lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

bougie's wisselen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 215
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2015, 19:30    Onderwerp: bougie's wisselen Reageer met quote

Vraagje.
Ik had problemen met de auto en motor. Ben er nu achter dat het vieze benzine was.
bij de auto was het gemakkelijk. Tank spoelen filters vervangen en nieuwe bougie's vervangen.
Motor dacht ik ook even te doen. tanken spoelen, simpel. filters vervangen, simpel. Maar bougie's vervangen moet ik dan bijna de hele motor demonteren??
Of is er een simpelere manier om daar bij te komen.
Hoor het graag van jullie.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1596
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 26 Mei. 2015, 20:22    Onderwerp: Reageer met quote

heb jij nog steeds geen digitaal kopietje van een werkplaatshandboek? happy
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 14:43    Onderwerp: Reageer met quote

Kort verhaal: ja, je moet de hele motor demonteren.

Lang verhaal:
Tanks eraf, middenconsole eraf, luchtfilterkast eraf, carburatoren/injectie eraf, olietank en radiator losmaken om wat bewegingsruimte te maken, bougies eruit, nieuwe erin en alles terug monteren in de omgekeerde volgorde.

Valt al bij al eigenlijk nog mee: een paar uur werk voor de geoefende sleutelaar. Als je hulp zoekt en je bent een beetje uit de buurt: geef maar een seintje.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 212

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 15:52    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn die digitale werkplaats handboeken ergens te verkrijgen? Zijn ze veel uitgebreider dan de gewone handleiding van de motor?

Wat ik me afvraag bij die bougies, motoren als een 9*0 Adventure zullen als ze gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn nog wel eens wat water zien. In het geval dat het water wat te diep is zal dat er weer uit moeten door de bougies te verwijderen en het blok op de startmotor te laten draaien. Lijkt me een behoorlijke opgave om dat allemaal in het veld even te doen als het blok water heeft binnen gekregen. Of zie ik dit verkeerd met mijn 0,0 offroad ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1482
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 17:18    Onderwerp: Reageer met quote

Beste is gewoon geen water binnekrijgen. En ja anders is het wat lastiger.
haha. Beste is om gewoon geen problemen te maken hihi grapje

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

5150 schreef:
Zijn die digitale werkplaats handboeken ergens te verkrijgen? Zijn ze veel uitgebreider dan de gewone handleiding van de motor?



pbtje aan mij

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Vr, 29 Mei. 2015, 11:18    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je bougies wissel voor vuile brandstof.
Als alles vol zit met verse brandstof starten en de zaak brand wel zuiver.

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
happyteacher



Geregistreerd op: 30-8-2009
Berichten: 285

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 17:02    Onderwerp: raar toch Reageer met quote

Raar dat je voor een adventure motor alles moet afbreken om bij een bougie te kunnen, stel je voor dat je dit voor hebt in het hol van pluto.
En dit ook voor andere zaken trouwens. Compact ja maar owee als je ergens aan moet kunnen dan is het demonteren ...demonteren.... pfff

_________________
KPATM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2732
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 18:18    Onderwerp: Reageer met quote

Een beetje bougie gaat makkelijk 30.000km mee. Dus waarom er bij. Koop dan een gs als je graag je bougies wil kunnen zien. smiley
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
happyteacher



Geregistreerd op: 30-8-2009
Berichten: 285

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 19:01    Onderwerp: no! Reageer met quote

hahaha nee geen optie, ik neem er de vervelendste ongemakken wel bij smiley
_________________
KPATM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 23:24    Onderwerp: Reageer met quote

bougies gaan eigenlijk niet meer stuk, zeker niet met coil on plug, zoals dat bij de lc8 is. dus idd zoals Steven zegt, bij het onderhoud vervangen volgens schema, en nooit naar kijken.

ok.. ALS je je motor echt het water in rijdt en je wil effe je cilinder leeg blazen... dan is het wel onhandig. Maarja, dat was ook niet echt de intentie van de lc8.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

Bougies vervangen is niet alleen bij een KTM Adventure problematisch hoor...probeer maar eens om die van een Yam R6, FJR1300 of Super Tenere in je handen te krijgen stars . Het lijkt wel alsof ze niet willen dat je die ooit nog vervangt thumbsdown .

Nu ik erover nadenk is KTM eigenlijk nog gemakkelijker.

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif