Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
osmosis
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2015, 18:48 Onderwerp: een puffend geluid in de uitlaat |
|
|
hoi,
Ik merk sinds enige tijd een geluid op tijdens het rijden met mijn adventure. Ik kan het moeilijk uitleggen maar het is een soort puffend geluid dat onder gelijk welke gas stand optreed ook in stilstand met draaiende motor.
Ik merkte ook op dat de druk in de rechtse uitlaat veel groter is als je een hand erachter houd dan in de linkse en het puffen treedt niet op in de rechtse uitlaat.
Ik maakte een korte video maar ik weet niet of het goed naar voor komt in de video.
[https://www.youtube.com/watch?v=dy64yfeGM9Y&feature=youtu.be]
Wuat denken jullie hiervan?[/url] _________________ Ktm 990 Adventure 2010 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
|
Naar boven |
|
 |
osmosis
|
Geplaatst: Di, 19 Mei. 2015, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Bedankt om de link te fiksen
ik kan natuurlijk ook op spoken jagen (ben soms een beetje maniakaal)
In de video hoor ik het bijna meteen in het begin dan ga ik naar de rechter pijp en daar klinkt het normaal , teug naar links en ik hoor een soort gepuf in de uitlaat, even goed tijdens het rijden met een helm op.
Ik dacht aan een bougie, slechte verbranding of een timing probleem of gewoon doodnormaal.
Ik moet zeggen dat ik altijd al Honda motoren heb gehad en Ktm is nieuw voor mij. De honda's waren ook 1 voor 1 baanmotoren.
Bij de Ktm hoor je links en rechts wel een rammel en ik vraag mij soms af of het allemaal wel normaal is.
Bv: in neutraal hoor ik een gerammel langs de uitgaande as, eens in 1ste niet meer. Als ik de koppelingshendel zachtjes loslaat dan hoor ik een gerammel in de koppeling
Ik krijg zo het gevoel dat je beter geen perfectionist bent als je met een ktm rijdt ofwel moet ik hier nog aan wennen en komt het vertrouwen wel.
Is trouwens een exemplaar van 2010 met 31000km. _________________ Ktm 990 Adventure 2010 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1601 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 10:00 Onderwerp: |
|
|
een KTM maakt rammelt inderdaad meer dan pakweg een vier-in-lijn. Als ik na een rit met mijn R6 overstap op de KTM heb ik ook altijd het idee dat 'm uit elkaar aan 't rammelen is. En dat gevoel heb ik pas gekregen nadat ik die R6 gekocht heb, omdat dat zo mooi en zacht zoemt gelijk een elektromoteurke. 't is gewoon een kwestie van de rammels te leren kennen en herkennnen.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Frank

|
Geplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 11:39 Onderwerp: |
|
|
Tip: een oude Guzzi kopen. EEn Quota of zo. Wanneer je daar aan gewend bent kan je alles aan.  _________________ R! |
|
Naar boven |
|
 |
TDB

|
Geplaatst: Vr, 5 Jun. 2015, 7:47 Onderwerp: |
|
|
De KTM klettert en rammeld idd alsof het een lieve lust is, zeker tov mijnvorige (ook honda 4cyl).
Maar daar moet je aan gewoon worden denk ik.
De ongelijke uitblaas van de uitlaten zou ook normaal zijn, wegens ander uitlaattraject van de voor en achterste cilinder.
(was ook een van mijn eerste bedenkingen bij de KTM).
Voor de rest oordopjes in en gas geven! _________________ 950 adv 2005
CB900 hornet |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Vr, 5 Jun. 2015, 17:40 Onderwerp: |
|
|
Dichtingen van de uitlaat ? _________________ ...tjah... |