Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
j666st

|
Geplaatst: Za, 20 Jun. 2015, 22:12 Onderwerp: Kabelbreuk brandstofpomp |
|
|
Pfff motor starte goed maar viel na een paar minuten uit ....starten ....starten ...en na een tijdje konden we weer verder. Alles onderzocht ,maar zag geen rare dingen. Brandstofpomp gaat al een 60.000 kilometer mee dus ween modificatie set van Dr_bean er op gezet! volgens handleiding testen?... Kud geen 5 plopjes, sterker nog nu je het zegt ik heb de brandstofpomp al heeel lang niet meer horen ploppen bij contact aan..... Zekering is goed, contact aan en maar eens meten of er wel stroom uitkomt..... Shit nee geen stroom, kabelbreuk??? Doe ik iets verkeerd is er inderdaad een kabelbreuk en zo ja hoe kan ik die het eenvoudigst vinden, waar eerst te kijken voordat ik me motor helemaal bloot heb liggen...
Groet Joost _________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 21 Jun. 2015, 12:23 Onderwerp: |
|
|
Kabelbreuk? weet je het zeker??
De spanning voor de pomp komt van het fuelpump-relais af: dat wordt weer geschakeld door de ECU. de voeding van het relais komt van de Fuelpump-fuse in de fusebox, verder zit daar niks bij-op.
MAAR: het relais wordt door de ECU aangezet zodra je het contact aan zet (en Killswitch op aan), en dan na 5 seconden weer UIT gezet als de motor NIET loopt...
Dus denk niet: er staat geen spanning op... dat is normaal!
Als je wil testen:
* regel een 12V lampje (bijv een remlicht of knipperlampje, met 2 draadjes er aan.
*eerst contact UIT uiteraard.
* haal de connector van de fuelpomp los.
* Sluit nu in plaats van de fuelpump het lampje aan op de connector met de draadjes (beetje lastig, maar met enige voorzichtigheid lukt dat wel.
* als het veilig geconnect is: schakel je contact (+killswitch) AAN, en dan moet het lampje 3-5 seconden oplichten en weer uit gaan.
m.b.t. de pomp: ALs er geen afname van de brandstof is (dus als de carb al vol zit) dan hoor je ook geen 5 plopjes.
heb je al gewoon test gereden met de 'refurbished' pomp?
misschien is er wel helemaal geen probleem? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
j666st

|
Geplaatst: Zo, 21 Jun. 2015, 16:48 Onderwerp: |
|
|
Dank je voor je tips, ga vanmiddag verder met onderzoek.. _________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
j666st

|
Geplaatst: Wo, 24 Jun. 2015, 22:35 Onderwerp: |
|
|
jieha!!!
Kabelbreuk...tss tuurlijk niet!! Was een corrupte brandstofpomp!!
Dankzij de modificatie set en het geduld van Dr_Bean ploft me KTM weer zoals nooit tevoren, lijkt wel of ie al die tijd geknepen rondreed... Kan nu met moeite me voorwiel aan de grond houden.....  _________________ KTM 950 sm 2007
XT600 43F '86
BMW 1100 GS
Honda CB750
Honda CB550 |
|
Naar boven |
|
 |
|