Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 3:18 Onderwerp: Re: Bandencompressor vs Canbus |
|
|
even aansluiting maken rechtstreeks van de accu eeeejjjjj |
|
Naar boven |
|
|
demito
Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 12:32 Onderwerp: |
|
|
Kleine tip: ga naar een DHZ zaak, bandencentrale, autoshop... en koop het allergoedkoopste compressortje (doorgaans 10 tal €, ik heb er al gratis gekregen bij een setje banden). Strip al het plastic en je hebt een super compact en licht ding dat overal mee naartoe gaat.
Geloof het of niet: de motortjes in die dingen, goedkoop of duur, zijn allemaal van dezlfde Chinese makelij en het grootste volume is de plastic behuizing die verder nergens toe dient.
T _________________ Husqvarna 701 enduro
|
|
Naar boven |
|
|
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 14:53 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de tip! Ga k zeker s voor uitkijken!
Maar ik vroeg me af of deze werkt wanneer deze in de 12v stekker gestoken wordt..
Beter van dit te weten voor ik in de situatie zit en blijkt dat de Canbus me mijn band niet wil laten oppompen
Als er een krokodillenklem bij zit kan ik nog nog verder maar als dit enkel het 12v plugje is..... |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 17:02 Onderwerp: |
|
|
lode schreef: | Bedankt voor de tip! Ga k zeker s voor uitkijken!
Maar ik vroeg me af of deze werkt wanneer deze in de 12v stekker gestoken wordt..
Beter van dit te weten voor ik in de situatie zit en blijkt dat de Canbus me mijn band niet wil laten oppompen
Als er een krokodillenklem bij zit kan ik nog nog verder maar als dit enkel het 12v plugje is..... |
Zet je er toch 2 krokodillenbekjes op en rechtstreeks op de accu zonodig. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Olivier_S
Geregistreerd op: 2-4-2013 Berichten: 279 Woonplaats: Bertem
|
Geplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Mijn 2006 Adventure heeft geen 12v stekker, dus ik het er zelf eentje gezet en aangesloten op de acc1 of 2 dat weer ik niet meer achter de koplamp.
Ik heb hetzelfde compressortje als op de foto, alleen heb ik er maar 19 euro voor betaald, en dit werkt perfect op de 12v. _________________ 'of all the things I have lost, I miss my mind the most' |
|
Naar boven |
|
|
Kami
Geregistreerd op: 5-9-2013 Berichten: 111
|
Geplaatst: Do, 6 Aug. 2015, 8:22 Onderwerp: |
|
|
Ik heb deze compressor ook aangeschaft voor 19 euro bij voelkner.de.
Op lange reizen gaat dat ding mee, hopelijk werkt het makkelijk.
Al twee keer gehad dat ik bij een pomp mijn banden op druk wilde zetten en dat maar met veel moeite gelukt is. Dan heeft de lucht zo'n lang metalenstuk aan het uiteinde zitten en door de starre TMPS-ventielen, haast onmogelijk om de slang eenvoudig op het ventiel aan te sluiten.
Dan moet je eerst eea tussen de spaken doorfrotten om toch fatsoenlijk de luchtslang op het ventiel aan te kunnen sluiten.... |
|
Naar boven |
|
|
Dekster
Geregistreerd op: 13-10-2010 Berichten: 731 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 6 Aug. 2015, 8:47 Onderwerp: |
|
|
Ik heb exact dezelfde compressor met sigarettenplug. Werkt perfect (al duurt het wel wat langer).
Heeft me laast nog op de ARM AK allroadtour gered. Met een brommerbinnenband als vervanging van mijn 4mm dikke Heavy dutie binnenband die niet goed in de band heeft gezeten..... HA haha..
Maar wie nog zo'n compressortje wil. Ik heb deze over. Op te halen in Amsterdam... Past volgens mij precies onder je zadel (Bij de ADV-R) als je geen ABS hebt.
Gr. Dekster _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Do, 6 Aug. 2015, 13:15 Onderwerp: |
|
|
Ik zie niet in waarom het gebruik van zo'n compressortje problemen zou geven indien geplugd in de aanwezige 12V stekker...voor die stekker maakt het namelijk geen bal uit of je daar nu een GPS, GSM-lader, lampje of gelijk welke belasting aanhangt waarvan het stroomverbruik binnen de toleranties van de plug blijft. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 7:34 Onderwerp: |
|
|
Ik snap ook niet hoe het komt dat Canbus hier problemen zou mee hebben maar op advrider toch al verschillende rijders gehoord die klaagden dat hun pomp totaal niet werkte omdat Canbus hier een foutmelding gaf... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 8:36 Onderwerp: |
|
|
ik weet wel dat die pompjes wel wat te veel stroom trekken... mogelijk hebben ze een maximale-stroom bewaking op dat 12V stopcontactje gezet die dan weer een foutmelding over de canbus geeft (short circuit on 12V-Aux, en dan de supply afschakelt om verdere schade te voorkomen.
Ik heb zelf ook zo'n pompje en in het verleden vaak zat gebruikt in rallies om een band te pompen bij lek-rijden. de 10A vloog er regelmatig uit (en dan zit je dus al ruimschoots over die 10A..). DUs ik heb er een 15A in zitten, wat eigenlijk niet kan/mag natuurlijk omdat de bedrading daar weldegelijk te dun voor is). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Wheels
Geregistreerd op: 16-11-2014 Berichten: 135 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 9:11 Onderwerp: |
|
|
Gewoon rechtstreeks op de accu. Je hebt er niet eens een aansluiting voor nodig en drukt de gestripte ader uiteinden gewoon onder de + en de -
Dit heb ik al meerdere keren toegepast en het scheelt weer ruimte om geen grove stekker en of drakenbekjes te monteren. _________________ Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 10:22 Onderwerp: |
|
|
op zich wel mee eens: met de hand rechstreeks op de accu aanpluggen wanneer je hem nodig hebt is veilig en effectief.
Voor mij gold destijds bij Rally gebruik:
- Accu te 'slecht' bereikbaar (bij de 950, mede daarom heb ik de accu later verplaatst naar de gereedschapbak)
- Strip tegen de accu gedrukt houden levert vaak warme vingers op, en bovendien wil ik ondertussen de zooi van het bandjeplakken opruimen e.d.
- een paar fatsoenlijke klemmen of directe veilige aansluiting op de accu is een oplossing. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
lode
Geregistreerd op: 26-12-2006 Berichten: 82 Woonplaats: Erpe, Oost-Vlaanderen
|
Geplaatst: Wo, 12 Aug. 2015, 12:15 Onderwerp: |
|
|
Ja inderdaad, de batterij bij de 950,990 logt niet ideaal om er snel aan te kunnen(zeker in rally omstandigheden)..
Maar nu heb k de 1190r, de batterij ligt bij deze iets beter daarvoor..
Maar bedankt voor de raad! |
|
Naar boven |
|
|
|