Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Sarron

Geregistreerd op: 19-3-2007 Berichten: 35 Woonplaats: Noord Limburg
|
Geplaatst: Di, 28 Jul. 2009, 23:18 Onderwerp: Contact slot |
|
|
Ca va,
Naar het schijnt is bij mijn brommer het contactslot kapot.
Is dit bij iemand al eens voorgekomen?
Mijn probleem is: De brommer valt op een willekeurig momenten dood (net alsof je de kill switch bediend)
Daarna start hij meestal wel binnen korte tijd, maar onbekend voor hoe lang hij blijft lopen.
Als ie niet start, dan is het onmogelijk om leven in de startmotor te krijgen. Een tijdje daarna doet alles het weer gewoon, en start de motor onmiddelijk
Het vreemde aan dit alles is, is dat de lampen en knipperlichten en overige electrische zooi gewoon blijft werken.
m.vr.gr. Peter |
|
Naar boven |
|
 |
blackdef

Geregistreerd op: 17-6-2009 Berichten: 108 Woonplaats: Zevenaar
|
Geplaatst: Di, 28 Jul. 2009, 23:54 Onderwerp: |
|
|
Hallo,
Rij pas sinds kort op een adv, maar als je verlichting blijft branden lijkt mij het probleem niet in het contact slot te zitten.
Onlangs na een van de flinke zomerse buien wou mijn 950adv ook niet starten maar wel verlichting ed. Na wat rammelen met de kill switch kwam er leven.
Mijn conclusie, waarschijnlijk vocht bij de kill switch.
Ik verdenk ook bij jou de kill switch.
Heb op andere plekken in dit forum ook verhalen gelezen over de schakelaar in je koppelings handle en je zijstandaard kunnen ook wel eens dit soort problemen veroorzaken.
afhankelijk van de situatie waarin ie doodvalt.
koppeling bediend ja/nee
motor in vrij ja/nee
succes met je speurtocht _________________ groet,
Herman
2009-2012 950s
2012-2017 990R
nu 1290 SAR  |
|
Naar boven |
|
 |
Sarron

Geregistreerd op: 19-3-2007 Berichten: 35 Woonplaats: Noord Limburg
|
Geplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 1:33 Onderwerp: |
|
|
Ca va,
Jij denk precies hetzelfde als ik, want
- De kill switch heb ik overbrugd (achter de koplamp in het stekkerhuis doorgeschakeld)
- De zijstandaard schakelaar --> kabel doorgeknipt, en de 2 geschakelde draden doorverbonden.
- De koppelingsschakelaar --> losgegooid bij de stekker achter de koplamp.
In het kort: Kill switch en zijstandaard doorverbonden (geslotem), koppelingsschakelaar geopend.
Dit alles heeft echter het probleem niet veranderd/verwijderd.
Het moet dus ergens anders aan liggen.
m.vr.gr. Peter |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 29 Jul. 2009, 20:32 Onderwerp: |
|
|
neuh.. nooit gezien: Wel dat het contactslot zelf blijft hangen, als er veel zand/modder/zooi in komt: Dan gewoon goed doorspuiten met remmenreiniger!! en daarna weer met droge teflon/slotspray smeren.
Je kunt dat natuurlijk ook eens met de jouwe doen:
Gewoon met een bus remmenreiniger met zón slangetje eraan effe lekke door het slot spuiten, doek/bakje eronder anders zit alles onder.
Een paar keer goed sleutel in/uit en draaien... en dan nog eens spuiten. Etc.
Effe drogen en daarna kleine hoeveelheid slotspray.
MAAR: kan het niet een zekering zijn?? Soms zijn die dingen half stuk door trillingen: Vervang die van de ontsteking gewoon eens! (of wissel met een lampoid) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Sarron

Geregistreerd op: 19-3-2007 Berichten: 35 Woonplaats: Noord Limburg
|
Geplaatst: Ma, 3 Aug. 2009, 12:48 Onderwerp: |
|
|
Opgelost.
Met de brommer naar KTM Team West geweest.
Ze hebben er een nieuw contactslot op gezet.
Problemen zijn nu weg |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3673
|
Geplaatst: Ma, 3 Aug. 2009, 13:27 Onderwerp: |
|
|
Sarron schreef: | Opgelost.
Met de brommer naar KTM Team West geweest.
Ze hebben er een nieuw contactslot op gezet.
Problemen zijn nu weg |
Dat is een flinke klus als je het mij vraagt  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
|