niet stuk? dan had je hem ook gewoon over kunnen zetten! (als je stuk is kun je een nieuwe krijgen bij retourzending uiteraard)
ps.: Als er iemand met een versie 1 is en toe is aan een nieuwe pomp.. dan krijgt ie gewoon een nieuwe print hoor van me, als ie een mooi berichtje schrijft natuurlijk
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
diskeletlietje

|
Geplaatst: Ma, 25 Jan. 2016, 18:24 Onderwerp: |
|
|
printje is nog als nieuw , Max 300 km mee gedaan
er na heb ik gans de pomp vervangen en het printje niet meer over gebouwd