lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Interesse in wideband getuned custom mapjes voor de LC8?
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 21:28    Onderwerp: Interesse in wideband getuned custom mapjes voor de LC8? Reageer met quote

Misschien dat dit wel in koop en verkoop thuis hoort maar ik denk het (nog) niet!

Ik sta op het punt om wideband apparatuur aan te schaffen om mijn motor zelf te kunnen loggen. Hiermee kan ik een per cyllinder afgestemde custom injectie map berekenen die het beste verbruik én het meeste vermogen uit de motor haalt, afgestemd op alle gedane modificaties aan een specifieke motor.

Nu kan ik het bestellen wat vooral voor mijn motor (vaste aanbouw) geschikt is, of een (stuk duurdere) set die ik kan aansluiten op alle KTM 990 / 690 (en in de toekomst misschien exc en 1190) motoren voor een losse meting/berekening van een injectie map.


Nu is mijn vraag, is er interresse in custom mapjes bij forum leden als ik daar een kleine onkosten / geld er deels uithalen vergoeding voor vraag? Ik denk dat ik op zo'n 75 a 100 euro moet gaan zitten om het de moeite waard te zijn (ik hoef er niets aan te verdienen, ik heb het over kosten).

Dus wie heeft er (serieus) interresse in zo'n mapje, waar je bij een professionele tuner toch al snel 3 a 500 euro voor betaal?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
plukenannabel



Geregistreerd op: 6-10-2010
Berichten: 248

BerichtGeplaatst: Vr, 5 Apr. 2013, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

als dat betekent dat jij ze inleest en de expertise hebt heb ik zeker interesse. 100 euro lijkt me een redelijke vergoeding.
_________________
Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe werkt het dan ?
Je sluit de apparatuur aan op de motor en gaat er dan mee rijden ?
En aan de hand van die data pas jij dan de mapping aan ??

Ik heb ook wel interesse voor 100€, doet men tegenwoordig niets meer aan je motor, laat staan tuning van de mappings en dergelijke.

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

het rijden wil ik je zelf laten doen, dat kan je zelf het beste! 2x rijden voor 2 mapjes (F en L map)

Daarna met alle gegevens de juiste map maken, nog een keer rijden als nacontrole. Mogelijk een laatste aanpassing en klaar!
Je heb ook nog opties om pk/koppel berekeningen te doen mbv. een acceleratie / G meter, maar daar geloof ik niet zo in.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 10:40    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor apparatuur ga je kopen Steven,

PCV + AT300
of
Bazzaz ZFI +Z AFM
of
Innovate LM2
of
......

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Geen autotuner's Die werken dus echt alleen maar op een mapje.

Ik zit te denken aan een Techedge 3H1 dual channel
http://www.wbo2.com/3h1/default.htm

of een LM-2 dual channel met obd2 koppeling van innovate.

Ik hoop dat ik de obd koppeling kan laten werken, dan heb ik super snel toegang tot alle relevante sensoren.

Hierbij natuurlijk ook een datalogger met voldoende cappaciteit en kanalen, map sensoren en software.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Geen autotuner's Die werken dus echt alleen maar op een mapje.

Ik zit te denken aan een Techedge 3H1 dual channel
http://www.wbo2.com/3h1/default.htm

of een LM-2 dual channel met obd2 koppeling van innovate.

Ik hoop dat ik de obd koppeling kan laten werken, dan heb ik super snel toegang tot alle relevante sensoren.

Hierbij natuurlijk ook een datalogger met voldoende cappaciteit en kanalen, map sensoren en software.


LM2 met de ktm obd werkt helaas niet heb ik zelf geprobeerd.
Maar als je een aantal connectoren kunt scoren die het zelfde zijn als op de ECU. dan kun je een adapter kabel maken waar alle aftakkingen in zitten (MAP,RPM,TPS) dus dan hoef je alleen dit adapter kabeltje tussen de ecu en de bestaande kableboom te pluggen. en gaan met die banaan

trouwens wat ook een mooi totaal pakketje en klein is deze:
http://www.aemelectronics.com/wideband-air-fuel-systems-15/wideband-failsafe-gauge-84/?osCsid=5b7ni0rfvdg0r02atd3kr1biq0

is helaas niet water dicht maar goed is altijd een kastje om te bouwen

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker interesse hier, maar je woont niet bij de deur zeker?
Plan je dat ook op verplaatsing te doen? Uiteraard met verplaatsingsvergoeding...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Die AEM is leuk als monitortje, maar niet om te loggen. Daar mis je alle analoge inputs voor. Die kan je wel weer toevoegen en een ketting via AEMnet maken, maar dat zijn een hoop kastjes en kosten er bij.

Dat de OBD functie niet werkt hou ik al wat rekening mee. De KTM praat geen 'standaard' obd, al heeft ie wel gewoon een standaard ISO K-Line bus. Ik ben nog bezig met loggen of ik er vertaalslag voor kan programmeren oid. De LM2 en Techedge hebben in iedergeval genoeg analoge inputs. Ik wil die aftap kabels inderdaad maken. Daarnaast wel losse map sensoren gebruiken om ook met 950's compatible te zijn.

Ik wil best wel eens een dagje belgie doen hoor smiley

Vandaag al wat getest, echt leuk dit!
3e versnelling, 90km/h gas open en het ding staat rechtop, niet een hopje ofzo, niet met een koppeling er bij gewoon bwap, open en rechtop staan met het ding grin2

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
het rijden wil ik je zelf laten doen, dat kan je zelf het beste! 2x rijden voor 2 mapjes (F en L map)

Daarna met alle gegevens de juiste map maken, nog een keer rijden als nacontrole. Mogelijk een laatste aanpassing en klaar!
Je heb ook nog opties om pk/koppel berekeningen te doen mbv. een acceleratie / G meter, maar daar geloof ik niet zo in.

Klinkt goed !!!!
Ik heb zeker interesse....

_________________
RON



'23 890 SMT



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 19:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit niet te wachten op een mapje (hebben m'n carburateurs niks aan), maar ik wil wel een keer een simpele widebandcontroller + sensor hebben. Metertje erbij is ook wel handig. Innovate MTX-L of LC-1+DB metertje, techedge 2J9, dat soort spul.

Mocht het enig financieel voordeel opleveren om dat met jouw bestelling mee te laten komen (verzendkosten ofzo), dan is er wel wat te regelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 22:05    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Die AEM is leuk als monitortje, maar niet om te loggen. Daar mis je alle analoge inputs voor. Die kan je wel weer toevoegen en een ketting via AEMnet maken, maar dat zijn een hoop kastjes en kosten er bij.

Dat de OBD functie niet werkt hou ik al wat rekening mee. De KTM praat geen 'standaard' obd, al heeft ie wel gewoon een standaard ISO K-Line bus. Ik ben nog bezig met loggen of ik er vertaalslag voor kan programmeren oid. De LM2 en Techedge hebben in iedergeval genoeg analoge inputs. Ik wil die aftap kabels inderdaad maken. Daarnaast wel losse map sensoren gebruiken om ook met 950's compatible te zijn.

Ik wil best wel eens een dagje belgie doen hoor smiley

Vandaag al wat getest, echt leuk dit!
3e versnelling, 90km/h gas open en het ding staat rechtop, niet een hopje ofzo, niet met een koppeling er bij gewoon bwap, open en rechtop staan met het ding grin2


dat lukt mij dus echt niet, volgas open gooien in 3e versnelling levert alleen onder ideale omstandigheden een hupje op. dus ik weet niet wat voor een tandwiel verhoudinging jij gebruikt ( ik 17 - 42 )

trouwens als je zoekt op tuneboy + dataloggen vindt je een visual basic source code ik weet niet of hier een vertaal slag in staat tussen obd codes en signalen. misschien dat het iets helpt

http://www.tuneboy.com.au/Support/Download.html

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TazerEdje



Geregistreerd op: 21-2-2013
Berichten: 102
Woonplaats: Lansingerland

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 22:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook interesse. Een ritje naar Amsterdam is geen probleem.
En 100 euro lijkt me een redelijk bedrag . thumbsup

_________________
KTM 990 Adventure 2009
Ride orange!

Smooth roads don't make skillfull riders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 8:17    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Die AEM is leuk als monitortje, maar niet om te loggen. Daar mis je alle analoge inputs voor. Die kan je wel weer toevoegen en een ketting via AEMnet maken, maar dat zijn een hoop kastjes en kosten er bij.

Dat de OBD functie niet werkt hou ik al wat rekening mee. De KTM praat geen 'standaard' obd, al heeft ie wel gewoon een standaard ISO K-Line bus. Ik ben nog bezig met loggen of ik er vertaalslag voor kan programmeren oid. De LM2 en Techedge hebben in iedergeval genoeg analoge inputs. Ik wil die aftap kabels inderdaad maken. Daarnaast wel losse map sensoren gebruiken om ook met 950's compatible te zijn.

Ik wil best wel eens een dagje belgie doen hoor smiley

Vandaag al wat getest, echt leuk dit!
3e versnelling, 90km/h gas open en het ding staat rechtop, niet een hopje ofzo, niet met een koppeling er bij gewoon bwap, open en rechtop staan met het ding grin2


Count me in dan!

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Vonkenboer



Geregistreerd op: 4-12-2009
Berichten: 473
Woonplaats: omgeving Eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

Steven, misschien dat dit ook helpt.
in tuneecu kan je ook een trace file aan zetten.
Dus zodra de motor verbonden is begint tuneecu allerlei data in een txt file te spugen.(trace.txt)

Hoe:

Maak een text file aan met het volgende er in en sla het op als traceON.reg:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TuneECU\Properties]
"Debug"="5"

Dubbel klick op die file op het in het register toe te voegen.

Uitschakelen is bijna het zelfde, maak text file TraceOFF.reg:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\TuneECU\Properties]
"Debug"="0"




Klein voorbeeld wat in zo'n file staat:

TuneECU v 1.8.4
R=1686x1016:1*
L:0 M:0 E: 2 S:12

40:502 > 00
:48
40:572 > 81-D5-F5-81-CC
40:852 > 81-D5-F5-81-CC
41:132 > 81-D5-F5-81-CC
41:412 > 81-D5-F5-81-CC

_________________
990SMT 2010-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif