lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

kettingsmeer systeem

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arrrie

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2015, 21:33    Onderwerp: kettingsmeer systeem Reageer met quote

Ben opzoek naar een ketting smeersysteem.

Nu heb ik een jaar of 10 gedaan met een gebruikte scottoiler leuk werkt automatisch op motorvacuum kan onder een hoek monteren, alleen afstelling is temperatuur afhankelijk en het ding moest regelmatig uitelkaar om dat de verbinding tussen balgje en olie afsluiten rekte. ik kwakte er plantaardige kettingzaag olie in.

Osco is een handmatig ding, ga ik net zo vergeten als een spuitbus.

een systeem wat me wel aanspreekt is de Tutoro, wie heeft er ervaring mee.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2015, 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Osco zit ip je motor itt de spuitbnus. Osco doe je dus gewoon effe tijdens het rijden , als je te veel voro stoplichten moet wachten ...
f@zertje

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Sep. 2015, 22:16    Onderwerp: Reageer met quote

hier een tevreden gebruiker van een Scottoiler.
Automaat smug

Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Sep. 2015, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook OSCO. Hoewel het ding op zich wel handig is heb ik er toch al wat miserie mee gehad: slangetje kraakte altijd af ter hoogte van de aansluiting op de nippel, waardoor ik mijn kettingspatbord aan het oliën was ipv de ketting, oiler zat daarna helemaal verstopt (uurtje alles uit elkaar gehaald en helemaal met remmenreiniger proper gemaakt) en vorige week nog brak het slangetje ergens halverwege het verloop zomaar af. Het plastic was helemaal verduurd. Gelukkig past een slangetje van een medisch infusiesetje perfect en die heb ik op 't werk met hopen.

Dus: als het werkt is zo'n OSCO een prima ding, helaas werkt het bij mij niet altijd.

Muug

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Sep. 2015, 20:17    Onderwerp: Reageer met quote

OSCO-oiler, omdat ik het niet heb voor automatische dingen.

Is nog nooit kapot gegaan, is nog nooit verstopt, werkt feilloos en perfect, in tegenstelling tot het exemplaar van de Meester.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Frank

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Sep. 2015, 20:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ook een osco, alleen laatst gevuld met synthetische 70W-140 v-bakolie, daar werkt ie niet goed op. Verder goed ding.
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 28 Sep. 2015, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Hier ook OSCO. Hoewel het ding op zich wel handig is heb ik er toch al wat miserie mee gehad: slangetje kraakte altijd af ter hoogte van de aansluiting op de nippel, waardoor ik mijn kettingspatbord aan het oliën was ipv de ketting, oiler zat daarna helemaal verstopt (uurtje alles uit elkaar gehaald en helemaal met remmenreiniger proper gemaakt) en vorige week nog brak het slangetje ergens halverwege het verloop zomaar af. Het plastic was helemaal verduurd. Gelukkig past een slangetje van een medisch infusiesetje perfect en die heb ik op 't werk met hopen.

Dus: als het werkt is zo'n OSCO een prima ding, helaas werkt het bij mij niet altijd.

vraag me af wat jij er in gooit, want het slangetje is altijd blijven zitten, ook bij rare rallie actie... Dus mss moet je eens effe checken of dat slangetje niet toevallig bij in/uit veren te strak komt te staan ofzo.

Daan

BerichtGeplaatst: Di, 29 Sep. 2015, 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

hier ook al jaren osco, overgebouwd telkens op diverse motoren thumbsup
slang gebruik ik van scottoiler, omdat dat gemakkelijk na te bestellen is op redelijk grote lengte.
ik zelf gebruik kettingzaagolie in de osco, wel de niet-eco versie, omdat de eco versie gaat emulgeren zodra het in aanraking komt met water.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
De Max

BerichtGeplaatst: Ma, 5 Okt. 2015, 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hier OCSO, alleen lijkt hij te lekken aan de bovenzijde (plunjer?).
Heb hem al rechter gezet, maximaal half gevuld.

Blijft wel een eenvoudig systeem waarbij de rijder de beslisser is.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ouwegeert

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Okt. 2015, 18:00    Onderwerp: Pro-Oiler Reageer met quote

Dag,

Nou dan toch maar even een lans breken voor een automaat. Ik rij al jaren met de Pro-oiler, en ik moet echt zeggen, dat het een nagenoeg probleemloos systeem is. Is waarschijnlijk wel iets duurder dan de andere genoemde soorten, maar ik vergeet hem echt! Hij gebruikt heel weinig olie en dat betekent dat je maar eens in de 3 a 4 maanden een beetje olie in het potje moet doen. Ik gooi er gewoon motorolie in. De elektronica eenmaal in gesteld doet het werk. Als je meer wilt smeren bv in de regen kun je dat wel zelf bepalen natuurlijk. Het enige waar je naar moet kijken af en toe is de nozzle onder bij de achterbrug en het olie peil rolleyes2 . Die zit natuurlijk op een erg kwetsbare plek en wil nog wel eens sneuvelen. Vooral als de ketting gespannen moet worden. Nu zag ik laatst, dat een osco gebruiker de smeer nozzle gewoon aan de bovenkant in de kettingbeschermer had geboord. ( Dan smeer je wel aan de buitenzijde van de ketting, en wordt de olie volgens mij direct weggeslingerd.)
Dat zou je natuurlijk ook bij de PO kunnen doen, maar volgens mij moet je de ketting aan de binnenkant vlak voor het achterste kettingwiel twee zijdig smeren en daar is bij de LC8 adventure bar weinig speelruimte. Maar gemiddeld houden ze het bij mij een jaar vol.

Volgens mij zijn er meerdere gebruikers van de PO hier op het forum. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig of zij ook tevreden zijn.

groet, Wout.

oja,
ik heb geen aandelen p-o... smiley2

Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Wheels

BerichtGeplaatst: Do, 22 Okt. 2015, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil me hier niet als kenner presenteren, maar alle theorien over het smeren van de ketting kunnen wat mij betreft overboord. Je kiest een bepaald systeem omdat het je aanspreekt qua werking, maar het smeert allemaal.

Nu heb ik de meeste ervaring met cardan aangedreven motoren en sinds dit jaar een kettingfiets. Hier is een OSCO oiler op gemonteerd en dat bevalt uitstekend en tot op heden een zorgeloos product.
12000 km afgelegd vanaf km stand 0 en nog amper rek op mijn ketting.
Na elke rit de warme ketting smeren en de olie lekker via de ketting rollen laten verspreiden werkt gewoonweg goed. De rollen en schakels worden echt in het hele gebied meegenomen en er is amper vervuiling van wegslingerende olie als jet het systeem hanteert zoals bedoeld.
In principe rijd ik altijd met een schone ketting als je er af en toe een schone doek langs haalt voor het visuele aspect.

Naar mijn mening is met olie smeren tijdens het rijden minder effectief omdat op snelheid de olie er sowieso afgeslingerd wordt als het niet de tijd krijgt zich te hechten en te verspreiden

Wat je ook kiest het is minder vervuilend dan een spuitbus met ketting vet.
Wellicht hoor ik bij de uitzonderingen, maar het smeren vergeet ik nooit en is vaste prik na elke rit.

Arrrie

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2015, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="Wheels"
Nu heb ik de meeste ervaring met cardan aangedreven motoren en sinds dit jaar een kettingfiets. Hier is een OSCO oiler op gemonteerd en dat bevalt uitstekend en tot op heden een zorgeloos product.
12000 km afgelegd vanaf km stand 0 en nog amper rek op mijn ketting.
Na elke rit de warme ketting smeren en de olie lekker via de ketting rollen laten verspreiden werkt gewoonweg goed. De rollen en schakels worden echt in het hele gebied meegenomen en er is amper vervuiling van wegslingerende olie als jet het systeem hanteert zoals bedoeld.
In principe rijd ik altijd met een schone ketting als je er af en toe een schone doek langs haalt voor het visuele aspect.

Wellicht hoor ik bij de uitzonderingen, maar het smeren vergeet ik nooit en is vaste prik na elke rit.[/quote]

Je smeert je ketting dat is vaak al heel wat.
Je motor alleen met een natte ketting wegzetten, ben je er niet naar mijn mening.

Volledig droog rijden gebeurt heel snel met regen.

Heb altijd ketting fietsen gehad.

zit ook met een schuin oog te kijken naar een mccoi een microcontroler gestuurde olie pomp te kijken. dat je zelf in elkaar moet solderen.

http://www.mccoi.de/

Wheels

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Nov. 2015, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Het is ook geen probleem tijdens een pauze extra te smeren onder slechtere omstandigheden smiley2
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: