lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Gear indicator

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2005, 0:16    Onderwerp: Gear indicator Reageer met quote

Heeft er hier al iemand een gear indicator op zijn kameel zitten?
Is er een digitaal signaal voor de km teller aanwezig?
Ik had ze ook op mijn Aprilia's zitten waarbij op de achterremklauw een opnemer zat. Het geheel was dus redelijk eenvoudig te monteren.

Ben dus ook benieuwd of er al kleuren van de benodigde draden in de cockpit bekent zijn.

Ik zit altijd te schakelen maar de 7e versnelling heb ik nog
nooit gevonden wideeyed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Jan. 2005, 0:28    Onderwerp: Re: Gear indicator Reageer met quote

Tutu schreef:
Heeft er hier al iemand een gear indicator op zijn kameel zitten?
Is er een digitaal signaal voor de km teller aanwezig?
Ik had ze ook op mijn Aprilia's zitten waarbij op de achterremklauw een opnemer zat. Het geheel was dus redelijk eenvoudig te monteren.

Ben dus ook benieuwd of er al kleuren van de benodigde draden in de cockpit bekent zijn.

Ik zit altijd te schakelen maar de 7e versnelling heb ik nog
nooit gevonden wideeyed


Ik snap niet helemaal hoe je van de achterremklauw zou kunnen aflezen in welke versnelling die staat?

Maar goed. De LC8 heeft een schakelcontact voor vrij en voor zijn 2e-en-3e versnelling (wordt voor epc gebruikt). dus niet voor iedere versnelling een draadje of pulsje ofzo.
(electrisch schema staat in de reparatiehandleiding, als je die niet hebt en nog wil hebben in pdf, stuur effe een pbtje)

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jan. 2005, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

zo'n ding wil pulsjes van een toerental en pulsjes van een snelheid. Ik weet niet of ie eerst in "leermode" moet en dat 1 voor 1 door alle versnellingen of zo. Hij moet toch een keer de verschillende verhoudingen ontdekken.

Beide signalen zijn aanwezig. Immers electronische tellers.

Rwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jan. 2005, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

erwindob schreef:
zo'n ding wil pulsjes van een toerental en pulsjes van een snelheid. Ik weet niet of ie eerst in "leermode" moet en dat 1 voor 1 door alle versnellingen of zo. Hij moet toch een keer de verschillende verhoudingen ontdekken.

Beide signalen zijn aanwezig. Immers electronische tellers.

Rwin


Dit wilde ik even weten. Ik wist niet of de km teller electronisch was of met kabel werkt. De RSV heeft de opnemer van de snelheidsmeter op de remklauwplaat zitten,..kan je ook zien hoe hard je gaat
tijdens een wheely shocked2 shocked2 shocked2 shocked2

Met andere woorden er hoeft bij de LC8 dus ook geen aparte opnemer op het wiel en vork geplaatst te worden. Wellicht dat ze de gegevens van aansluiting bij Datatool voorhanden hebben voor de LC8. Hadden ze voor de RSV ook.

Programmeren doe je idd op een bok. Eerst aangeven hoeveel versnellingen er zijn en dan door alle versnellingen heen met de bijgeleverde procedure. Ik vind het een handig apparaatje thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jan. 2005, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ooit eens een snelheidsmetertje op het achterwiel van een lc4 gebouwd, je wilt niet weten hoeveel meter hij aangaf na een paar honderd
meter maisveld laugh (het dubbele geloof ik, met al die wielspin).

Ook op straat heb je ongemerkt wielspin, ik had er nl ook een op het achterwiel van m'n duke destijds.


Kortom, een snelheids sensor op het achterwiel geeft geen zuiver beeld van je afgelegde afstand.(mijnsinziens).

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jan. 2005, 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ooit eens een snelheidsmetertje op het achterwiel van een lc4 gebouwd, je wilt niet weten hoeveel meter hij aangaf na een paar honderd
meter maisveld laugh (het dubbele geloof ik, met al die wielspin).

Ook op straat heb je ongemerkt wielspin, ik had er nl ook een op het achterwiel van m'n duke destijds.


Kortom, een snelheids sensor op het achterwiel geeft geen zuiver beeld van je afgelegde afstand.(mijnsinziens).

Groet Daan!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
erwindob



Geregistreerd op: 29-11-2004
Berichten: 298

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jan. 2005, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, de LC8 heeft em op het voorwiel.
Je indicator zal dus al snel een paar versnellingen te laag aangeven in het maisveld.
Moet je toch op het achterwiel een opnemer zetten.

Rwin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Di, 11 Jan. 2005, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
Ik heb ooit eens een snelheidsmetertje op het achterwiel van een lc4 gebouwd, je wilt niet weten hoeveel meter hij aangaf na een paar honderd
meter maisveld laugh (het dubbele geloof ik, met al die wielspin).

Ook op straat heb je ongemerkt wielspin, ik had er nl ook een op het achterwiel van m'n duke destijds.


Kortom, een snelheids sensor op het achterwiel geeft geen zuiver beeld van je afgelegde afstand.(mijnsinziens).

Groet Daan!


Dan zal mijn ex-Mille een hoop minder gelopen hebben dan op de teller te zien is... smug smug smug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif