lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn eerste echte Superenduro
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 10:18    Onderwerp: Reageer met quote

De SE heeft een extra carb ventilatie (aan de andere kan dan de normale) die via de snorkel naar de schone kant van de luchtfilter gaat. Vond het maar onzinnig want het zou alleen nodig zijn bij diepe doorwadingen en die doe ik toch niet (zit ook niet op de ADV). Dus de 2 nippels via een S-boacht met elkaar verbonden.

Tijdens de testrit maakte het toch behoorlijk verschil. Ik had altijd al last op knippenpaden dat ie verzoop en na het pad niet stationair wil lopen, nu is dat zelf met gas erop tijdens de knippen. Dus snel weer terug die extra ventilatie., het is misschien wel een idee voor ADV eigenaren die er veel last van hebben.



se_carb_vents.jpg
 Beschrijving:

Download
 Bestandsnaam:  se_carb_vents.jpg
 Bestandsgrootte:  63.26 KB
 Gedownload:  458 keer


_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 8 Mrt. 2016, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

jep.

dit is iets wat ik meteen bij de testrit van de eerste SE in nederland al doorgegeven heb.
KTM heeft toen na enige tijd een "carb-modificatie" uitgevoerd om dit op te lossen. als officiele mod op de SE (aller eerste versies hebben dat dus niet volgens mij).

Het over'kotsen' probleem bij knippenpaden is hierdoor minder, maar niet helemaal weg. De Adv heeft er minder last van, omdat de vering soepeler is denk ik.

Ik heb het overigens zelf anders opgelost: Volgens mij is het grote probleem dat de benzine kan klotsen in de schuinstaande vlotterbakken en dan door de hoofdsproeier opgedrukt wordt.

Ik heb dus met veel preciesie de verij ruimtes in de vlotterbak opgevult met dunne stujes anti-klots schuim, vastgeplakt in de bakjes. Hiermee was voor mijj (met de Adv) het probleem 99% over.
(destijds een beetje stilgehouden omdat KTM het niet wilde geloven toen ik dat bij de eerste testrit zei...)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mrt. 2016, 11:06    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, klotsschotjes is dus de echte oplossing.

Blijf nog wel met een vraag zitten. Wat gebeurt er als je luchtfilter behoorlijk dicht zit. Je krijgt dan aan de schone kant van je filter een lagere druk dan buiten. De ene ventilatie zit aan de buitenlucht, de andere aan de kant met lagere druk. Dan zou je dus een stroming kunnen krijgen vanuit de onderste ventilatie door je vlotterbakken naar de schone kant van de luchtfilter. Of heb ik dit verkeerd?

Allleen de hoge ventilatie gaat waarschijnlijk problemen geven als je de motor neer hebt gelegd en de ventilatie vol gelopen is met peut.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 10 Mrt. 2016, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, in principe heb je altijd een beetje onderdruk achter het filter (aan de schone kant dus)... anders zou de lucht immers niet er door stromen. het is wel een beetje gepulseerd, maar gemiddeld substantieel lager dan de buitenlucht

Maar door een lang dun slangetje gaat niet veel bij dat soort drukken.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Mrt. 2016, 9:35    Onderwerp: Reageer met quote

Kreeg ook nog de suggestie om de vlotterhoogte naar 4-4.5mm te brengen, dit had bij hem erg geholpen (klinkt logisch, minder klotsen). Je verarmt je mengsel volgens mij wel over het hele bereik, dus zal je dat moeten compenseren met mengselschroef en naald!?

Heb jij wel eens met de vlotterhoogte gespeeld?

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 18 Mrt. 2016, 10:34    Onderwerp: Reageer met quote

ik kan me idd goed voorstellen dat dat ook helpt.

Nee ik heb daar nooit mee gespeeld, vooral omdat het lastig is.. je veranderd idd de afstelling, en ik weet niet precies wat het doet. Dat betekend dus: vlotter verstellen, carbs er weer op.. en dan aan de afstelling gaan prutsen.. carbs er nog 3x af etc...
en Carbs er op/af is nou niet het meest service vriendelijke klusje bij de 950 smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Apr. 2016, 7:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ben hem aan het klaarmaken voor de Illyria raid. Roadbook heb ik er al een paar weken op maar ik wilde ook een andere koplamp (lichter en eenvoudiger), km teller moest daarom ook verhuizen. Van een stukkie metaal een houder gemaakt en de Chineese koplamp pas gemaakt. Verder de spagetti wat ingepakt in binnenband.
Al eender m'n smallere voorwiel gemonteerd met dikke binnenband. Achter ga ik met een mousse rijden.
+







_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 9 Mei. 2016, 7:44    Onderwerp: Reageer met quote

Na een paar proefritjes toch maar een andere voorband gekocht, de gebruikte Pirelly Scorpion rally was niet scherp genoeg meer. Nu een Mitas C-21 die erg goed bevat in NL, ben benieuwd op stenen. Verder viel me op dat de Michelin minder zijdelingse grip heeft dan de Mitas terwijl het profiel anders doet vermoeden.

Nu moet ie Ready to Raid zijn.....






http://www.youtube.com/embed/eLs7A6aW0pk

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 10 Mei. 2016, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi man.

Tja, die bandjes gaan hard op dat ding, maar hangt erg van je rechter pols af smiley Voorband slaat vooral stuk... dat zie je niet onmiddelijk, maar aan het eind van de rally zit er meestal nog maar weinig stijfheid in het karkas.


ps.: Snap niet helemaal wat je bedoeld met Michelin minder grip zijdelings... maar als de noppen in keurige rijen staan, zoals de band op de foto.. dan heb je typisch veel rechtgrip, en weinig zijdelings 2thumbsup

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Mei. 2016, 7:35    Onderwerp: Reageer met quote

Deze foto's had ik nog niet geplaatst. Dus 2 achterwielen, een met een Mitas C-02 en de andere met een Michelin M12XC. Deze laatst heeft dus niet de zijdelinkse grip die je van het profiel verwacht, kan je dus leuk mee driften devil

Oja, op de weegschaal gaf ie 95kg voor en 102kg achter (met bijna lege tank, gereedschap, roadbook, reserve biba)






_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Mei. 2016, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

Gaat lekker hier met de Raid. Na 3 dagen Albanië, met bekende stukken uit de rally, nu via Montenegro in Kosovo beland. In Montenegro kon het gas eens goed open itt Albanië. Maar wat blijft die natuur daar fantastisch. Schokbreker is gisteren wel overleden dus nu rij ik op een pogostick rond. Off Road kan ik eigenlijk nog best hard rijden dus als het zo blijft dan kan ik het rond je wel afmaken via Macedonië terug naar Griekenland.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Mei. 2016, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

na afloop effe bij Bert langs in Druten.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2016, 20:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hoop dat ik hem nu niet te ver kapot rij.

Nu weer terug in Albanië. Gisteren een hard off Road stuk gedaan. Dat was flink ploeteren door diepe modder, oplossing moeten vinden voor een boom ober het pad en een plas van een halve meter diep. Daarna op het tamdvlees het laatste stuk van 90km off Road gedaan. Met nog 1liter benzine en helemaal leeg kwam ik in het bivak. Daarna nog een mousse gewisseld en toen was ik echt klaar.
Vandaaf eindelijk een korter dagje naar Griekenland (230km).

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Mei. 2016, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

ah, lekker pittig dus!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TomW_be



Geregistreerd op: 26-4-2014
Berichten: 82

BerichtGeplaatst: Wo, 25 Mei. 2016, 20:27    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt heerlijk!

Zoiets staat bij mij ook zeker nog op de to do list. Ik zie graag de fotos en verhalen tegemoet komen thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 3 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif