Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 11:15 Onderwerp: injectie kuisen, hoe? |
|
|
Ik denk dat mijn injectie beetje vuile benzine gekregen heeft, dus wil ik de injectoren kuisen.
Wat is de beste manier?
Ik heb gezien dat er product bestaat om in de benzinetank te gieten, ben ik niet zo'n voorstander van, lijkt mij een halve tijdelijke oplossing.
Of de trottle bodies uitbouwen en dan er stroom opzetten en men een grote spuit benzine doorjagen?? maar hoeveel stroom dan op welke klemmen van die dikke grijze connector.
of de injectoren uit de trottle bodies halen en dan stroom opzetten, of ben ik dan de hele afstelling aan het ontregelen???
tips welkom
thanks _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 12:23 Onderwerp: |
|
|
Doe aub NIET wat je daar allemaal schrijft...recept voor doffe ellende. Zomaar wat spanning op een PWM-gestuurde injector gaan zetten is vrijwel meteen dodelijk.
Bij een vermoeden van vuile benzine ga je de filterset in de pomp verwisselen, en vervolgens eventueel een éénmalig additief bij de benzine doen om de injectoren te reinigen (Liqui-Moly, Forte, Tecflow, er zijn er genoeg). Die producten werken bij milde vervuiling.
Als hij goed draait na de nieuwe benzinepomp filters zou ik verder zelfs helemaal niks doen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 13:21 Onderwerp: |
|
|
Een dagje gaan toeren in Frankrijk en een paar keer van die benzine met toegevoegde bio-ethanol tanken, reinigt ook goe naar het schijnt. _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 14:34 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Doe aub NIET wat je daar allemaal schrijft...recept voor doffe ellende. Zomaar wat spanning op een PWM-gestuurde injector gaan zetten is vrijwel meteen dodelijk.
Bij een vermoeden van vuile benzine ga je de filterset in de pomp verwisselen, en vervolgens eventueel een éénmalig additief bij de benzine doen om de injectoren te reinigen (Liqui-Moly, Forte, Tecflow, er zijn er genoeg). Die producten werken bij milde vervuiling.
Als hij goed draait na de nieuwe benzinepomp filters zou ik verder zelfs helemaal niks doen. |
Ok dus toch voor de additieven gaan.
De bezinepomp is helemaal voorzien van nieuwe filters, maar moto blijft stationair niet goed draaien. Dat kan natuurlijk vanalle oorzaken hebben ik wou vuile injectoren even uitsluiten.
De moto was nu net gestript van alle plastic en had de injectie in m'n hand dus dacht is ff polsen wat er mogenlijk is...
Ben groot onderhoud aan het doen kleppen, olie, waterpomp as, nieuwe batterij,... _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 14:37 Onderwerp: |
|
|
Filters van benzine pomp, luchtfilter en zwarte behuizing waren trouwens allemaal goed vuil. _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 16:57 Onderwerp: |
|
|
welke motor?
effe opnieuw laten inregelen? (al gedaan?) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 17:06 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | welke motor?
effe opnieuw laten inregelen? (al gedaan?) |
990 adventure
Laten inregelen? Bedoel je aan de computer en fouten uitlezen en alles terug inlezen? Nee dan. _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 17:10 Onderwerp: |
|
|
Heb ondertussen ook een bus injectorcleaner gekocht. 325 ml Wynn's die er volledig in één keer ingieten? _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 17:36 Onderwerp: |
|
|
Staat op het busje meen ik. Jk heb halve fles in volle tank gedaan.
1 x herhaald.
Gr. Dekster _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 18:08 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: | Staat op het busje meen ik. Jk heb halve fles in volle tank gedaan.
1 x herhaald.
Gr. Dekster |
Staat er niet op... En heeft het geholpen? _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 18:49 Onderwerp: |
|
|
Bij mij wel. _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 26 Jun. 2015, 19:03 Onderwerp: |
|
|
Dekster schreef: | Bij mij wel. |
Wat was het probleem bij u? _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2015, 16:13 Onderwerp: |
|
|
gaint schreef: | Laten inregelen? Bedoel je aan de computer en fouten uitlezen en alles terug inlezen? Nee dan. |
15 min laten draaien op middenbok zonder aan de gas te komen. Niet altijd voor de grote drastische akties kiezen om te beginnen ...
Hoeveel km heeft die 990 en welk bouwjaar ? _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2015, 20:12 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | gaint schreef: | Laten inregelen? Bedoel je aan de computer en fouten uitlezen en alles terug inlezen? Nee dan. |
15 min laten draaien op middenbok zonder aan de gas te komen. Niet altijd voor de grote drastische akties kiezen om te beginnen ...
Hoeveel km heeft die 990 en welk bouwjaar ? |
15 min al vaak gedaan toen geen verandering.
Nu alle plastic er terug tegen en vanavond of morgen eerste testrit.
Vandaag wel al gestart ,olie bijgevuld en daarna direct 15 minuten laten draaien, lijkt beter stationair.... Afwachten of het zo blijft.
Ik ga een van de dagen wel dat injectie cleaner busje wel eens inkappen.
Bj 2006
km +- 650000 _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Za, 27 Jun. 2015, 22:06 Onderwerp: |
|
|
gaint schreef: | Dekster schreef: | Bij mij wel. |
Wat was het probleem bij u? |
Door lichamelijke ongemakken heb ik een jaar niet gereden. Volgens mij is de huidige benzine van zulke slechte kwaliteit dat het uit elkaar valt.
Motortje liep niet zo lekker. Dus heb ik dat spul er in gedaan. _________________ 990 R & fe450 & IHZ Jupiter |
|
Naar boven |
|
 |
|