lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kromme remschijven...
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dennis-menace



Geregistreerd op: 27-4-2010
Berichten: 26
Woonplaats: Rijswijk

BerichtGeplaatst: Di, 22 Sep. 2015, 19:09    Onderwerp: Kromme remschijven... Reageer met quote

Beste,

Ik heb sinds april 2014 een nieuwe KTM 1190 adventure. De motor heeft inmiddels 26000km gereden, bij 22500km is de derde set remschijven aan de voorzijde gemonteerd!!

Na een relaxte vakantie van een week in Schotland, met snelheden niet boven de 160km/h lijkt de trilling weer terug te komen. Dit zou betekenen dat bij de grote beurt van 30000 weer een nieuwe set besteld kan worden...

Ik word er helemaal achterlijk van. De dealer stelt me vragen zoals: rem je weleens hard of ben je je schijfremslot weleens vergeten bij wegrijden.
Gelukkig word een en ander nog zonder de portemonnee te trekken opgelost.

Wie o wie herkent de problematiek, de oorzaak van dit zeer irritante euvel?
De banden zijn goed, er is ook al een nieuw wiel ingegaan, dus dat kan t niet zijn.

_________________
Kijken wat ie doet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Sep. 2015, 7:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik herken het probleem niet.
Dacht laatst wel wat last te hebben van trillingen in de remschrijven, maar als ik de koppeling introk waren de trillingen zo goed als weg.
Remblokken zijn met 20k km ook nog prima, en dat met een redelijk sportieve rijstijl.

Ga het wel even volgen.

Suc6 met het vinden van een oplossing !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roadtripy



Geregistreerd op: 14-5-2014
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Sep. 2015, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

Ik herken het probleem. Bij mij zijn de voorremschijven bij 18000 km vervangen waarbij ik de helft zelf heb moeten betalen. Het waren niet zo zeer kromme schijven als wel dat de schijven onregelmatig slijten waardoor de dikte van de schijven varieerd en zodoende gaan trillen bij het remmen. Je merkt het ook als je langzaam rijdt en rustig gaat remmen, dan voel je dat de remwerking varieert. Aangezien er weer originele remschijven zijn gemonteerd ben ik ook bang dat het weer zal terugkeren.
_________________
Asjemenou
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Sep. 2015, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Realiseer je dat wanneer je de voorrem bediend de achterrem ook voor een deel mee remt. Dus sluit die niet uit. Verder herken ik dit verschijnsel. Na lang zoeken en proberen (steeds terugkerend verschijnsel) hebben we de draagbusjes van de remschijf op de montagering een stukje gedraaid, die moeten "zwevend" zijn maar ze bewogen niet. Daarna, bij oplopende kilometers, regelmatig deze oefening herhaald.

KTM legt bij dit soort problemen direct de verantwoordelijkheid bij de berijder. Als de linker remschijf pitting heeft en je rechter niet zeggen ze bij KTM dat je in de pekel hebt gereden. Das dan goed gedresseerde pekel die alleen terecht komt op de linker remschijf van je "Allroad" motor, snap je.

Succes.

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Sep. 2015, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kan het rijden in pekel van invloed zijn op een garantie-claim???

Denk dat als je juridisch advies inwint KTM geen poot heeft om op te staan.

Zou wat zijn zeg...de lak van mijn auto valt eraf en de dealer zegt; Ja maar u
heeft in de pekel gereden laugh3 laugh3 laugh3

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Sep. 2015, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Na een kort doch hevig telefoontje met een meneer in Malden was het probleem ook heel snel uit de lucht.
_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dennis-menace



Geregistreerd op: 27-4-2010
Berichten: 26
Woonplaats: Rijswijk

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Sep. 2015, 0:26    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties.

Mijn motor ziet geen pekel, die valt af.
Tot nu toe is alles geregeld door de dealer, maar KTM zegt dat er al 26000 km op de teller staat dus dat het niet onder garantie valt.
Rekenen kunnen ze er kennelijk niet, want de eerste set is eraf gegaan bij 11, de tweede bij 18 en de derde set bij 23000 km.

De achter-schijf vertoont geen bijzonderheden voor zover ik kan voelen.

Volgens de dealer zijn de schijven echt krom, ik hoor ze niet over verschil in dikte...

Ik ben niet van plan de schijven na elke ritje een kwart slag te draaien.

We hebben het hier niet over een b-merk, Brembo... (begint wel met een B)
De leenfiets, een oude verroeste Versys remt snoeihard en zonder problemen van 180 terug naar 0. Keer op keer. Daar had ik er 2 van kunnen kopen en geen KTM voor hoeven nemen.

Ik ga er binnenkort maar een aangetekende brief aan KTM aan wagen, langzaam aan ook mijn rechtsbijstand in stelling brengen.

Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het graag!

_________________
Kijken wat ie doet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Sep. 2015, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

ik herken dit verhaal,
mijn smr deed hetzelfde, eindconclusie,...remschijven waren waren ongelijk van dikte geworden inderdaad.
Mijn dealer heeft het opgelost, nieuwe schijven en blokken, maar ktm stribbelde wel tegen met de garantieclaim.
met die nieuwe set daarna probleemloos veel km gemaakt, dus het zal wel een slechte serie van brembo geweest zijn.

met dank aan de dealer, die maakt eerst de klant weer blij, en gaat dan eens kijken of hij zijn geld terug krijgt van ktm thumbsup

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kami



Geregistreerd op: 5-9-2013
Berichten: 111

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Sep. 2015, 8:52    Onderwerp: Reageer met quote

Daan schreef:

met dank aan de dealer, die maakt eerst de klant weer blij, en gaat dan eens kijken of hij zijn geld terug krijgt van ktm thumbsup


Blij te lezen dat die er nog zijn thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Sep. 2015, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Een KTM trilt niet, pendelt niet, vooral als je je kop in het zand steekt.

Kan je de illusie van brieven schrijven aan KTM ontnemen. Op brieven, kaarten mails etc. krijg je geen enkele reactie. Mail retour, mailbox vol.
Zelfs op brieven met kopieën van brieven en mailtjes aan KTM Oostenrijk komt vandaar uit ook geen enkele reactie.
Vind dat persoonlijk hoogst onbeschoft. Heb dan op z'n minst de courage om te communiceren dat je vindt dat het jouw bier niet is.
Ondertussen wel "per ongeluk" een mail gelezen van KTM aan de dealer dat de directie van KTM NL niet voornemens is om in te gaan op dit soort "klaagliederen".

Als je dan uiteindelijk de ARAG inschakelt maken die je snel duidelijk dat je met de verkeerde partij aan het communiceren bent. Je hebt je motor gekocht bij de dealer en dat is je partij.
Dus je gaat de wedstrijd aan met die mensen die je altijd correct helpen en van lekkere koffie voorzien etc. Als de ARAG zich er mee gaat bemoeien komt er overigens heel snel schot in de zaak want de dealer zit niet te wachten op dit soort energie en tijd verslindende onderwerpen.
Uiteindelijk heb ik het vermoeden dat alles op rekening van de dealer word afgewikkeld en KTM glimlachend langs het lijntje staat om commentaar te leveren en er niets aan te doen.

Het doet me deugd dat je nu eens op een echte Japanner hebt gereden die na jaren gewoon dat doet waar je hem voor gekocht hebt; gewoon lekker motor rijden.
Zo'n KTM is heel erg goed voor de band met je dealer, boven-regelmatig bezoek, innige discussies etc. Staat tegenover dat je wel deelnemer bent aan een geweldig imago merk/organisatie met een asociaal tintje.

Succes, Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Sep. 2015, 11:42    Onderwerp: Reageer met quote

Logisch hoor dat de ARAG je naar je dealer verwijst.
Daar heb je tenslotte zaken mee gedaan en die hoort de problemen op
te lossen.
Dat veel dealers zich verschuilen achter KTM NL is, mijn inziens, volledig onterecht.

Wat Daan hierboven beschrijft is de juiste procedure;
de dealer lost het probleem op en gaat daarna met KTM NL in conclaaf over
een compensatie en niet andersom. Als de dealer het daar niet mee eens is
moet hij wat anders gaan doen....

Maar zoals gezegd; het ligt voor een groot deel aan de dealer.
Ik heb tot vijf maal toe een lekke schokbreker op mijn 990 gehad en alle
keren werd het uitstekend door mijn dealer (Goedhart) opgelost.
Of de dealer gecompenseerd is door KTM weet ik niet en dat interesseert me ook niet.
De mensen waar ik zaken mee heb gedaan hebben de problemen opgelost en
zo hoort het!

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
janni



Geregistreerd op: 21-1-2015
Berichten: 6
Woonplaats: horst

BerichtGeplaatst: Di, 13 Okt. 2015, 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo adventure rijders, ik heb ook last gehad van trillen met remmen, hoogst irritant moet ik zeggen.
Ik naar de daeler in oss die vertelde mij geen garantie!!!!!! staat ook in het serviceboekje mooi vermeld door ktm.
Zij hadden eerder dit jaar nog een geval met de remmen en na lang bellen/mailenen discussie met Malden werd er uiteindelijk 50% vergoed,
mits de fiets niet meer dan 20.000 km had gelopen.
Ik ben daar uiteindelijk schoorvoetend mee accoord gegaan, maar heb toch een rare bijsmaak hioerover.
Volgens mij weegt ktm met verschillende maten, want ook op het europese forum lees je verschillende verhalen de een krijgt niks de ander alles vergoed.
Als afsluiting hoop ik dat het nu niet meer terug komt en gelukkig is het nu al 1000 km goed. thumbsup
groetjes Jan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Okt. 2015, 1:19    Onderwerp: Reageer met quote

janni schreef:
Hallo adventure rijders, ik heb ook last gehad van trillen met remmen, hoogst irritant moet ik zeggen.
Ik naar de daeler in oss die vertelde mij geen garantie!!!!!! staat ook in het serviceboekje mooi vermeld door ktm.
Zij hadden eerder dit jaar nog een geval met de remmen en na lang bellen/mailenen discussie met Malden werd er uiteindelijk 50% vergoed,
mits de fiets niet meer dan 20.000 km had gelopen.
Ik ben daar uiteindelijk schoorvoetend mee accoord gegaan, maar heb toch een rare bijsmaak hioerover.
Volgens mij weegt ktm met verschillende maten, want ook op het europese forum lees je verschillende verhalen de een krijgt niks de ander alles vergoed.
Als afsluiting hoop ik dat het nu niet meer terug komt en gelukkig is het nu al 1000 km goed. thumbsup
groetjes Jan.


om de hoeveel km heb je het gehad ?????
en is dit je 2de set of 3de....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Okt. 2015, 7:07    Onderwerp: Reageer met quote

janni schreef:
Hallo adventure rijders, ik heb ook last gehad van trillen met remmen, hoogst irritant moet ik zeggen.
Ik naar de daeler in oss die vertelde mij geen garantie!!!!!! staat ook in het serviceboekje mooi vermeld door ktm.
Zij hadden eerder dit jaar nog een geval met de remmen en na lang bellen/mailenen discussie met Malden werd er uiteindelijk 50% vergoed,
mits de fiets niet meer dan 20.000 km had gelopen.
Ik ben daar uiteindelijk schoorvoetend mee accoord gegaan, maar heb toch een rare bijsmaak hioerover.
Volgens mij weegt ktm met verschillende maten, want ook op het europese forum lees je verschillende verhalen de een krijgt niks de ander alles vergoed.
Als afsluiting hoop ik dat het nu niet meer terug komt en gelukkig is het nu al 1000 km goed. thumbsup
groetjes Jan.


KTM kan schrijven wat ze willen mar ik denk dat als je er de rechtsbijstandverzekering op zet je dit wel degelijk (groten)deels vergoed krijgt. Remschijven zijn dan weliswaar en slijtageproduct maar toch lang niet zo als de blokken, denk dat je redelijkerwijs een levensduur van 50.000 km mag verwachten. Het hoort namelijk niet tot de core-business van remschijven om na bijv. 10.000 km krom te zijn. De verzekering zal dan je dealer aanschrijven want daar doe jij zaken mee, hoe hij e.e.a. verhaalt op KTM-NL is jouw probleem niet. Blij zal hij er natuurlijk niet mee zijn.
Ik denk dat het voor KTM zo langzamerhand eens tijd wordt dat ze kwaliteit gaan leveren voor het vele geld dat ze vragen want ze beginnen hun naam wel erg te grabbel te gooien als je leest wat er met hun producten allemaal mis is.

Grt, Tok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
janni



Geregistreerd op: 21-1-2015
Berichten: 6
Woonplaats: horst

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Okt. 2015, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, hier ben ik weer.
Wat betreft de hoeveelste set remschijven de eerste en naar ik hoop de laatste set wat betreft krom!!
Bij mij was dat bij ongeveer 15.000km het geval.
Goed je kunt de rechtsbijstand verzekering er aan zetten en jou dealer laten opdraaien voor de kosten, maar dit vind ik dus beslist niet de juiste gang van zake het is een kwesti van productaansprakelijkheid , en dat product komt van ktm mattighoven en als je verder gaat van brembo.
Die gasten zijn naar mijn mening in gebreke gebleven, dus zij moeten gewoon 100 % vergoeden! maar ja dat zal waarschijnlijk niet gebeuren .
Waneer je een vuist wilt maken tegen ktm zul je het meeste kans maken met een collectief.
Groetjes Jan.

P S maar hij rijd nog steeds super verder hoor thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif