lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Paar vraagjes
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Do, 18 Jun. 2015, 16:25    Onderwerp: Paar vraagjes Reageer met quote

Recent dus ook een 1190R aangeschaft (990 adv en bmw 650 dakar zijn te koop).

Een paar vraagjes dus.
1. er zit een Akra op. Moet de mapping aangepast zijn ? En verder vind ik die niet speciaal klinken, had een donkerder/zwaarder geluid verwacht

2. gps etc moeten nog aangesloten worden, zijn daar terug acc1 en acc2 terug te vinden onder de koplamp

3. groter windscherm zal ook terug moeten... aanbevelingen ?

4. ik probeer een rek op maat te laten maken om mijn huidige Holan Nomada koffers te kunnen gebruiken. Touratech heeft een rack voor 399$ maar of dat past met die akra's, geen idee

5. de moto heeft 5000km en de achterband is al vierkant. Op zoek naar nieuwe banden dus binnenkort. Kunnen de scouts ?

6. fabrieksgarantie tot midden 2016 (het is een 2013 motor). De startmotor is nog niet vervangen, wel heeft ie de bochten abs

Enne, ik mag er nog niet mee rijden van de dokter, ben nog maar net geopereerd sad De moto staat wel al in mijn garage, thuisgebracht door een kameraad.

Thx !

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2015, 2:30    Onderwerp: Reageer met quote

net op tijd weg gehaald bij die west-Vlaamse dealer voordat het te warm werd thumbsup thumbsup

en als die te lang stil moet staan dan wil ik um wel een paar weken komen halen hoor laugh laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2015, 8:43    Onderwerp: Re: Paar vraagjes Reageer met quote

1. De mapping hoeft niet aangepast: de kat zit niet in de demper, maar in de uitlaatbochten zelf. Er bestaat overigens officieel slechts 1 mapping voor de 1190. Ik heb persoonlijk een Remus gekocht omdat ik de Akra spuuglelijk vond. Ding heeft een prachtig geluid en staat erg mooi. De oplossing van Wings is ook niet te versmaden.

2. Je vindt de Acc 1 en 2 onder de 12V aansluiting in de kuip (je kan er soms aan door langs onder via de voorvork in de console te vissen).

3. Je kan eerst eens het scherm van de standaard 1190 proberen. Dat is al een pak groter dan dat van de R. Misschien in de hoogste stand? Anders maakt Puig een nog groter scherm.

4. Hangt ervan af hoe die koffers eruitzien. Ik heb ook Holan Nomada's, maar het model dat gemaakt is voor de 1190 met Remus. Voordeel is dat die koffers en het rek erg goed aansluiten op de motor+uitlaat en je dus een smallere motor hebt.

5. Geen idee, ik heb na 17000 km nog steeds de originele achterband. Staat nog mooi rond. Rij je niet wat teveel snelweg?

6. Startmotor is een must, zal je deze winter wel merken. Als je dealer het wil kan je hem beter preventief vervangen. Dan start hij altijd perfect. Verder nog geen brokken aan geweest bij mij.

Oh ja: volgens onderhoudsvoorschriften moet je hem pas op 15000 onderhouden, maar ik doe zelf toch een kleine oliewissel op 7500. De Filter durft dan al wel eens verzadigd zijn.

Het amusement met de nieuwe (als je erop mag)!

petervdc schreef:
Recent dus ook een 1190R aangeschaft (990 adv en bmw 650 dakar zijn te koop).

Een paar vraagjes dus.
1. er zit een Akra op. Moet de mapping aangepast zijn ? En verder vind ik die niet speciaal klinken, had een donkerder/zwaarder geluid verwacht

2. gps etc moeten nog aangesloten worden, zijn daar terug acc1 en acc2 terug te vinden onder de koplamp

3. groter windscherm zal ook terug moeten... aanbevelingen ?

4. ik probeer een rek op maat te laten maken om mijn huidige Holan Nomada koffers te kunnen gebruiken. Touratech heeft een rack voor 399$ maar of dat past met die akra's, geen idee

5. de moto heeft 5000km en de achterband is al vierkant. Op zoek naar nieuwe banden dus binnenkort. Kunnen de scouts ?

6. fabrieksgarantie tot midden 2016 (het is een 2013 motor). De startmotor is nog niet vervangen, wel heeft ie de bochten abs

Enne, ik mag er nog niet mee rijden van de dokter, ben nog maar net geopereerd sad De moto staat wel al in mijn garage, thuisgebracht door een kameraad.

Thx !

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2015, 16:56    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
net op tijd weg gehaald bij die west-Vlaamse dealer voordat het te warm werd thumbsup thumbsup

en als die te lang stil moet staan dan wil ik um wel een paar weken komen halen hoor laugh laugh


Gekocht bij Warrant, een (ktm only) dealer in Bousval, onder Brussel

Triest hoor om die andere motozaak zo uitgebrand te zien. Naar ik hoor zou ie volgende week op een tijdelijke locatie terug open gaan

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2015, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

acc1 = altijd stroom ?
acc2 = enkel als contact aan ?

De moto heeft pas 5000km, van 1 eigenaar, ik vermoed ook dat die enkel rechtdoor gereden heeft...

Dealer zegt startmotor te willen vervangen bij problemen. Garantie tot volgend jaar in april of zo. Kmoet hem dus voor die tijd laten vervangen.

Ja, akra stelt qua geluid wat teleur, maar ik ga geen kosten doen om die te vervangen hoor.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Jun. 2015, 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
acc1 = altijd stroom ?
acc2 = enkel als contact aan ?

De moto heeft pas 5000km, van 1 eigenaar, ik vermoed ook dat die enkel rechtdoor gereden heeft...

Dealer zegt startmotor te willen vervangen bij problemen. Garantie tot volgend jaar in april of zo. Kmoet hem dus voor die tijd laten vervangen.

Ja, akra stelt qua geluid wat teleur, maar ik ga geen kosten doen om die te vervangen hoor.


Heb laatst op YouTube een kort filmpje gezien over een kleine aanpassing van de originele demper. Dat gaf een erg mooi geluid , maar ik kan het alleen niet meer terug vinden.

_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Za, 20 Jun. 2015, 2:38    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
acc1 = altijd stroom ?
acc2 = enkel als contact aan ?

De moto heeft pas 5000km, van 1 eigenaar, ik vermoed ook dat die enkel rechtdoor gereden heeft...

Dealer zegt startmotor te willen vervangen bij problemen. Garantie tot volgend jaar in april of zo. Kmoet hem dus voor die tijd laten vervangen.

Ja, akra stelt qua geluid wat teleur, maar ik ga geen kosten doen om die te vervangen hoor.


kan je er geen 2 jaar garantie bij kopen.... vraag eens aan je dealer
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Jun. 2015, 9:43    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
acc1 = altijd stroom ?
acc2 = enkel als contact aan ?


Klopt. Bij mij lag acc 1 in de kuip onder de 12V (je kan er eigenlijk van langs onder aan zonder te demonteren, maar niet makkelijk) en acc 2 in de middenconsole onder de teller (kan je iets makkelijker aan tussen de vorkpoten van langs onder. Eventueel de spatbescherming verwijderen.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2015, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Gps voeding geinstalleerd op de 1190R.
Vering wat comfortabeler gezet, stond beenhard.
En een eerste toerke met de 1190R.

Pfiew, ferme power zulle !! Euh, zei ik "ferm" ? Understatement van het jaar...
Is hoger dan de 990. Windscherm niet voldoende. Schakelen/remmen/koppelen heel goed.
200 voelt als 130. Oeps...
Rijdt iets lichter dan de 990, maar verduwen voelt even zwaar.

Mijn been erover zwaaien voelt niet goed aan mijn lies. Opstappen via de voetsteuntjes zou niet aangeraden zijn omdat de zijstandaard aan het blok hangt en niet aan het frame ?

Ahja, en de offroad dongle erin geklikt die ik meegekregen had. Iets met abs instellingen die hij onthoudt, zelfs na contact uitzetten. En bad fuel checker ook.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2015, 18:01    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja, ik heb de owners manual, maar is er ook een werkplaats manual ?
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2015, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:

kan je er geen 2 jaar garantie bij kopen.... vraag eens aan je dealer


Het is al verlengde fabrieks garantie, hij is van 2013.
De dealer stelt hem te koop voor de klant, dus dealer geeft zelf geen garantie.
Soit, ik heb nog een jaar garantie dus.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Di, 23 Jun. 2015, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
petervdc schreef:
acc1 = altijd stroom ?
acc2 = enkel als contact aan ?


Klopt. Bij mij lag acc 1 in de kuip onder de 12V (je kan er eigenlijk van langs onder aan zonder te demonteren, maar niet makkelijk) en acc 2 in de middenconsole onder de teller (kan je iets makkelijker aan tussen de vorkpoten van langs onder. Eventueel de spatbescherming verwijderen.


Gevonden smiley

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2015, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
Oh ja, ik heb de owners manual, maar is er ook een werkplaats manual ?


Die bestaat, stuur me een mailtje...

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2015, 12:55    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Rijdt iets lichter dan de 990, maar verduwen voelt even zwaar.

Mij valt op dat de motor in de versnelling met ingetrokken koppeling veel weerstand biedt. In zijn vrij verplaatsen is geen enkel probleem.
Bij mijn FJR maakte dat niet uit.

_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1025
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Jun. 2015, 20:51    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja, er zit véél minder motorem op dan op de 990, bijna geen zelfs.

Tis precies een 4 cylinder ipv een 2 cylinder geworden sad

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 1 van 5

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif