lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Het knutselen gaat immer verder
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Za, 4 Aug. 2018, 22:49    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
jazeker, die ken ik wel,
weet alleen dat hij in dordrecht zat, en daarna verhuisd
naar ver weg....


Inmiddels aan de overkant van het water bij Dort

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2018, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

ik weet het,
woon zelf in papendrecht...

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Aug. 2018, 23:51    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:
ik weet het,
woon zelf in papendrecht...


ah op die fiets "Ver weg" wink

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Di, 9 Feb. 2021, 10:57    Onderwerp: Reageer met quote

Aanhouder wint. Achterop 2 tanks van Landmark Works uit Italie. Incl uitlaat bochten etc. Dat betekende wel dat het standaard weer naar de originele plek moest omdat de nieuwe uitlaatbocht langs de plek van het blackdog bracket moest. Een lasser heeft nu een nieuwe bracket gemaakt waar een standaard van SW-Motech op past en als de berg zout weer weg is kan ik buiten weer een foto maken met de carbonbash plate er weer op. Want muv wat navigatie gear weet ik onderhand niks meer te knutselen er aan. Zelfs de radiator is een grotere versie die in de ruimte past die tussen de stock oliebak en radiator bestaat. Er zit ook een 2cv oliekoeler onder de koplamp met een extra thermo. Pomp vd moto weet het tot dusver allemaal rond te pompen. #pompen.

Valbeugels langs de extratanks laten lassen zou een ding kunnen zijn om te doen. Filters voor als ik naar Afrika ga, reserve kopieen van al dat custom spul.

Edit: Oja: Spuiterij Spa in Rijswijk en SanReklame uit Den Haag voor de lak en stickers. SanReklame kan alle stickers printen en opsturen. Geen idee wat voor'n prijs hij er voor vraagt maar het is stevig materiaal dat tegen een steentje of stootje kan.
Promoac in Groningen heeft de mallen voor transparante frame beschermers. Het zadel kwam bij Rayz vandaan. Nav gear en toren via FreeRide in Portugal en een rallly boer uit griekenland. De koplamp is zelf gemaakt met 2 grote halogeen lampen en het masker kwam via een duitser uit het LC8.info forum. De stock boordcomputer is weg en de cockpit lampjes werken doordat ik ea op wat stekkers heb gesoldeerd zodat de kabelboom en orginele computer connector wel blijven werken.

De vering is fenomenaal bewerkt door HP in Tiel al leken ze wel verbaasd dat ik bereid was zoveel geld er aan uit te geven. Het rijd nu als een paard zo hoog en sterk.

Rene Zaal doet al het onderhoud en heeft bijvoorbeeld een remleiding splitter er op gezet zodat dit lage spatbord kon werken en wat andere dingen om het gewicht omlaag te krijgen.



tankies.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  161.33 KB
 Weergegeven:  232 keer

tankies.jpeg



_________________
Ghetto neger uit het Gooi.


Laatst aangepast door roflastc op Wo, 10 Feb. 2021, 8:57, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 9 Feb. 2021, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

leuk man.

kun je laten zien hoe die oliekoeler is aangesloten op het systeem?
in de drukleiding of in de retour?

En euhm.. ga je er nu rally mee rijden? Ik heb zelf in de duinen nooit echt extra koeling nodig gehad, behalve een extra fan van een EXC, aan de andere kant er bij: die laat je continu lopen (schakelaar op dash) als het warm is. Dan koelt ook lekker als je effe stilstaat. Zodra je rijdt is het bijna nooit een probleem.

- Vering al geupdate?
- accu en startrelais en regelaar naar achteren (in de bak)
- bak aangepast, zodat je er toch nog gereedschap en zooi kwijt kunt?
- evt ook de olietank achter (Meoni stijl..)
- terug naar enkele schijf voor (met een kleinere pomp, van een SE). Scheelt veel gewicht voor
- binnenkappen voor verwijderen
- SAS/SPC er natuurlijk af
- Snel-schroeven in het handschoenvak, en clips op de luchtfilter bak, zodat je daar snel bij kunt?

(zie mijn gallery..)
't knutselen houdt nooit op.. zeker niet als je het zelf zou maken smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jww



Geregistreerd op: 12-5-2017
Berichten: 164

BerichtGeplaatst: Di, 9 Feb. 2021, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

Prachtige fiets!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
john68



Geregistreerd op: 22-5-2008
Berichten: 360

BerichtGeplaatst: Di, 9 Feb. 2021, 22:51    Onderwerp: knutselen Reageer met quote

De binnenkappen verwijderen is dat ook om gewicht te besparen of zit hier meer achter ? we hebben het hier toch over de zwarte binnenkappen waar de knippers op gemonteerd zijn .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2021, 0:07    Onderwerp: Re: knutselen Reageer met quote

john68 schreef:
De binnenkappen verwijderen is dat ook om gewicht te besparen of zit hier meer achter ? we hebben het hier toch over de zwarte binnenkappen waar de knippers op gemonteerd zijn .


binnenkappen van de voor/zijkant 'van de tanks'. Ja, verwijderen vanwege gewicht. Scheelde een onvoorstelbare halve kilo meen ik.

De knippers zitten gewoon op de buitenkanten gemonteerd hoor.. dus die kunnen gewoon blijven (kleine knippers zijn minder kwetsbaar.. en ook weer lichter smiley )

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2021, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
leuk man.

kun je laten zien hoe die oliekoeler is aangesloten op het systeem?
in de drukleiding of in de retour?

En euhm.. ga je er nu rally mee rijden? Ik heb zelf in de duinen nooit echt extra koeling nodig gehad, behalve een extra fan van een EXC, aan de andere kant er bij: die laat je continu lopen (schakelaar op dash) als het warm is. Dan koelt ook lekker als je effe stilstaat. Zodra je rijdt is het bijna nooit een probleem.

- Vering al geupdate?
- accu en startrelais en regelaar naar achteren (in de bak)
- bak aangepast, zodat je er toch nog gereedschap en zooi kwijt kunt?
- evt ook de olietank achter (Meoni stijl..)
- terug naar enkele schijf voor (met een kleinere pomp, van een SE). Scheelt veel gewicht voor
- binnenkappen voor verwijderen
- SAS/SPC er natuurlijk af
- Snel-schroeven in het handschoenvak, en clips op de luchtfilter bak, zodat je daar snel bij kunt?

(zie mijn gallery..)
't knutselen houdt nooit op.. zeker niet als je het zelf zou maken smiley


Snel schroeven had ik nog niet bedacht. Dat ga ik tzt eens uitzoeken. Ik heb een paar praktische overwegingen waardoor ik nog niet terug ben naar 1 schijf vooraan of een heleboel na onder het zadel heb verhuisd. Zo zit het alarm onder het zadel en weet ik nog niet hoe ik een oliebak ga laten Tiggen of hoe ik het zadel verbouw voor wat handgrepen er in. Een olietank onder het zadel zal ook handig gebouwd moeten worden zodat de motor bij de garage nog een beurt kan krijgen. Ik denk dan met wat kraantjes en wat koppelingen vast wel iets te bouwen is maar dat vergt wel wat vooruit plannen. Alle milieu meuk is er af inderdaad en de carbon bashplate heeft wat puntjes voor bandenlepels en andere tools. De vloeistof tanks om daar onderin water te bewaren heb ik nog niet gevonden.

De foto's vd koeler krijg je nog van me en ik weet niet hoe mijn knutsel vriendjes het geherinstalleerd hebben want ik heb iemand met een bedrijf dat laten doen maar ik neem aan maar als ik een schema kan vinden vd leidingen dan tekenen ik het wel uit.

Binnenkappen zitten er nog want die houden wat tools vast en tzt wat apparatuur om in de woestijn in Mauritanie om hulp te kunnen bellen. De rempomp achter zou ik wel willen vervangen door een model die Meoni toen gebruikte maar die heb ik nog niet gevonden. Weet jij wat daar past?

De vering is in Tiel aangepast ja maar niet naar wat men toen had omdat de onderdelen er niet meer zijn. De shims en inhoud zijn nu aangepast en ik heb de pre-set knoppen van de 790/890 adventure er op voor 3 standen en de achterveer is nu een 150-225. De veerweg zou in de buurt van de 4CM moeten zitten nu maar ik bedacht mij door jouw vraag dat ik niet op papier heb staan wat ze nu exact hebben gedaan. Ze hebben gelukkig wel de 2005 bussen kunnen behouden door aan de binnenkant wat op te vullen zodat de kleinere spullen van de 790 nog wel passen. De oude poten waren te breed geloof ik. Het was een wereld van verschil toen ik bij HP wegreed. Mega hoog,strak en stabiel. 0,+3,+6 0f 9 is genoeg gebleken voor afdoende veer vermogen.

Ik gebruik de motor ook voor woon-werkverkeer en ik heb hem gebouwd als symbool of statement. Door de hoeveelheid tijd en geld die er in zit wil ik 'm ook niet stuk gooien in een rally maar er mee naar de crash plaats van Meoni en met die rit wat geld voor de Meoni foundation ophalen als dat lukt. Daarna zien we wel verder en in de tussentijd beter worden in zandrijden met een kleine zoals een 450 of zo.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2021, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Gaaf project.


Hoe mooi de oliebak achter misschien ook klinkt.. het leek mij erg lastig destijds, en ik denk dat je er niet zo veel mee wint.
Ik zou dan eerder de SE olietank nemen en die onder het blok plaatsen.
(moet je wel de benzinepomp ergens kijt zien te raken... maar dat moet toch kunnen somehow)

Accu, startrelais, regelaar naar achter brengt dik 5 kilo verder naar achter (en iets omhoog), dat scheelt veel; en het is een veel betere plek (schoner, droger (ook bij doorwadingen) en toegankelijker (snel ff hulpstarten). De startmotor kabels kun je omwisselen en dan past het bijna zo.
Evt een Lithium accu neemt veel gewicht gewoon weg natuurlijk.


Achterframe en zadel aanpassen is het meeste werk... vooral omdat al dat plastic weer aan ander plastic hangt etc. (lipjes voor zijkappen etc.).

Tja.. alarm.. geen idee.. hoort niet op een rallymotor, maar snap dat je het wil hebben.

Je veerPoten verhaal volg ik niet: Zijn het Veerpoten van een 790?
wat bedoel je met 0 - +9 ??

Maar leuk knutsel werk.
meer plaatjes in de gallery dus

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr leo



Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 106

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2021, 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

prachtig! idd meer plaatjes graag 2thumbsup
_________________
Groet
Leo

=========
950 ADV S GO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Feb. 2021, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

mr leo schreef:
prachtig! idd meer plaatjes graag 2thumbsup


links boven in de 'menbu-balk'zit een knopje 'picture gallery'

daar staan albums van diverse leden. Ook deze plaatjes dus

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Do, 11 Feb. 2021, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Gaaf project.


Hoe mooi de oliebak achter misschien ook klinkt.. het leek mij erg lastig destijds, en ik denk dat je er niet zo veel mee wint.
Ik zou dan eerder de SE olietank nemen en die onder het blok plaatsen.
(moet je wel de benzinepomp ergens kijt zien te raken... maar dat moet toch kunnen somehow)

Accu, startrelais, regelaar naar achter brengt dik 5 kilo verder naar achter (en iets omhoog), dat scheelt veel; en het is een veel betere plek (schoner, droger (ook bij doorwadingen) en toegankelijker (snel ff hulpstarten). De startmotor kabels kun je omwisselen en dan past het bijna zo.
Evt een Lithium accu neemt veel gewicht gewoon weg natuurlijk.


Achterframe en zadel aanpassen is het meeste werk... vooral omdat al dat plastic weer aan ander plastic hangt etc. (lipjes voor zijkappen etc.).

Tja.. alarm.. geen idee.. hoort niet op een rallymotor, maar snap dat je het wil hebben.

Je veerPoten verhaal volg ik niet: Zijn het Veerpoten van een 790?
wat bedoel je met 0 - +9 ??

Maar leuk knutsel werk.
meer plaatjes in de gallery dus


Goed punt om de accu en overig electra te verplaatsen. Met de zijtanks zijn de 6 gaatjes voor de zijkap schroefjes overbodig omdat die daar niet vastzitten dus daar kan ik zelfs wat ophangpunten van maken o evt een alu versie er in Tigg-en. Alarm en overige praktische dingen zitten er op vanwege het woon-werk dat ik er nog mee rij en dat de verzekering het wel prettig vindt want ik heb 'm zo zwaar mogelijk verzekerd. De vering wilde ik hoger en sterker met met de stelknoppen van de 790 omdat je het dan nog met je vingers kan verstellen itt de dopsleutel die je voor de stock versie nodig had. Met de +3,6 en 9 bedoelde ik dat de presets die je met die 790 vering krijgt ik wel uitkom en niet het idee heb perse een halve draai of click te missen ofzo. Het zijn dus de 790 poten die in de bussen vd oude zitten. Dat vergde kennelijk een extra stuk vulling omdat de 2005 Adv poten groter zijn dan de 790 pootjes.

Fotoos komen bij beter weer! Ik zal dan ook het dashboard laten zien. Ik heb als het goed is alle lampjes aan de praat maar dat zal blijken als ik 'm leeg heb gereden want er zit nu dus nog een boel peut in.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 11 Feb. 2021, 10:01    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is een S en gij kunt gewoon uw twee voeten plat op de grond zetten en uw knieën zijn zelfs nog wat geplooid stars
Zijt gij 2,5 meter hoog of wa? laugh3
'k heb ooit eens op de S gezeten van Blackbert en ik kon justekes met de tippekes van mijn botten aan de grond. confused
Bij de 1290R waar ik eens een uur mee heb mogen rijden, moet ik zelfs op voorhand scheef uit het zadel komen om te kunnen stoppen. laugh3

http://forum.lc8.nl/download.php?id=5347

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Do, 11 Feb. 2021, 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Dat is een S en gij kunt gewoon uw twee voeten plat op de grond zetten en uw knieën zijn zelfs nog wat geplooid stars
Zijt gij 2,5 meter hoog of wa? laugh3
'k heb ooit eens op de S gezeten van Blackbert en ik kon justekes met de tippekes van mijn botten aan de grond. confused
Bij de 1290R waar ik eens een uur mee heb mogen rijden, moet ik zelfs op voorhand scheef uit het zadel komen om te kunnen stoppen. laugh3

http://forum.lc8.nl/download.php?id=5347


203cm en 110kilo. Hij's nu zelfs wat hoger. staan en zitten tegelijk

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif