lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LGKS

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Reizen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Do, 29 Jan. 2015, 21:53    Onderwerp: LGKS Reageer met quote

In juni/juli ga ik samen met een stel vrienden oa de LGKS rijden. Heeft er iemand tips voor als ik toch in die buurt ben of opmerkingen over wat ik verwachten kan? Ik wil de route rijden met de originele scorpions omdat de rest van de route bijna volledig verhard is. Lijkt mij te moeten kunnen, toch?
Alvast bedankt voor de nuttige feedback!

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Jan. 2015, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Op de pass is een refugio (sneeuwhut) Don Berborra of zoiets. Super luxe tent. De kok maakt sochtends vers brood.

Super overnachting op de bergen!!!!! (licht gaat wel om 23:00 uit. Aggregaat zet hij uit).

Ik heb het wel op de MT21 gedaaan. De terugreis dan. Heen zijn we met de slaaptrein naar Alexandrie geweest. Ook super relaxed aankomen.

Niet echt hardcore, maar wel zo fijn. Biertje in de wagon. lekker fris wakker worden.

Duister op een 30jr oude B*W tegen gekomen. Op de normale straatbanden... dus het is mogelijk.

EEN TIP: NEEM ER GENOEG TIJD VOOR. Een weekje minimaal. Wij hadden een weekend. Vééééééé'l te kort.!!!!

Gr. Dekster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
André XT-LC



Geregistreerd op: 29-11-2006
Berichten: 172
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Feb. 2015, 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

lijkt mij ook fantastisch, toeristisch (met een 950S met scorpions) of afzien?
_________________
Niet vies van een beetje vies...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Paul_M



Geregistreerd op: 23-6-2011
Berichten: 105

BerichtGeplaatst: Di, 7 Apr. 2015, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

wij waren met de TKC's daar, maar volgende keer toch op scorpions .. moet goed te doen zijn. ( druk beetje verlagen wel )
_________________
KTM 990 Adv R - 2011
Antwerp - Belgium
http://www.meatandgrease.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 7 Apr. 2015, 12:59    Onderwerp: Reageer met quote

Scorpions kan perfect.
Druk verlagen helpt op losse ondergronden, niet op rotsige, stenige ondergronden. Teveel kans op snake bites dan.
Zet je vering gewoon op standaard of comfort. Als je geen snelle endurist bent, is dat het beste.
Enkel doen bij goed weer.
Goed checken of er dagen zijn dat die kamroutes gesloten zijn. De Assieta-kamroute bvb is in 't weekend gesloten om de beestjes wat rust te gunnen, en als je het dan toch zou wagen is de kans groot dat je groene kabouters tegenkomt die vervelend veel bevoegdheden hebben.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2015, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Over 2 maanden is het zo ver. We gaan niet alleen de LGKS rijden maar ook de Assietta. Dit gaat gebeuren op 2 990 Adv, een gewone R1200GS en een R1200GSA. Achterop heeft ieder zijn camping uitrusting en bagage. De nodige kilo's dus. Op youtube zie ik echter alleen maar lichte enduro's, maar geen vol beladen tourbuffels. Het word een rondrit, dus de spullen achterlaten is geen optie. Alles moet mee. Is het dan toch nog goed te doen? Even voor de duidelijkheid: meedoen is belangrijker dan winnen. Het word dus geen race op het onverharde. Gewoon rijden en genieten van de omgeving!
_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Di, 28 Apr. 2015, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hi McRay,

Ik heb ook fully packed de LGKS gereden. Helaas waren de refugios voor mijn mede reizigers te aanlokkelijk. veryangry Ook hadden ze niet allen de campingspulletjes bij zich.

Ik heb de boel dus voor wel voor Jan met de korte achternaam mee genomen.

Het rijden gaat echter prima. Onderweg zelfs nog wel wat ouder motormateriaal fully packed tegen gekomen. R100 ofzo.

Ook de kok van een berghut reed in een oude panda 4x4 uit 1970 ofzo de berg op en af laugh

Dus gaan!!!

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 3 Mei. 2015, 20:02    Onderwerp: Reageer met quote

ivm de Assieta : die doen ze zelfs met Golfkes, en een BMW RT heb ik daar ook al ne keer zien passeren. grin3
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Jun. 2015, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de lgks ook op het programma staan. Is het nodig om de stanaard 990 adv skid plate te upgraden naar een heavy duty exemplaar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dekster



Geregistreerd op: 13-10-2010
Berichten: 731
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Jun. 2015, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb geen steen geraakt. Maar dat was 2 jaar geleden. Maar je weet nooit hoe hij er nu bij ligt. Ik vind het in ieder geval niet nodig.

Gr. Dekster

_________________
990 R & fe450 & IHZ Jupiter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Reizen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif