Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Za, 26 Dec. 2015, 20:37 Onderwerp: |
|
|
Vandaag het gas flink open getrokken. Behalve nog meer wielspin gaat hij er echt wel snel vandoor nou. Bij genoeg tractie is het voorwiel makkelijker te lichten om over een slotje of iet dergelijks te springen.
Maar ergens in de middle of nowhere hield ie er mee op. Eerst nog op een pot lopen toen niks meer. Alle bekabeling nagekeken maar niks gevonden. Wilde al het thuisfront gaan bellen toen ik me opeens bedacht dat ik geen benzine rook bij doorstarten en flink gassen......was een benzinekraan vergeten op en te doen dus de linkerwang leeg maar rechts nog genoeg
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
532.29 KB |
Weergegeven: |
7514 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
444.05 KB |
Weergegeven: |
8006 keer |
|
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 26 Dec. 2015, 20:58 Onderwerp: |
|
|
tja, ik was ook altijd behoorlijk tegen papierfilters.. maar... Bij de originele lc8 airbox gaat de lucht opwaards door het filter, en het filter is groot in verhouding tot de luchtstroom, en bovendien heeft de 2 cilinder een gelijkmatigere luchtstroom dan de 1 cilinders.
uiteindleijk heb ik 5 jaar LC8 in de rally gereden... eerste jaar ging het filter er iedere dag uit.. daarna 2x per rally.. laatste rally zelfs alles met 1 filter gereden!! en dan blijft het schoner dan welk ander filter dan ook.
690 bijv.. heeft een absoluut waardeloos papierfilter, downwards flow.
Ik vette meestal de bovenste kap in met spuitvaseliene om te kijken hoeveel stof daarin neer sloeg (door het filer heen) ... niks dus! altijd schoon.
Alleen langs de plastic stukken ob de carbs lekt lucht. niet heel veel, maar het valt te verbeteren.
Andere mensen gebruikten ook wel voorfilters, maar eerlijk gezegd vind ik dat ook niet nodig, en ook niet heel goed: de originele snorker staat naar achter gericht en vang daarmee geen direct stof. Alle andere oplossingen wel.
Enige nadeel van de originele box: zwaar, lomp, en brakke schroeven in plastic (wat op den duur toch stuk gaat. hoe netjes je het ook doet).
...
just my 2 ct
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Za, 26 Dec. 2015, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook lang zitten twijfelen en doe ik eigenlijk nog steeds. Het probleem van de superenduro is dat je de tank er af moet halen om te zien hoe vuil de filter is. Nu kan ik dat direct zien, maar daar staan ook weer genoeg nadelen tegenover. Blijf zo ff rijden en dan kijken hoe goed de filter zich houdt.
Als ik die filter echt maar 1x per jaar/rally hoef te vervangen dan is dat natuurlijk geen reden voor een schuimfilter.
Het is in ieder geval een leuk experiment en ik heb m'n carburateur kennis weer wat opgepoetst. Bovenin loopt ie erg goed, maar onderin nog een beetje rommelig. Probeer dit te verhelpen met de mengselschroef, maar misschien moet de naald ook wel eentje omhoog.
http://www.youtube.com/embed/q0l99WXactY
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 31 Dec. 2015, 11:51 Onderwerp: |
|
|
ja, naald omhoog helpt wel, maar kost je ook veel brandstof.
Als de naald een beetje slijt, kan die weer terug
Als het wat warmer wordt is het allemaal zowieso beter, omdat ie dan vanzelf rijker gaat lopen. Ik had mijn Adv altijd zo arm staan voor de rally, dat ie in marocco prima liep en niet te veel verbruikte, maar eenmaal terug in het koude natte NL, liept ie dan echt veel te arm en hokkerig onderin.
... tja, daar heeft een injectie zo zijn voordelen
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 4 Jan. 2016, 9:04 Onderwerp: |
|
|
Ha ha, ja injectie is dan toch wel wat makkelijker. Heb em nu voor de winter in NL voor elkaar. Eerst de mengsel schroeven een halve slag extra uit (2 3/4 uit): zoekerige bij constant kleine gasopening was er nog steeds, maar backfire bij gas dicht is minimaal (was heel erg). Toen de naalden 1 clip omhoog, heerlijk smeuig en ik kan nu met minimaal gas achter auto's aanhobbelen.
Ben wel benieuwd nu naar het verbruik. De eerste tank was 1:10 maar dat was veel vol gas om te testen.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Di, 23 Feb. 2016, 9:41 Onderwerp: |
|
|
Op ebay een Adventure achtervelg gekocht, man wat is zo'n ding breed.
De spaken van de oude velg gingen verbazend makkelijk los. Een goedkoope velg gevonden 2.5". De nippels waren groter dan de gaten dus de boor erdoor.
Nieuwe velg erom en spaken al iets aandraaien. Gelijk de off set een beetje in order krijgen.
Vervolgens uitlijnen in de achter brug.
De oude en nieuwe velg naast elkaar
Ik vond het niet heel moeilijk en is aardig geluk. Niet perfect maar dat ben ik ook niet. De spaken aan de remzijde zitten er het minst mooie in. Waarschijnlijk komt de spaakhoek niet helemaal overeen. Na 50km zitten alle spaken er nog in en heb ik er nog een paar aangedraaid.
Het eindresultaat.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 23 Feb. 2016, 21:04 Onderwerp: |
|
|
netjes!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Do, 25 Feb. 2016, 3:03 Onderwerp: |
|
|
geen bandenklemmen ??? of zijn die niet zichtbaar op de foto
|
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Do, 25 Feb. 2016, 16:56 Onderwerp: |
|
|
Goed gezien, met 1.6 bar en droge band monteren nog geen verschuivingen. Straks met bib mousse wel.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 26 Feb. 2016, 13:34 Onderwerp: |
|
|
met mousse maakt het toch juist niet uit als ie een beetje doorschuift?
Ik heb nooi bandenklemmen gehad icm mousse
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Za, 27 Feb. 2016, 2:21 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | met mousse maakt het toch juist niet uit als ie een beetje doorschuift?
Ik heb nooi bandenklemmen gehad icm mousse |
is dat zo.... wij gebruikten juist BIB mouse pasta tegen het door glijden, op een enduro rit.
|
|
Naar boven |
|
|
GezwindeSpoed
Geregistreerd op: 7-7-2015 Berichten: 428
|
Geplaatst: Ma, 29 Feb. 2016, 10:55 Onderwerp: |
|
|
Ben bang dat bij deze motor het verschuiven wat meer is dan op andere. Als het echt de spuigaten uitloopt wordt het natuurlijk heel warm, maar misschien valt het ook wel mee. Kwestie van proberen.
_________________ NC750X
300EXC TPI
950SE |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Feb. 2016, 22:29 Onderwerp: |
|
|
ik heb het altijd zonder gedaan.. mousse met 200kg mag zowieso niet te zacht zijn!
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 1 Mrt. 2016, 3:59 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik heb het altijd zonder gedaan.. mousse met 200kg mag zowieso niet te zacht zijn! |
en hoelang ging de mouse mee ????
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 1 Mrt. 2016, 22:45 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Dr_Bean schreef: | ik heb het altijd zonder gedaan.. mousse met 200kg mag zowieso niet te zacht zijn! |
en hoelang ging de mouse mee ???? |
1 rally meestal. dus 5 - 8 dagen, 2000-2500 km. en 2 a 3 buitenbanden
beginnen met een nieuwe mouse; daarna is de mousse zacht: dan is ie nog prima voor NL-enduro/offroad.
dus beetje doorschuifsysteem. Als je hele achte hebt, monteer je ze in een iets kleinere band (verschilt nogal wat per merk mousse en band). tot uiteindelijk bij een ofroadritje met de EXC de band echt ging slippen en de mousse opkrulde in de band
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|