lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Lekkage (olie), wie heeft er tips / wat kan het zijn?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
De Patatkoning

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Jun. 2015, 22:55    Onderwerp: Lekkage (olie), wie heeft er tips / wat kan het zijn? Reageer met quote

Heren, ik heb jullie hulp nodig. Mijn adventure 950 lekt olie. Zie onderstaande fotos. Ik heb het blok er helemaal uit gehad, kleppen gesteld, kop- en voetpakkingen vervangen, inclusief de "studs" (8 binnen in de cylinder, en 2 aan de buitenkant).

Na een ritje van 60km , goed heetstoken (na netjes warmrijden), loopt er olie over de deksel van de stator. Zie de fotos waarop ik met de schroevendraaien wijs.

Zou het de pakking van het stator deksel kunnen zijn? Het zit sowieso aan de linkerkant van het blok. Zie ik mogelijkheden over het hoofd? Bekende euvels die ik nog zou kunnen vervangen om uit te sluiten?

lc82.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  111.16 KB
 Weergegeven:  480 keer

lc82.jpg

lc81.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  109.7 KB
 Weergegeven:  494 keer

lc81.jpg

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

't Lijkt van boven te komen, zo op 't eerste zicht. Denk dan aan de olieleidingen op het voorste kleppendeksel: de elleboogjes zijn uit plastic en kunnen stukgaan, een leiding die er niet goed opzit of de dichting met het kleppendeksel, ...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
arno

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij was het de dichting van de statorkabels die lekte. Opgelost met vloeibare pakking.
De Patatkoning

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

arno schreef:
Bij mij was het de dichting van de statorkabels die lekte. Opgelost met vloeibare pakking.

Zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Moet daarvoor het stator deksel er af? Beter van wel zeker?
Naar boven
De Patatkoning

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
't Lijkt van boven te komen, zo op 't eerste zicht. Denk dan aan de olieleidingen op het voorste kleppendeksel: de elleboogjes zijn uit plastic en kunnen stukgaan, een leiding die er niet goed opzit of de dichting met het kleppendeksel, ...

Dank voor het meedenken, maar heb ik idd gecheckt, en daar is alles droog.
Naar boven
arno

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Jun. 2015, 22:36    Onderwerp: Reageer met quote

De Patatkoning schreef:
arno schreef:

Zat ik eerlijk gezegd ook al aan te denken. Moet daarvoor het stator deksel er af? Beter van wel zeker?

Statordeksel eraf halen, motor plat leggen op rechterkant zo loopt je olie er niet uit.
De rubber terug op zijn plaats duwen indien die nog in orde is, anders wat pakking eraan doen en alles terug vastzetten.

De Patatkoning

BerichtGeplaatst: Di, 16 Jun. 2015, 7:16    Onderwerp: Reageer met quote

arno schreef:
De Patatkoning schreef:
arno schreef:

Statordeksel eraf halen, motor plat leggen op rechterkant zo loopt je olie er niet uit.
De rubber terug op zijn plaats duwen indien die nog in orde is, anders wat pakking eraan doen en alles terug vastzetten.

Merci. Ik zag idd dat die "rubber" niet los te krijgen is helaas. Tenzij een hele nieuwe stator a raison de 183 eurie.

uhoh2
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: