lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kromme remschijven...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Okt. 2015, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

toktok schreef:
janni schreef:
Hallo adventure rijders, ik heb ook last gehad van trillen met remmen, hoogst irritant moet ik zeggen.
Ik naar de daeler in oss die vertelde mij geen garantie!!!!!! staat ook in het serviceboekje mooi vermeld door ktm.
Zij hadden eerder dit jaar nog een geval met de remmen en na lang bellen/mailenen discussie met Malden werd er uiteindelijk 50% vergoed,
mits de fiets niet meer dan 20.000 km had gelopen.
Ik ben daar uiteindelijk schoorvoetend mee accoord gegaan, maar heb toch een rare bijsmaak hioerover.
Volgens mij weegt ktm met verschillende maten, want ook op het europese forum lees je verschillende verhalen de een krijgt niks de ander alles vergoed.
Als afsluiting hoop ik dat het nu niet meer terug komt en gelukkig is het nu al 1000 km goed. thumbsup
groetjes Jan.


KTM kan schrijven wat ze willen mar ik denk dat als je er de rechtsbijstandverzekering op zet je dit wel degelijk (groten)deels vergoed krijgt. Remschijven zijn dan weliswaar en slijtageproduct maar toch lang niet zo als de blokken, denk dat je redelijkerwijs een levensduur van 50.000 km mag verwachten. Het hoort namelijk niet tot de core-business van remschijven om na bijv. 10.000 km krom te zijn. De verzekering zal dan je dealer aanschrijven want daar doe jij zaken mee, hoe hij e.e.a. verhaalt op KTM-NL is jouw probleem niet. Blij zal hij er natuurlijk niet mee zijn.
Ik denk dat het voor KTM zo langzamerhand eens tijd wordt dat ze kwaliteit gaan leveren voor het vele geld dat ze vragen want ze beginnen hun naam wel erg te grabbel te gooien als je leest wat er met hun producten allemaal mis is.

Grt, Tok


TOK TOK

leuke mail maar .......
je krijgt het zelfs binnen 3000 km niet voor elkaar dit te verhalen op wie zijn kosten dan ook, als de tegen partij niet wil meewerken...
als ik met een nieuwe motor vol in de ankers ga, zodat je schijven echt bloed heet worden, en je gooit er 1 emmer water tegen, dan is er al een kans dat je schijven krom zijn..... en dit zijn slijtage onderdelen dus normaliter geen garantie....
en dit product is Brembo maar dit kun je tegen komen bij alle merken...
je weet ook niet bij hoeveel % dit voorkomt, maar ja ktm krijgt slechte naam....

en oja book2

rechtsbijstandverzekeringen schrijven geen bedrijven aan laugh laugh
dat zijn advocaten laugh2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dennis-menace



Geregistreerd op: 27-4-2010
Berichten: 26
Woonplaats: Rijswijk

BerichtGeplaatst: Di, 23 Feb. 2016, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

Het euvel is bekend.
Heb mijn motor na schotland trip met nog geen 3000km op de nieuwe schijven geparkeerd bij de dealer. Gezegd dat ik hem pas terug hoef als het probleem is opgelost. Zoals voorspelt konden zij niets vinden na alles te hebben gemeten.

Motor is vervolgens naar Goedhart gebracht en die zouden er ook naar kijken.
Ook zij konden in eerste aanleg niets vinden, maar.....zij hebben vervolgens meerdere voorwielen naast elkaar vergeleken en wat bleek:
De as bleek dusdanig veel onbalans te hebben, wat zijn doorwerking had op het gehele wiel en dus ook de remschijven!
Mijn wiel (met meeste onbalans) omgewisseld voor het wiel met minste onbalans, alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.

Voelt lullig telkens terug te moeten naar de dealer, maar de aanhouder wint. De motor trilt niet, hobbelt niet en remt zo straks als een snaar! Bedankt voor het meedenken thumbsup

_________________
Kijken wat ie doet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Di, 23 Feb. 2016, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Thanks voor de update.
Erg nuttige informatie.
Na 30000km lijkt mij het niet dat je nog op garantie van de remschijven kan rekenen. Een as van een wiel zie ik dan toch wat anders.
Zeker nu bekend is dat er problemen mee bekend zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roadtripy



Geregistreerd op: 14-5-2014
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: Di, 23 Feb. 2016, 12:37    Onderwerp: Reageer met quote

Hebben ze het hele voorwiel vervangen of alleen de as?
of bedoel je de naaf?
Bij mij worden binnekort voor de tweede keer, twee nieuwe schijven gemonteerd. Motor heeft nu 30000km gereden. Dit keer echter geen originele KTM maar Motomaster remschijven.

_________________
Asjemenou
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Mrt. 2016, 10:50    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,

Ik zit ondertussen ook aan mijn 2e set remschijven. Na 17000km werd ik een 'gepuls' gewaar bij het remmen, dit was vooral voelbaar bij het remmen aan lage snelheden.
De remschijven zijn dan vervangen geweest (25% diende ik zelf te betalen).
Nu op 25000km had ik het gevoel dat dit probleem aan het terugkomen was.
Mijn dealer heeft contact opgenomen met de technisch verantwoordelijke van ktm en deze bevestigde dat er een probleem is met de wielen. (Mijn model is een 2013).

Een nieuw wiel wordt onder garantie opgestuurd, toch kunnen ze niet zeggen wanneer dit zou geleverd word, naar het schijnt zijn er veel problemen bij de bestelling en leveringstermijnen van onderdelen uit Oostenrijk.

Het probleem zou te wijten zijn aan het oneffen loopvlak waar de remschijf op gemonteerd wordt...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
P@UL



Geregistreerd op: 5-6-2013
Berichten: 23

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mrt. 2016, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wie is jouw dealer?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
lode



Geregistreerd op: 26-12-2006
Berichten: 82
Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Za, 12 Mrt. 2016, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is bij DD Bikes in Dendermonde
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif