lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

ervaring met noppenbanden???

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ktmartin



Geregistreerd op: 20-5-2006
Berichten: 3
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Mei. 2006, 9:04    Onderwerp: ervaring met noppenbanden??? Reageer met quote

Kan iemand zijn ervaringen vertellen mbt noppenbanden op de 950 Adventure idea2 Zelf rij ik steeds meer off-road (met de "standaard" banden) en zou daar wel iets meer grip willen. Heb in januari mijn achterband vervangen en mijn dealer (die nu geen dealer meer is van KTM) adviseerde me toch de standaard band te nemen (Pirelli Scorpion) aangezien echt off-road toch te zwaar is.... voor de KTM dacht ik. sad3 Maar misschien bedoelde hij wel voor mij confused Helaas wist ik toen nog niet van dit forum, dus helaas zit er inmiddels weer een Scorpion op evil3
_________________
rijden maar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 24 Mei. 2006, 17:52    Onderwerp: Reageer met quote

te zwaar?.. haha, zie tuareq rally verhaal en vele andere baggerverhalen hier.

Noppen Banden: ALLE noppenbanden slechts tot 170km/h!!

in de originele maat (150/70)
- Conti TKC80: Net uit in deze maat, maar goede allroad voor licht offroad
- Metzler Karoo: Zeer gewild bij BMW rijders, maar naar ktm rijders meningen juist niet veel waard.

in 140/80: (let op dit is eigenlijk te smal voor de originele velgen, maar het kan wel. Originele velgen zijn toch niet geschikt voor heel zwaar offroad werk)

- Pirelli MT21: Goedkoop, goede allroad, redelijk goed slijtvast. offroad wat beter dan de TKC80.
- Mefo Stonemaster: nog niet getest voor zo ver ik weet
- Michelin Baja: voor het echte offroad werk! Slijtvast en heel veel grip, zeker ook in ons hollandse modder/zand. Maar op de weg natuurlijk weer minder
- Michelin Desert: Hard, iets slijtvaster dan de Baja, speciaal voor stenen: Maar spekglad op nat asfalt. eigenlijk alleen voor droog weer geschikt.
- Terraflex II (achter) door mij getest bij de rally: Echt voor grof offroad werk. zweeft verschrikkelijk in het begin op asfalt. is kw formaat meer een 150/80 (en dus ook erg groot in diameter).

ps.; voor offroad zeker 16 tand vtw, liefst ook 45 tands atw monteren.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ktmartin



Geregistreerd op: 20-5-2006
Berichten: 3
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Za, 27 Mei. 2006, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

THNX!!

Moet nog eens lezen die verhalen allemaal. Maar ik weet natuurlijk ook wel dat de 950 best wel wat aan kan. Alleen heb ikzelf niet zoveel echte off-road ervaring. Misschien moet ik toch eerst eens een crossre/enudro kopen. Jij hebt gegarandeer ooit hiervoor een crosser/enduro gehad.

Heb overigens net een 16 tands tandwiel erop laten zetten bij KTM Sommer, fijne zaak. Snap niet dat ze dat meteen vanaf de fabriek doen.

Moet maar eens kijken nieuwe band of toch lichtere enduro kopen/inruilen

groeten

_________________
rijden maar....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif