Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Thorri

|
Geplaatst: Di, 26 Mei. 2015, 19:30 Onderwerp: bougie's wisselen |
|
|
Vraagje.
Ik had problemen met de auto en motor. Ben er nu achter dat het vieze benzine was.
bij de auto was het gemakkelijk. Tank spoelen filters vervangen en nieuwe bougie's vervangen.
Motor dacht ik ook even te doen. tanken spoelen, simpel. filters vervangen, simpel. Maar bougie's vervangen moet ik dan bijna de hele motor demonteren??
Of is er een simpelere manier om daar bij te komen.
Hoor het graag van jullie. _________________ Groeten Thorri |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1596 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Di, 26 Mei. 2015, 20:22 Onderwerp: |
|
|
heb jij nog steeds geen digitaal kopietje van een werkplaatshandboek?  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 14:43 Onderwerp: |
|
|
Kort verhaal: ja, je moet de hele motor demonteren.
Lang verhaal:
Tanks eraf, middenconsole eraf, luchtfilterkast eraf, carburatoren/injectie eraf, olietank en radiator losmaken om wat bewegingsruimte te maken, bougies eruit, nieuwe erin en alles terug monteren in de omgekeerde volgorde.
Valt al bij al eigenlijk nog mee: een paar uur werk voor de geoefende sleutelaar. Als je hulp zoekt en je bent een beetje uit de buurt: geef maar een seintje. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
5150
|
Geplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 15:52 Onderwerp: |
|
|
Zijn die digitale werkplaats handboeken ergens te verkrijgen? Zijn ze veel uitgebreider dan de gewone handleiding van de motor?
Wat ik me afvraag bij die bougies, motoren als een 9*0 Adventure zullen als ze gebruikt worden waar ze voor gemaakt zijn nog wel eens wat water zien. In het geval dat het water wat te diep is zal dat er weer uit moeten door de bougies te verwijderen en het blok op de startmotor te laten draaien. Lijkt me een behoorlijke opgave om dat allemaal in het veld even te doen als het blok water heeft binnen gekregen. Of zie ik dit verkeerd met mijn 0,0 offroad ervaring. |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 17:18 Onderwerp: |
|
|
Beste is gewoon geen water binnekrijgen. En ja anders is het wat lastiger.
haha. Beste is om gewoon geen problemen te maken hihi grapje _________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 28 Mei. 2015, 20:33 Onderwerp: |
|
|
5150 schreef: | Zijn die digitale werkplaats handboeken ergens te verkrijgen? Zijn ze veel uitgebreider dan de gewone handleiding van de motor?
|
pbtje aan mij _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Vr, 29 Mei. 2015, 11:18 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou je bougies wissel voor vuile brandstof.
Als alles vol zit met verse brandstof starten en de zaak brand wel zuiver. _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 17:02 Onderwerp: raar toch |
|
|
Raar dat je voor een adventure motor alles moet afbreken om bij een bougie te kunnen, stel je voor dat je dit voor hebt in het hol van pluto.
En dit ook voor andere zaken trouwens. Compact ja maar owee als je ergens aan moet kunnen dan is het demonteren ...demonteren.... pfff _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 18:18 Onderwerp: |
|
|
Een beetje bougie gaat makkelijk 30.000km mee. Dus waarom er bij. Koop dan een gs als je graag je bougies wil kunnen zien.  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
happyteacher
|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 19:01 Onderwerp: no! |
|
|
hahaha nee geen optie, ik neem er de vervelendste ongemakken wel bij  _________________ KPATM |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 23:24 Onderwerp: |
|
|
bougies gaan eigenlijk niet meer stuk, zeker niet met coil on plug, zoals dat bij de lc8 is. dus idd zoals Steven zegt, bij het onderhoud vervangen volgens schema, en nooit naar kijken.
ok.. ALS je je motor echt het water in rijdt en je wil effe je cilinder leeg blazen... dan is het wel onhandig. Maarja, dat was ook niet echt de intentie van de lc8. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 31 Aug. 2015, 23:34 Onderwerp: |
|
|
Bougies vervangen is niet alleen bij een KTM Adventure problematisch hoor...probeer maar eens om die van een Yam R6, FJR1300 of Super Tenere in je handen te krijgen . Het lijkt wel alsof ze niet willen dat je die ooit nog vervangt .
Nu ik erover nadenk is KTM eigenlijk nog gemakkelijker. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|