Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
gaint

|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2015, 11:42 Onderwerp: waterpomp as stroef |
|
|
Ben de as van de waterpomp aan het vervangen op m'n adventure en vind dat de nieuwe nogal stroef draait. kan het niet echt vergelijken met de oude wat die is eruit en de dichting is stuk gegaan bij het verwijderen.
Dus hoe vlot moet ie draaien of zit er wel wat weerstand op? _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2015, 15:16 Onderwerp: Re: waterpomp as stroef |
|
|
gaint schreef: | Ben de as van de waterpomp aan het vervangen op m'n adventure en vind dat de nieuwe nogal stroef draait. kan het niet echt vergelijken met de oude wat die is eruit en de dichting is stuk gegaan bij het verwijderen.
Dus hoe vlot moet ie draaien of zit er wel wat weerstand op? |
Daar zit bij een nieuwe wel wat weerstand op hoor. Je hoeft je m.i. geen zorgen te maken. _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2015, 17:30 Onderwerp: |
|
|
Ja moet toch wel wat moeite doen met 2 vingers om er beweging in te krijgen. Ik zou verwachten met nieuwe roulementen dat het wat vlotter zou draaien... _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Wo, 13 Mei. 2015, 22:16 Onderwerp: |
|
|
gaint schreef: | Ja moet toch wel wat moeite doen met 2 vingers om er beweging in te krijgen. Ik zou verwachten met nieuwe roulementen dat het wat vlotter zou draaien... |
Ligt niet aan de lagers. De weerstand komt van de dichting die nauw om de as knelt. Allé, mij mij toch en ik ben ondertussen al aan het 4de setje. Heb je siliconevet tussen de dichting en de as zitten? _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
gaint

|
Geplaatst: Vr, 15 Mei. 2015, 14:30 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | gaint schreef: | Ja moet toch wel wat moeite doen met 2 vingers om er beweging in te krijgen. Ik zou verwachten met nieuwe roulementen dat het wat vlotter zou draaien... |
Ligt niet aan de lagers. De weerstand komt van de dichting die nauw om de as knelt. Allé, mij mij toch en ik ben ondertussen al aan het 4de setje. Heb je siliconevet tussen de dichting en de as zitten? |
Ja ik heb er vet tussen gedaan. Heb de instructies van op 950info gevolgd.
Da as ging er eerst niet ver genoeg in zodat de circlips aan de binnenkant er niet op kon. Dus nog even verwarmd en een klein tik op de as en alle zat op zijn plaats... _________________ better to burn out than fade away |
|
Naar boven |
|
 |
|