lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Te koop:

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jul. 2015, 20:06    Onderwerp: Te koop: Reageer met quote

Wegens onverdeeld succes (gebrek op gebrek) heb ik na 28 maanden mijn KTM 1190 teruggeven aan de dealer.
KTM nl. reageert nergens op en kijkt de andere kant op.

Hierdoor heb ik nog een KTM tanktas en een Conti TKC 70 voorband in de aanbieding.

Kijk voor meer informatie op http://link.marktplaats.nl/M949121615 en http://link.marktplaats.nl/M949119150

Met vriendelijke groet,

Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jul. 2015, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

Je links kloppen niet, Bertje.
Maareuh, wat scheelde er dan wel allemaal aan? Het zou wel interessant zijn om je verhaal hier eens samen te vatten...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Jul. 2015, 23:15    Onderwerp: Reageer met quote

Links nog een keer:

http://link.marktplaats.nl/m949121615
http://link.marktplaats.nl/m949119150

Kijken of dit wel gaat

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2015, 0:03    Onderwerp: Reageer met quote

Koop nooit de eerste van de eerste.

Je koopt een motor met een unieke specificatie maar hij kan die specificatie niet waar maken.

Onronde wielen, overspaken, andere velgen, uiteindelijk ligt aan de banden maar andere banden mogen er vanwege de specificaties niet op...... Om nog enig resultaat te krijgen ga je zelf aan het experimenteren en dus ook zelf betalen.
Klapperende achtervork lagering kunnen ze niet lokaliseren dus is het er niet.
Starten, na drie nieuwe accu's uiteindelijk, op initiatief/kosten van de dealer, een andere startmotor. Uiteindelijk is dit na een heftige interne discussie te lange leste wel vergoed.
Pendelen, staat zelfs in de motorbladen. KTM kan het niet lokaliseren dus is het er niet.
Remmen, met de rechterhand en -been opgeheven knippert je remlicht en na een paar duizend kilometer zijn je achterrem blokken volledig versleten en de schijf blauw. Slijtdeel dus kosten berijder. Alleen na de zoveelste update is het probleem ineens uit de wereld.
En zo is er nog veel meer. Heb de motor 27 maanden gereden. Ben in die tijd 27 keer bij de dealer geweest. Zeven keer voor regulier onderhoud en of banden / ketting. Al de andere keren voor allerhande soort geneuzel van Recalls, updates, oliefilters etc.

Zo'n motor is heel goed voor de band met je dealer. Die helpt je elke keer correct maar krijgt ook niet die back up van zijn leverancier.

KTM brengt vroegtijdig een product op de markt wat niet finaal is uitontwikkeld. KTM levert een product wat de opgegeven specificaties niet correct realiseert.
KTM kiest er kennelijk voor om de finishing touch van de product ontwikkeling te laten plaatsvinden bij en op kosten van klant en dealer.Als pleister op de wonde krijg je een derde jaar garantie. Dat heb ik niet afgewacht.

De verantwoordelijke managers bij KTM reageren niet, sterker ze weigeren, na herhaald verzoek, om met de gebruiker in contact te treden.

En zo komt er aan een mooie droom en een investering van € 18.000,= een einde.

Hoop dat ik zo duidelijk ben,

Groeten Bertje.

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
OLoiro



Geregistreerd op: 9-3-2014
Berichten: 80
Woonplaats: In't Groene Hart

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2015, 8:56    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Bertje,

Jammer dat het zo loopt, maar ik begrijp je volkomen. Ik heb gelukkig niet zulke ernstige dingen gehad als jij, maar een hoop kleine dingen. Allemaal wel verholpen en daarna ook opgelost. Maar dat is vooral te danken aan de dealer. KTM zelf is doofstom en lijkt zich in geen enkel geval te interesseren voor de eindklant. Ik weet niet of dat hetzelfde is met KTM in de race- en crosswereld, maar men lijkt voor de toerwereld weinig interesse te hebben in klanttevredenheid. Ook de nieuwe website van KTM is volledig ruk. Ik heb een aantal keer een mail gestuurd naar KTM en 0 reactie.
Dat schaad ook mijn vertrouwen in het merk. Ik rij vooralsnog met veel plezier op mijn 1190 rond, maar heb ook nog maar 8000 gereden.

Ik weet niet of mijn volgende ook KTM wordt....

Weet je al wat jij gaat rijden nu?

Groeten
Annejan

_________________
1190 Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 21 Jul. 2015, 9:04    Onderwerp: Reageer met quote

Oei Bertje, das niet zo best. Ik heb ook een 1190 R van het eerste modeljaar en heb gelukkig de problemen die je beschrijft niet gehad. Enige probleempje dat ik had is de startmotor en die is op eenvoudig verzoek in garantie vervangen. Hopelijk blijft mijn motor probleemvrij rijden, maar aangezien er nu toch al een 13000 km opstaan heb ik daar wel vertrouwen in.

Ben ook benieuwd wat het wordt bij jou, of was jij dat die al een 1290 adventure gekocht had?

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Jul. 2015, 4:44    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt me een inkoppertje voor een advocaat zoiets.... en liefst op je rechtsbijstand verzekering, meestal krijg je dan net iets eerder een reactie, jammer als dat zo moet maar goedkoper dan zelf kosten gaan dragen als iets in garantie vervangen had moeten worden.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Jul. 2015, 23:06    Onderwerp: Reageer met quote

Te koop advertentie in koop en verkoop forum plaatsen. Daar geen discussie..
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jul. 2015, 11:32    Onderwerp: Reageer met quote

Om de discussie dan maar af te sluiten voor de geïnteresseerden een laatste bericht.

Mr. Wheely had het bij het juiste eind. Eén telefoontje om te melden dat ARAG de zaak in behandeling nam was voldoende voor actie. Echter alleen van de dealer. KTM NL reageert nergens op.
Uiteindelijk kwam er een realistisch overnamebod en daarmee kon ik op pad om een andere motor te kopen.

Na lang wikken en wegen heb ik gekozen voor Japanse eenvoud, betrouwbaarheid en kwaliteit en heb een Kawasaki Versys 1000 gekocht. Deze motor kwam in mijn beleving heel dicht bij de SMT 990 van vroeger. Daar mag iedereen van vinden wat hij wil. Overal is wat van te zeggen maar ik ben diep onder de indruk van dat blok. 30 kmh in de zesde versnelling (1200 toeren). Gas tegen de schuif en 9 seconden later rij je circa 180 kmh en dan is het nog niet op. Geen geruk of ander gedoe in de aandrijflijn
Ook het verbruik spreekt me erg aan 15 tot 20 % zuiniger als de ADV 1190 en dat is voor mij op jaarbasis toch 175 liter minder. Om nog maar niet te spreken van de aanschafprijs van zo'n motor.

En als laatste je kunt met koffers er aan en de vingers in je neus gewoon 180/190 kmh rijden. Dat schiet lekker op als je met vakantie naar de Alpen gaat, en dat zijn dan bijna echte kilometers geen KTM kilometers.

Bedankt voor de belangstelling allemaal,

Groeten Bertje.

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
roadtripy



Geregistreerd op: 14-5-2014
Berichten: 21

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jul. 2015, 15:26    Onderwerp: Reageer met quote

Veel rijplezier toegewenst op je kawa thumbsup
_________________
Asjemenou
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MROE



Geregistreerd op: 7-11-2013
Berichten: 173
Woonplaats: IJsselmuiden

BerichtGeplaatst: Do, 30 Jul. 2015, 22:13    Onderwerp: Reageer met quote

Sluit ik me bij aan veel plezier op je kawa. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 31 Jul. 2015, 2:39    Onderwerp: Reageer met quote

jammer jammer jammer...... maar goed, ik dacht die gaat voor de nieuwe honda A-T aaahahahaahahaa suc 6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blokkie



Geregistreerd op: 29-4-2013
Berichten: 85

BerichtGeplaatst: Za, 1 Aug. 2015, 22:18    Onderwerp: Reageer met quote

Jammer Bertje, maar ik begrijp je.

Mijn 1190 heeft me één keer laten staan, dat is toen keurig opgelost. Daarna in 20 maanden bijna 40K op de klok gezet zonder enig probleem. Inmiddels staat er op de 1290 SA ook bijna 15K zonder noemenswaardig probleem.

Het kan dus wel, jammer dat jij zoveel pech had.

Heel veel plezier met je Kawa.

Groet,

Blokkie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Za, 29 Aug. 2015, 16:47    Onderwerp: Reageer met quote

Tanktas heeft inmiddels een nieuwe eigenaar gevonden.

TKC 70 is nog beschikbaar.

Gr. Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif