lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn eerste echte Superenduro
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 26 Mei. 2016, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal ongeschonden nu aan het relaxen op Corfu. Ik heb 64gb met filmpjes dus jullie kunnen mooie beeld verwachten de komende tijd. Motor heeft het perfect gedaan. Beetje olie aardig wat kvs en een aai over z'n bol was het enige dat nodig was. In totaal 2300km gereden met 44km/ui gemiddeld.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
marcowieling



Geregistreerd op: 10-7-2015
Berichten: 19
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Mei. 2016, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

GezwindeSpoed schreef:
Helemaal ongeschonden nu aan het relaxen op Corfu. Ik heb 64gb met filmpjes dus jullie kunnen mooie beeld verwachten de komende tijd. Motor heeft het perfect gedaan. Beetje olie aardig wat kvs en een aai over z'n bol was het enige dat nodig was. In totaal 2300km gereden met 44km/ui gemiddeld.


Ben benieuwd naar de filmpjes!

_________________
2017 1090 Adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mei. 2016, 7:55    Onderwerp: Reageer met quote

Hier ben ik begonnen met m'n verslag:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?p=68741#68741

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 8:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vanweg het probleem van overkotsende benzine op knippenpaden en stenen in Albanie heb ik de vlotterhoogte vergroot van 3 naar 4mm (dus benzine niveau verlaagd). Omdat je hiermee volgens mij ook de boel verarmd heb ik de mengsel schroeven kwart slag extra uitgedraaid (2.5->2.75) en de naalden naar standje 3 gehangen.
De motor loopt fantastisch een lekker vet middengebied (misschien iets aan de rijke kant) en vol gas loopt ie erg mooi rond. Op de knippenpaden die ik tegen kwam kreeg ik het niet meer voor elkaar om de motor te laten afslaan of onder de benzine walmen te komen staan. Dus het lijkt verholpen, ik moet nog een knippenpad in de buurt proberen waar de gaten een halve meter diep zijn om het echt te bevestigen maar het lijkt bemoedigend. Of de carb aanpassingen echt nodig waren weet ik niet zeker, hij stond redelijk arm (voor in Albanie) en nu is ie volgens mij aan de rijke kant.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt logisch.

ik kon het er destijds niet genoeg mee weg krijgen.. maar SE is ook beestje anders dan de Adv.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Za, 14 Jan. 2017, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad was het probleem nog niet genoeg verholpen. Een originele brandstof pomp gescoord op ebay, natuurlijk gelijk de Dr Bean Mod gedaan en vandaag de proefrit. Knippen van een meter hoog zijn geen probleem meer, na de knippen slaat de motor niet meer af en is er geen benzine walm te ruiken, ikke happy.

Conclusie: brandstof pomp voor oldtimer auto's gaf waarschijnlijk toch een te hoge druk waardoor denk ik meer benzine in de vlotterkamers kwam dan de bedoeling was.

Dit was een heel vervelend probleem waardoor ik in Albanie een paar ben omgevallen en een super hoog verbruik had.
Nu verder klaarmaken voor de Tuareg rallly in Maart.

http://youtu.be/bk-rnwTHk78

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Jan. 2017, 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kreeg wel erg veel mayonaise via de karterontluchting in de luchtfilterbak. Dus ik heb de seal van de balance-as maar eens vervangen.



De middelste as is de balance-as en je ziet al wat mayo.


Close up


Het seal in de dynamo deksel


Het plaatsen van de seal is een fluitje van een cent, terugplaatsen was een ander verhaal, je moet 3 tandwielen in elkaar laten grijpen zonder dat je iets kan zien of er goed bij kan. Dat duurde dus wel wat langer en kostte wat gevloek. Verder geen mayo in het blok dus waterpomp seal lijkt oke. Gelijk de bouten van de dynamo gevoeld en die zitten allemaal vast, gemarkeerd met een stift. Daarna nog een olie wissel gedaan en op naar het volgende project.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Jan. 2017, 11:14    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal zitten er in de Tuareg rally een paar heftige enduro paadjes om de profi deelnemers bang te maken en over te stappen naar de amateur klasse. Ook zit de boilerpas weer in deze editie. Dit een een geitepad met heel veel grote stenen.

http://www.youtube.com/watch?v=bF2siSTMyrc#

In Albanie heb ik al mijn achterremschijf krom gereden op een steen dus ik wilde iets van bescherming hebben. Ik heb 2 aanbieders gevonden voor achteremschijfbeschermers voor de 950.




Maar beide zijn gemaakt van massief goud als ik de prijs moet geloven, dus maar zelf aan de gang. Probleem is dat je niet zoals bij een EXC de beschermer kan bevestigen aan de remklauw (te weinig vlees). Maar gelukkig zit er al een oog aan de achterbrug voor een padockstand. Van aluminium een beugel gemaakt voor de voorste bevestiging en 2 staal stips in een hoek van 90° aan elkaar gelast/gebakken. Zie er aardig uit en is knap stevig al zeg ik het zelf.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Jan. 2017, 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb zelf nog nooit een achterschijf krom gereden.. maar je kunt pech hebben.

Ik vraag me af of de bescherming die je gemaakt hebt het beter maakt... of misschien juist erger...

De schijf wordt kromgedrukt door dat die zijdelings belast wordt: hij wordt naar binnen gedrukt door een steen.gleuf waar je achterwiel tussen/in zakt.

Het stripje wat je gemaakt hebt lijkt me zijdelings weinig te doen.. als daartegn gedrukt wordt scheurt waarschijnlijk het paddock-stand oog ook nog af.
Omdat de strip groter/breder is dan de schijf, pakt ie eerder een steen en drukt dan via de stip alsnog tegen de schijf denk ik: en dan is het dus erger dan voorheen...

maar , praktijk zal het uitwijzen denk ik.. altijd moeilijk te voorspellen.

Als je een hulpje nodig hebt met het laswerk kom je maar langs.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jan. 2017, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien heb je gelijk, ik heb dit gemaakt om te beschermen tegen stenen die je net mist met je achterwiel maar wel aantikt met je remschijf. Dus van voren. Bij omvallen op stenen kan ik me voorstellen dat de zijdelingse kracht te groot wordt voor de ophanging. Ik heb de remschijf iig weer recht gereken met een vuisje, die zijn wel erg makkelijk te verbuigen zeg.

Ik heb roadbook en tripteller ook ook al weer opzitten. Vrijdag proefritje gemaakt onder tricky omstandigheden. In de schaduw was alles bevroren terwijl in de zon het zompig was. Wel lekker rustig zo op een vrijdag (erg makkelijk zo'n vroedvrouw in huis smug ). Alles werkt en knippen gaan heerlijk met deze brandstofpomp.







_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 14:16    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren tijd gevonden om m'n motor eens na te kijken na de Tuareg rally. Het eerste wat ik wilde bekijken was de oliefilter. Deze bleek nog mooi recht en er waren geen sporen van water te bekennen. Ik heb veel koelvloeistof (>3L) "verbruikt" en dacht dat de waterpomp seal wel kapot zou zijn maar dat blijkt verder uit niks. Dus nu denk ik toch dat het allemaal uit het overloop slangetjes is gekomen door het platleggen in de duinen (mischien eens een bakje onder hangen)
Vanavond ga ik het koelcircuit eens goed ontkalken. Ik heb bijgevuld met flessen water en de koelvloeistof kwam er keurloos uit (dus niet meer groen). Verder ben ik wel benieuwd hoe de luchtfilter er uit ziet na 7 dagen stof.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE


Laatst aangepast door GezwindeSpoed op Do, 13 Apr. 2017, 7:38, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 10 Apr. 2017, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

probleem met de adventure wat ik vaak gezien heb, is dat al ie eenmaal overgekookt is.. er vaak toch ook lucht terug in het systeem komt, wat er dan weer heel lastig uit te krijgen is (het systeem ontlucht vanzelf niet erg goed). en dan blijf je een kiop-ei probleem houden.

oplossing: de tijd nemen om goed te ontluchten, voorwiel 40cm omhoog zetten en alle ontluchtingen nalopen.

succes.

(ps.: zwanenhalsje in de ontluchtingsslang leggen helpt een beetje tegen het leeglopen).
gelukkig kan de motor volgen smij vrij goed tegen dat beetje overbelasten

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 11 Apr. 2017, 7:41    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal eens een mooie varkensstaartkrul in het slangetje maken. Misschien had ik idd eens moeten kijken of de lamellen nog wel onder stonden.

Gisteren een keer warm laten lopen met 10% azijnzuur, daarna 2x water en als laatste koelvloeistof. Bij het warmlopen wel weer lage oliedruk (en hoorbare distributie). Duurde best lang voordag het lampje echt uitbleef, vond het een beetje eng worden. Ik ga de olie en filter ook maar verversen, al lijkt me dat niet de oorzaak. Heb wel gelezen over een batch filters die snel dicht zou slaan, maar dan zou dit vlak na het wisselen moeten zijn. "Versleten" olie lijkt me geen lage olie druk te geven.

Verder de luchtfilter eens bekeken, dat was de moeite waard. Schone kant nog mooi schoon, wel wat zand "lekkage" bij een van de schroeven van de deksel en bij een van de trompetten. Volgende keer nog wat meer vaseline smeren.






_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 11 Apr. 2017, 20:46    Onderwerp: Reageer met quote

Mja.. dat oliefilter plakt het zand vast. Het originele droogfilter doet het naar mijn idee beter (itt bij de 690 bijv!).

Ik spoot de bovenkap van de filterbak altijd dunnetjes in met spuitvaseline, dan kan je zien waar het gelekt heeft.

Langs de kelken is het ergst en slecht iets aan te doen: pas op dat je met vaseline niet de gaatjes in de flens van de kelk dichtsmeert die wel een functie hebben.

Maar goed, filter heeft het prima gedaan.

ps.: te rijk staan kan ook komen doordat jij dit andere filter er in hebt! het mag wel high-flow heten misschien, maar het heeft veel minder oppervlak vergeleken bij het origineel (grotere lamellen)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Apr. 2017, 17:45    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag olie en filter vervangen, na starten binnen een seconde oliedruklampje uit. Schiet mij maar lek.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 4 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif