Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 21:28 Onderwerp: Interesse in wideband getuned custom mapjes voor de LC8? |
|
|
Misschien dat dit wel in koop en verkoop thuis hoort maar ik denk het (nog) niet!
Ik sta op het punt om wideband apparatuur aan te schaffen om mijn motor zelf te kunnen loggen. Hiermee kan ik een per cyllinder afgestemde custom injectie map berekenen die het beste verbruik én het meeste vermogen uit de motor haalt, afgestemd op alle gedane modificaties aan een specifieke motor.
Nu kan ik het bestellen wat vooral voor mijn motor (vaste aanbouw) geschikt is, of een (stuk duurdere) set die ik kan aansluiten op alle KTM 990 / 690 (en in de toekomst misschien exc en 1190) motoren voor een losse meting/berekening van een injectie map.
Nu is mijn vraag, is er interresse in custom mapjes bij forum leden als ik daar een kleine onkosten / geld er deels uithalen vergoeding voor vraag? Ik denk dat ik op zo'n 75 a 100 euro moet gaan zitten om het de moeite waard te zijn (ik hoef er niets aan te verdienen, ik heb het over kosten).
Dus wie heeft er (serieus) interresse in zo'n mapje, waar je bij een professionele tuner toch al snel 3 a 500 euro voor betaal? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

|
Geplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 23:15 Onderwerp: |
|
|
als dat betekent dat jij ze inleest en de expertise hebt heb ik zeker interesse. 100 euro lijkt me een redelijke vergoeding. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Hoe werkt het dan ?
Je sluit de apparatuur aan op de motor en gaat er dan mee rijden ?
En aan de hand van die data pas jij dan de mapping aan ??
Ik heb ook wel interesse voor 100€, doet men tegenwoordig niets meer aan je motor, laat staan tuning van de mappings en dergelijke. _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 10:32 Onderwerp: |
|
|
het rijden wil ik je zelf laten doen, dat kan je zelf het beste! 2x rijden voor 2 mapjes (F en L map)
Daarna met alle gegevens de juiste map maken, nog een keer rijden als nacontrole. Mogelijk een laatste aanpassing en klaar!
Je heb ook nog opties om pk/koppel berekeningen te doen mbv. een acceleratie / G meter, maar daar geloof ik niet zo in. _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 10:40 Onderwerp: |
|
|
Wat voor apparatuur ga je kopen Steven,
PCV + AT300
of
Bazzaz ZFI +Z AFM
of
Innovate LM2
of
...... _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 11:19 Onderwerp: |
|
|
Geen autotuner's Die werken dus echt alleen maar op een mapje.
Ik zit te denken aan een Techedge 3H1 dual channel
http://www.wbo2.com/3h1/default.htm
of een LM-2 dual channel met obd2 koppeling van innovate.
Ik hoop dat ik de obd koppeling kan laten werken, dan heb ik super snel toegang tot alle relevante sensoren.
Hierbij natuurlijk ook een datalogger met voldoende cappaciteit en kanalen, map sensoren en software. _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 12:54 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Geen autotuner's Die werken dus echt alleen maar op een mapje.
Ik zit te denken aan een Techedge 3H1 dual channel
http://www.wbo2.com/3h1/default.htm
of een LM-2 dual channel met obd2 koppeling van innovate.
Ik hoop dat ik de obd koppeling kan laten werken, dan heb ik super snel toegang tot alle relevante sensoren.
Hierbij natuurlijk ook een datalogger met voldoende cappaciteit en kanalen, map sensoren en software. |
LM2 met de ktm obd werkt helaas niet heb ik zelf geprobeerd.
Maar als je een aantal connectoren kunt scoren die het zelfde zijn als op de ECU. dan kun je een adapter kabel maken waar alle aftakkingen in zitten (MAP,RPM,TPS) dus dan hoef je alleen dit adapter kabeltje tussen de ecu en de bestaande kableboom te pluggen. en gaan met die banaan
trouwens wat ook een mooi totaal pakketje en klein is deze:
http://www.aemelectronics.com/wideband-air-fuel-systems-15/wideband-failsafe-gauge-84/?osCsid=5b7ni0rfvdg0r02atd3kr1biq0
is helaas niet water dicht maar goed is altijd een kastje om te bouwen _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 18:15 Onderwerp: |
|
|
Zeker interesse hier, maar je woont niet bij de deur zeker?
Plan je dat ook op verplaatsing te doen? Uiteraard met verplaatsingsvergoeding... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 18:29 Onderwerp: |
|
|
Die AEM is leuk als monitortje, maar niet om te loggen. Daar mis je alle analoge inputs voor. Die kan je wel weer toevoegen en een ketting via AEMnet maken, maar dat zijn een hoop kastjes en kosten er bij.
Dat de OBD functie niet werkt hou ik al wat rekening mee. De KTM praat geen 'standaard' obd, al heeft ie wel gewoon een standaard ISO K-Line bus. Ik ben nog bezig met loggen of ik er vertaalslag voor kan programmeren oid. De LM2 en Techedge hebben in iedergeval genoeg analoge inputs. Ik wil die aftap kabels inderdaad maken. Daarnaast wel losse map sensoren gebruiken om ook met 950's compatible te zijn.
Ik wil best wel eens een dagje belgie doen hoor
Vandaag al wat getest, echt leuk dit!
3e versnelling, 90km/h gas open en het ding staat rechtop, niet een hopje ofzo, niet met een koppeling er bij gewoon bwap, open en rechtop staan met het ding  _________________ Go!!!!!!
|
Naar boven |
|
 |
dukerider

Geregistreerd op: 21-8-2005 Berichten: 566 Woonplaats: wuustwezel Belgie
|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 19:52 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | het rijden wil ik je zelf laten doen, dat kan je zelf het beste! 2x rijden voor 2 mapjes (F en L map)
Daarna met alle gegevens de juiste map maken, nog een keer rijden als nacontrole. Mogelijk een laatste aanpassing en klaar!
Je heb ook nog opties om pk/koppel berekeningen te doen mbv. een acceleratie / G meter, maar daar geloof ik niet zo in. |
Klinkt goed !!!!
Ik heb zeker interesse.... _________________ RON
'23 890 SMT
Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 19:59 Onderwerp: |
|
|
Ik zit niet te wachten op een mapje (hebben m'n carburateurs niks aan), maar ik wil wel een keer een simpele widebandcontroller + sensor hebben. Metertje erbij is ook wel handig. Innovate MTX-L of LC-1+DB metertje, techedge 2J9, dat soort spul.
Mocht het enig financieel voordeel opleveren om dat met jouw bestelling mee te laten komen (verzendkosten ofzo), dan is er wel wat te regelen. |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 22:05 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Die AEM is leuk als monitortje, maar niet om te loggen. Daar mis je alle analoge inputs voor. Die kan je wel weer toevoegen en een ketting via AEMnet maken, maar dat zijn een hoop kastjes en kosten er bij.
Dat de OBD functie niet werkt hou ik al wat rekening mee. De KTM praat geen 'standaard' obd, al heeft ie wel gewoon een standaard ISO K-Line bus. Ik ben nog bezig met loggen of ik er vertaalslag voor kan programmeren oid. De LM2 en Techedge hebben in iedergeval genoeg analoge inputs. Ik wil die aftap kabels inderdaad maken. Daarnaast wel losse map sensoren gebruiken om ook met 950's compatible te zijn.
3e versnelling, 90km/h gas open en het ding staat rechtop, niet een hopje ofzo, niet met een koppeling er bij gewoon bwap, open en rechtop staan met het ding  |
dat lukt mij dus echt niet, volgas open gooien in 3e versnelling levert alleen onder ideale omstandigheden een hupje op. dus ik weet niet wat voor een tandwiel verhoudinging jij gebruikt ( ik 17 - 42 )
trouwens als je zoekt op tuneboy + dataloggen vindt je een visual basic source code ik weet niet of hier een vertaal slag in staat tussen obd codes en signalen. misschien dat het iets helpt
http://www.tuneboy.com.au/Support/Download.html _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
TazerEdje

|
Geplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 22:39 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook interesse. Een ritje naar Amsterdam is geen probleem.
En 100 euro lijkt me een redelijk bedrag .  _________________ KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!
Smooth roads don't make skillfull riders. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 8:17 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Die AEM is leuk als monitortje, maar niet om te loggen. Daar mis je alle analoge inputs voor. Die kan je wel weer toevoegen en een ketting via AEMnet maken, maar dat zijn een hoop kastjes en kosten er bij.
3e versnelling, 90km/h gas open en het ding staat rechtop, niet een hopje ofzo, niet met een koppeling er bij gewoon bwap, open en rechtop staan met het ding  |
Count me in dan! _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Vonkenboer

|
Geplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 8:37 Onderwerp: |
|
|
Steven, misschien dat dit ook helpt.
in tuneecu kan je ook een trace file aan zetten.
Dus zodra de motor verbonden is begint tuneecu allerlei data in een txt file te spugen.(trace.txt)
Hoe:
Maak een text file aan met het volgende er in en sla het op als traceON.reg:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TuneECU\Properties]
"Debug"="5"
Dubbel klick op die file op het in het register toe te voegen.
Uitschakelen is bijna het zelfde, maak text file TraceOFF.reg:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TuneECU\Properties]
"Debug"="0"
Klein voorbeeld wat in zo'n file staat:
TuneECU v 1.8.4
R=1686x1016:1*
L:0 M:0 E: 2 S:12
40:502 > 00
:48
40:572 > 81-D5-F5-81-CC
40:852 > 81-D5-F5-81-CC
41:132 > 81-D5-F5-81-CC
41:412 > 81-D5-F5-81-CC _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|