lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn eerste echte Superenduro
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Za, 26 Dec. 2015, 20:37    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag het gas flink open getrokken. Behalve nog meer wielspin gaat hij er echt wel snel vandoor nou. Bij genoeg tractie is het voorwiel makkelijker te lichten om over een slotje of iet dergelijks te springen.

Maar ergens in de middle of nowhere hield ie er mee op. Eerst nog op een pot lopen toen niks meer. Alle bekabeling nagekeken maar niks gevonden. Wilde al het thuisfront gaan bellen toen ik me opeens bedacht dat ik geen benzine rook bij doorstarten en flink gassen......was een benzinekraan vergeten op en te doen dus de linkerwang leeg maar rechts nog genoeg rolleyes2



HPIM0629a.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  532.29 KB
 Weergegeven:  7500 keer

HPIM0629a.jpg



HPIM0625a.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  444.05 KB
 Weergegeven:  7991 keer

HPIM0625a.jpg



_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Dec. 2015, 20:58    Onderwerp: Reageer met quote

tja, ik was ook altijd behoorlijk tegen papierfilters.. maar... Bij de originele lc8 airbox gaat de lucht opwaards door het filter, en het filter is groot in verhouding tot de luchtstroom, en bovendien heeft de 2 cilinder een gelijkmatigere luchtstroom dan de 1 cilinders.

uiteindleijk heb ik 5 jaar LC8 in de rally gereden... eerste jaar ging het filter er iedere dag uit.. daarna 2x per rally.. laatste rally zelfs alles met 1 filter gereden!! en dan blijft het schoner dan welk ander filter dan ook.

690 bijv.. heeft een absoluut waardeloos papierfilter, downwards flow.

Ik vette meestal de bovenste kap in met spuitvaseliene om te kijken hoeveel stof daarin neer sloeg (door het filer heen) ... niks dus! altijd schoon.

Alleen langs de plastic stukken ob de carbs lekt lucht. niet heel veel, maar het valt te verbeteren.

Andere mensen gebruikten ook wel voorfilters, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet nodig, en ook niet heel goed: de originele snorker staat naar achter gericht en vang daarmee geen direct stof. Alle andere oplossingen wel.

Enige nadeel van de originele box: zwaar, lomp, en brakke schroeven in plastic (wat op den duur toch stuk gaat. hoe netjes je het ook doet).


...
just my 2 ct

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Za, 26 Dec. 2015, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ook lang zitten twijfelen en doe ik eigenlijk nog steeds. Het probleem van de superenduro is dat je de tank er af moet halen om te zien hoe vuil de filter is. Nu kan ik dat direct zien, maar daar staan ook weer genoeg nadelen tegenover. Blijf zo ff rijden en dan kijken hoe goed de filter zich houdt.

Als ik die filter echt maar 1x per jaar/rally hoef te vervangen dan is dat natuurlijk geen reden voor een schuimfilter.

Het is in ieder geval een leuk experiment en ik heb m'n carburateur kennis weer wat opgepoetst. Bovenin loopt ie erg goed, maar onderin nog een beetje rommelig. Probeer dit te verhelpen met de mengselschroef, maar misschien moet de naald ook wel eentje omhoog.
http://www.youtube.com/embed/q0l99WXactY

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 11:51    Onderwerp: Reageer met quote

ja, naald omhoog helpt wel, maar kost je ook veel brandstof.

Als de naald een beetje slijt, kan die weer terug smiley


Als het wat warmer wordt is het allemaal zowieso beter, omdat ie dan vanzelf rijker gaat lopen. Ik had mijn Adv altijd zo arm staan voor de rally, dat ie in marocco prima liep en niet te veel verbruikte, maar eenmaal terug in het koude natte NL, liept ie dan echt veel te arm en hokkerig onderin.


... tja, daar heeft een injectie zo zijn voordelen smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 4 Jan. 2016, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ha ha, ja injectie is dan toch wel wat makkelijker. Heb em nu voor de winter in NL voor elkaar. Eerst de mengsel schroeven een halve slag extra uit (2 3/4 uit): zoekerige bij constant kleine gasopening was er nog steeds, maar backfire bij gas dicht is minimaal (was heel erg). Toen de naalden 1 clip omhoog, heerlijk smeuig en ik kan nu met minimaal gas achter auto's aanhobbelen.
Ben wel benieuwd nu naar het verbruik. De eerste tank was 1:10 maar dat was veel vol gas om te testen.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Di, 23 Feb. 2016, 9:41    Onderwerp: Reageer met quote

Op ebay een Adventure achtervelg gekocht, man wat is zo'n ding breed.

De spaken van de oude velg gingen verbazend makkelijk los. Een goedkoope velg gevonden 2.5". De nippels waren groter dan de gaten dus de boor erdoor.
Nieuwe velg erom en spaken al iets aandraaien. Gelijk de off set een beetje in order krijgen.


Vervolgens uitlijnen in de achter brug.


De oude en nieuwe velg naast elkaar


Ik vond het niet heel moeilijk en is aardig geluk. Niet perfect maar dat ben ik ook niet. De spaken aan de remzijde zitten er het minst mooie in. Waarschijnlijk komt de spaakhoek niet helemaal overeen. Na 50km zitten alle spaken er nog in en heb ik er nog een paar aangedraaid.

Het eindresultaat.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 23 Feb. 2016, 21:04    Onderwerp: Reageer met quote

netjes! thumbsup
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2016, 3:03    Onderwerp: Reageer met quote

geen bandenklemmen ??? of zijn die niet zichtbaar op de foto
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 25 Feb. 2016, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

Goed gezien, met 1.6 bar en droge band monteren nog geen verschuivingen. Straks met bib mousse wel.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Feb. 2016, 13:34    Onderwerp: Reageer met quote

met mousse maakt het toch juist niet uit als ie een beetje doorschuift?

Ik heb nooi bandenklemmen gehad icm mousse

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 27 Feb. 2016, 2:21    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
met mousse maakt het toch juist niet uit als ie een beetje doorschuift?

Ik heb nooi bandenklemmen gehad icm mousse


is dat zo.... wij gebruikten juist BIB mouse pasta tegen het door glijden, op een enduro rit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Feb. 2016, 10:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ben bang dat bij deze motor het verschuiven wat meer is dan op andere. Als het echt de spuigaten uitloopt wordt het natuurlijk heel warm, maar misschien valt het ook wel mee. Kwestie van proberen.
_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Feb. 2016, 22:29    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb het altijd zonder gedaan.. mousse met 200kg mag zowieso niet te zacht zijn!
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2016, 3:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ik heb het altijd zonder gedaan.. mousse met 200kg mag zowieso niet te zacht zijn!


en hoelang ging de mouse mee ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 1 Mrt. 2016, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Dr_Bean schreef:
ik heb het altijd zonder gedaan.. mousse met 200kg mag zowieso niet te zacht zijn!


en hoelang ging de mouse mee ????


1 rally meestal. dus 5 - 8 dagen, 2000-2500 km. en 2 a 3 buitenbanden smiley

beginnen met een nieuwe mouse; daarna is de mousse zacht: dan is ie nog prima voor NL-enduro/offroad.

dus beetje doorschuifsysteem. Als je hele achte hebt, monteer je ze in een iets kleinere band (verschilt nogal wat per merk mousse en band). tot uiteindelijk bij een ofroadritje met de EXC de band echt ging slippen en de mousse opkrulde in de band

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 2 van 9

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif