Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
GezwindeSpoed

Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 448
|
Geplaatst: Wo, 9 Dec. 2015, 13:05 Onderwerp: Sproeierbezetting 950SE |
|
|
Wie kan mij vertellen waarom de achterste cilinder een grotere sproeier moet hebben dan de voorste?
Ik kan me voorstellen bij een luchtgekoelde motor dat de achterste cilinder warmer wordt, een grotere sproeier verlaagt dan verbrandingstemperatuur, maar bij een watergekoelde motor waarbij de koelvloeistof parallel (dus niet eerste de ene cilinder dan de dandere) naar de cilinders gaat, lijkt me dit niet van toepassing.
De beide inlaattrajecten lijken me ook hetzelfde.
Is het dan het uitlaattraject wat het verschil maakt? _________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 13 Dec. 2015, 18:23 Onderwerp: |
|
|
bij de avdenture hetzelfde. Blijkbaar wordt de achterste cilinder toch net iets warmer, of bijv het net iets kortere uitlaattraject heeft er invloed op.
Alle Vtwins hebben dit, ook bij de injectie staat de achterste iets rijker. Het verschil is maar minimaal (net 1 maatje groter). en alleen de hoofdsproeier, dus onderin bijna niks, alleen in het bovenbereik. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|