Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
De Patatkoning
|
Geplaatst: Zo, 14 Jun. 2015, 22:55 Onderwerp: Lekkage (olie), wie heeft er tips / wat kan het zijn? |
|
|
Heren, ik heb jullie hulp nodig. Mijn adventure 950 lekt olie. Zie onderstaande fotos. Ik heb het blok er helemaal uit gehad, kleppen gesteld, kop- en voetpakkingen vervangen, inclusief de "studs" (8 binnen in de cylinder, en 2 aan de buitenkant).
Na een ritje van 60km , goed heetstoken (na netjes warmrijden), loopt er olie over de deksel van de stator. Zie de fotos waarop ik met de schroevendraaien wijs.
Zou het de pakking van het stator deksel kunnen zijn? Het zit sowieso aan de linkerkant van het blok. Zie ik mogelijkheden over het hoofd? Bekende euvels die ik nog zou kunnen vervangen om uit te sluiten?
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
111.16 KB |
Weergegeven: |
480 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
109.7 KB |
Weergegeven: |
494 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 758 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 14:23 Onderwerp: |
|
|
't Lijkt van boven te komen, zo op 't eerste zicht. Denk dan aan de olieleidingen op het voorste kleppendeksel: de elleboogjes zijn uit plastic en kunnen stukgaan, een leiding die er niet goed opzit of de dichting met het kleppendeksel, ...
|
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 15:29 Onderwerp: |
|
|
Bij mij was het de dichting van de statorkabels die lekte. Opgelost met vloeibare pakking.
_________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
De Patatkoning
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 17:09 Onderwerp: |
|
|
arno schreef: | Bij mij was het de dichting van de statorkabels die lekte. Opgelost met vloeibare pakking. |
Zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Moet daarvoor het stator deksel er af? Beter van wel zeker?
|
|
Naar boven |
|
 |
De Patatkoning
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 17:10 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | 't Lijkt van boven te komen, zo op 't eerste zicht. Denk dan aan de olieleidingen op het voorste kleppendeksel: de elleboogjes zijn uit plastic en kunnen stukgaan, een leiding die er niet goed opzit of de dichting met het kleppendeksel, ... |
Dank voor het meedenken, maar heb ik idd gecheckt, en daar is alles droog.
|
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 22:36 Onderwerp: |
|
|
De Patatkoning schreef: | arno schreef: | Bij mij was het de dichting van de statorkabels die lekte. Opgelost met vloeibare pakking. |
Zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Moet daarvoor het stator deksel er af? Beter van wel zeker? |
Statordeksel eraf halen, motor plat leggen op rechterkant zo loopt je olie er niet uit.
De rubber terug op zijn plaats duwen indien die nog in orde is, anders wat pakking eraan doen en alles terug vastzetten.
_________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
De Patatkoning
|
Geplaatst: Di, 16 Jun. 2015, 7:16 Onderwerp: |
|
|
arno schreef: | De Patatkoning schreef: | arno schreef: | Bij mij was het de dichting van de statorkabels die lekte. Opgelost met vloeibare pakking. |
Zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Moet daarvoor het stator deksel er af? Beter van wel zeker? |
Statordeksel eraf halen, motor plat leggen op rechterkant zo loopt je olie er niet uit.
De rubber terug op zijn plaats duwen indien die nog in orde is, anders wat pakking eraan doen en alles terug vastzetten. |
Merci. Ik zag idd dat die "rubber" niet los te krijgen is helaas. Tenzij een hele nieuwe stator a raison de 183 eurie.
|
|
Naar boven |
|
 |
|