| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| Goobert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2015
 Berichten: 36
 Woonplaats: Somewhere over the rainbow
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Aug. 2015, 10:33    Onderwerp: Bokken van 990 Adventure 2012 |     |  
				| 
 |  
				| In een ander tooic al geschreven over mijn eerste langere rit met de KTM. 
 De motor is erg rukkerig aan de ketting in lagere toeren en erg fel op het gas, zo fel dat hij wat lastig soseerbaar is bij kruipdoor/sluipdoor verkeer.
 
 Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er modificaties die de gasrespons wat zachter soepeler maken?
 
 Motor is nog compleet origineel.
 _________________
 KTM 990 ADV 2012 Gejat, door vuile honden!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| DanDirt 
 
 
 Geregistreerd op: 15-8-2013
 Berichten: 213
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Aug. 2015, 13:27    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Zijn al hele topics over volgeschreven. 
 - setje vervangingsdempers + mapping
 - sas afdoppen
 - rc8 gashandel
 - 1 tand kleiner voortandwiel
 
 En als dat alles niet voldoet: een Japanse 4 cilinder kopen. Of mijn 950S (a)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Goobert 
 
 
 Geregistreerd op: 30-6-2015
 Berichten: 36
 Woonplaats: Somewhere over the rainbow
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Aug. 2015, 14:40    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| OK, thx, kun er alleen wat losse kreten van vinden. Zelfde dus als mijn vorige motor, een Caponord. Die hebben we ook wat moeten tweaken voor hij braaf werden niet meer hapte naar de baas. _________________
 KTM 990 ADV 2012 Gejat, door vuile honden!
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Raketman 
 
  
 Geregistreerd op: 13-1-2007
 Berichten: 1412
 Woonplaats: Wichelen (B)
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 25 Aug. 2015, 21:35    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Als het een 2012 is zou dat allemaal niet meer nodig mogen zijn...mapping is aangepast, kleiner tandwiel zit er al standaard op, sas afdoppen heeft geen enkel effect op het rukkerig rijden. 
 Moest het een 2006-2009 zijn zou ik zeggen ga aan de slag want die kan je een beetje beter maken, maar niet vergeten dat gelijk welke injectie-adventure agressief op zijn gas HOORT te zijn. Anders is er iets mis
  . Onder de 2500 rpm moet je niet gaan, tot 3000 kan een 2012 wat rukkerig zijn maar daar moet je je gasbediening maar naar leren aanpassen - vind ik. Anders wat meer slippende koppeling gebruiken.
 Een perfect reagerende injectiefiets kan je van een 990 niet maken zonder radicale ingrepen...daarvoor bestaan er andere merken.
 
 Ik persoonlijk ben mettertijd beginnen houden van die gasrespons, en ik heb er totaal geen last meer van. In die mate zelfs dat elke andere fiets die ik mag rijden als saai ervaren wordt (nog steeds
  ). _________________
 Nil volentibus arduum
 
 2006 990 Adv ABS (125k)
 2012 990 Adv ABS (54k)
 2017 Africa Twin (80k)
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| tafella 
 
  
 Geregistreerd op: 18-2-2008
 Berichten: 656
 Woonplaats: Rotterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Wo, 26 Aug. 2015, 8:47    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| ^ +1
 
 
 idd, je went er aan en als je er aan gewend bent wil je niets anders meer
 
 als je er niet aan kunt wennen kun je nog altijd een Honda'tje kopen
    _________________
 KTM 990 Adventure-R  2010 (Verkocht!)
 KTM 690 Enduro-R 2014
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| 5150 
 
 
 Geregistreerd op: 24-11-2012
 Berichten: 212
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 27 Aug. 2015, 13:03    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik heb laatst bij een grote beurt aan mijn '09 Adv de SAS ook laten afdoppen en vond wel dat hij  wat minder bokkerig was. Wat ook erg veel scheelt is zorgen dat je ketting op de juiste spanning staat. |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |