lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

TKC 70
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mrt. 2015, 11:58    Onderwerp: TKC 70 Reageer met quote

Zijn er al ervaringen bekend met de Continental TKC-70's op de 990 Adv's?
Heb hier en daar goede reviews gelezen maar die gingen meestal over TKC-70's in combi met een B*W GS.

Ben benieuwd hoe ze zijn in vergelijking met de originele Scorpions....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 30 Mrt. 2015, 20:41    Onderwerp: Reageer met quote

ja.. maar BMW bandenkeuze en KTM zijn toch echt twee behoorlijke tegenstrijdige dingen.

Zelf geen ervaring met de TKC... destijds in 2006 riep conti dat ze die in 18"150/70 gingen maken... en toen geprobeerd ze gesponserd te krijgen voor onze ijslandtrip. Maar Conti wilde niet... dan niet smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Arrrie



Geregistreerd op: 25-3-2015
Berichten: 110

BerichtGeplaatst: Wo, 8 Apr. 2015, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ja.. maar BMW bandenkeuze en KTM zijn toch echt twee behoorlijke tegenstrijdige dingen.


metzeller tourance ook een erg populaire band onder bmw, dat ding op een trans alp en je maakt met die 50pk gemakelijk powerslides op droge wegen.

maarre ik heb nu een paar weken een adventure met scorpions en ik moet zeggen dat het helemaal niet tegen valt op asfalt.

_________________
Het zal wel loslopen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was laatst even bij Verpalen en zag de TKC-70's daar in de aanbieding, € 300 voor een setje incl montage. Lijkt me geen verkeerde prijs, maar ook Verpalen heeft nog geen 9*0 adv klanten rondrijden met TKC-70's.

De reviews en testen die ik kan vinden zijn bijna allemaal in combi met een B*W GS. En dat is niet te vergelijken met een KTM natuurlijk devil
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 6:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

ik heb sinds kort de TKC 70 erop zitten.
Nu 1400 km mee gereden in droog weer en ze bevallen goed.
ze zijn wat ronder dan de Heidenaus K60 scout die ik hiervoor had en daardoor vind ik ze wat stabieler in de bochten. volgen mooi de gekozen richting. goede grip bij droog weer. ze zijn stil.
stabiel tot 140 km/u met baggage/koffers (sneller heb ik niet gereden).
gekocht bij Oponeo, 194,- de set.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Hey BikeBrother, top bedankt voor het delen van je ervaringen, je bent waarschijnlijk een van de eerste in NL met de TKC 70's op een 9*0 adv. Mijn dealer heeft nog steeds niemand rondrijden op een 9*0 adv met TKC 70's. Zoveel reviews zijn er niet te lezen (al helemaal niet in combi met de 9*0 adv) de (internet)bladen schrijven allemaal over die ene test in Wales en op de grote BMW GS'en doen ze het allemaal uiteraard geweldig.

Ik was er sinds gisteren eindelijk uit, ik zou de K60 Scouts laten monteren na het lezen van wat reviews op het adv rider forum. De TKC 70's zouden op hogere snelheden, zo boven de 130/140, een behoorlijke headshake veroorzaken op diverse grotere adv bikes zoals oa de super tenere en ze zouden erg gevoelig zijn voor de groeven in de weg en de strepen op de weg. Wat mij in de reviews die ik las aantrok was de grip op nat wegdek. Nu ik jouw ervaring lees twijfel ik weer. Ben je al offroad geweest met deze banden? Ik wil dit jaar de LGKS rijden en wat allroad dagen mee pakken, dus dat moeten ze wel aan kunnen. Belangrijk(er) is echter ook dat ik ze kan vertrouwen op nat wegdek.

Thanks,...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BikeBrother



Geregistreerd op: 16-4-2006
Berichten: 356
Woonplaats: Veluwe

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 13:33    Onderwerp: Reageer met quote

off road nog niet met de TKC 70. tenzij je de gravelweg op de camping meeteld... idea2
met de heidenaus kon ik ook tot 140 km/h reizen. ik denk dat de heidenaus K60 wel iets meer off road gericht zijn. gaan ook superlang mee. ik reed er 24000 km op. maar vanaf zo'n 17000 km wordt de achterband vierkant en de voorband cupt erg, wat dus een hobbellend rijgedrag geeft. ik had ze toen al kunnen vervangen, maar wilde eens zien hoeveel kilometer het nog ging. qua profielslijtage kan het nog wel meer (+ 2000 km), maar ik vind ze te oncomfortabel zo.
in de regen vond ik de K60 niet te veel grip hebben.

_________________
KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018

www.bikebrothers.nl

Ride your Dreams
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
LeBlanc



Geregistreerd op: 15-8-2008
Berichten: 46
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Mei. 2015, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfde ervaring met de TKC70 en hiervoor de Heidelnau als Bikebrother. Gevoeligheid voor langsstrepen in het wegdek vond ik met de Heindenau meer aanwezig. Met de TKC voor, vind ik insturen in een bocht wat meer moeite kosten. Beetje het gevoel wat je ook met een TKC80 hebt. Kwestie van wennen; geen verkeerde koop...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Ma, 8 Jun. 2015, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Precies deze vraag wilde ik ook stellen op het forum.
Momenteel rij ik nog steeds volledig tevreden op de Pirelli Scorpion. Grip bij nat en droog vind ik heel goed. Warme douche! Ook geeft hij goede feedback en "voel" ik de asfalt goed. Maar die slijtage... 6500km en een prijs van 400,- vind ik ook nogal wat. Ik wilde ook eens de K60 of de TKC70 proberen. De TKC werkt inderdaad goed op een BMW en de K60 word op ADV rider de "tyre of death" genoemt bij regen. Snap ik wel, lange levensduur en veel grip gaan nu eenmaal niet samen. Maar ervaringen uit de praktijk? Ik rij bij alle omstandigheden. Warm, koud, zon, regen en zelfs sneeuw. Offroad minder. Bruikbare Feedback please!

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Di, 9 Jun. 2015, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

McRay schreef:
Precies deze vraag wilde ik ook stellen op het forum.
Momenteel rij ik nog steeds volledig tevreden op de Pirelli Scorpion. Grip bij nat en droog vind ik heel goed. Warme douche! Ook geeft hij goede feedback en "voel" ik de asfalt goed. Maar die slijtage... 6500km en een prijs van 400,- vind ik ook nogal wat. Ik wilde ook eens de K60 of de TKC70 proberen. De TKC werkt inderdaad goed op een BMW en de K60 word op ADV rider de "tyre of death" genoemt bij regen. Snap ik wel, lange levensduur en veel grip gaan nu eenmaal niet samen. Maar ervaringen uit de praktijk? Ik rij bij alle omstandigheden. Warm, koud, zon, regen en zelfs sneeuw. Offroad minder. Bruikbare Feedback please!


Wat ik best vreemd vind is dat op diverse fora men best tevreden is met de K60 scout maar de KTM dealers niet echt positief zijn. Op de diverse fora zegt de ene dat je in de regen toch altijd moet oppassen en dat het bij deze ook het geval is, een ander vindt ze gewoon goed in de regen en anderen vinden het de "tyre of death" Ik sprak vorige week een medewerker van Arjan Brouwer en die vond de K60 scout helemaal niks, de TKC 70 een zeer snel slijtende band en raadde mij een Metzeler Tourance aan. rolleyes5

Waarschijnlijk neem ik toch de TKC 70's ik ga namelijk deze zomer behoorlijk wat km's afleggen (on road passen rijden in de alpen en wat verder door naar midden Italie) dus lijkt me de TKC daar beter voor. Ik wil eind augustus met wat vrienden de LGKS en nog wat offroad passen rijden dus dat moeten ze ook aankunnen, eventueel de voorband door een TKC 80 vervangen voor die trip.

Zaterdag ga ik naar de Tech dag van verpalen en hoop daar wat meer te weten te komen over de verschillende banden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1482
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 9 Jun. 2015, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

5150 schreef:
Wat ik best vreemd vind is dat op diverse fora men best tevreden is met de K60 scout maar de KTM dealers niet echt positief zijn. Op de diverse fora zegt de ene dat je in de regen toch altijd moet oppassen en dat het bij deze ook het geval is, een ander vindt ze gewoon goed in de regen en anderen vinden het de "tyre of death" Ik sprak vorige week een medewerker van Arjan Brouwer en die vond de K60 scout helemaal niks, de TKC 70 een zeer snel slijtende band en raadde mij een Metzeler Tourance aan. rolleyes5

Moraal van het verhaal : probeer het zelf thumbsup

Ik moet bvb niet weten van de TKC 80 vanwege gevaarlijk in regen en gladde omstandigheden. Geeft in gravel niet bijzonder veel méér grip dan een scorpion. In blubber is het al helemaal niks. Is voor mij meer een "show"-band, die daarom perfect past op een BMW GS Adventure, ook al een show-moto. laugh3

De Heidenau is een fascinerend goede band, geeft in gravel/steenslag/droge ondergrond VEEL meer grip dan de Scorpion. Situaties waarin ik weet dat de Pirelli gaat spinnen, word ik met de Heidenau hard voorwaarts gelanceerd. Ook in regen goed en droog. Enkel niet tevreden als ie qua slijtage halverwege is, dan vind ik persoonlijk dat je aan stuurprecisie verliest (denk sportief bochtjes pikken op asfalt)

Maar de scorpion is de über-band in mijn ogen. ZEER goed in alle mogelijke omstandigheden. Je kan er op circuit racen, in de regen de held uithangen, hard knallen op pistes. Zalig gewoon.

Afin, dat zijn alle mijn persoonlijke ervaringen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Olivier_S



Geregistreerd op: 2-4-2013
Berichten: 279
Woonplaats: Bertem

BerichtGeplaatst: Do, 13 Aug. 2015, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb vorig jaar beslist om permanent op de TKC80 te blijven rijden, gewoon omdat ik het beu ben altijd banden te wisselen, en ik rij toch meestal offroad.


Grip in de regen is volgens mij iets wat tussen de oren zit, want of ik nu een straatband of een TKC80 heb staan, ik pas er gewoon altijd mee op als het regent.

Maar de vraag was over de TKC70, of de blog van endurofun staat er een langduurtest van moet je die misschien eens lezen.

_________________
'of all the things I have lost, I miss my mind the most'
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 13 Aug. 2015, 11:44    Onderwerp: Reageer met quote

wat verwacht je?

TKC70 is een 'dichte' wegband. met iets grover profiel dan een Trail-attack. GEEN vergelijk met een TKC80 of originele Scorpion of K60.

in modder of nat gras zal de TKC70 altijd slechter zijn dan een van deze 3, simpelweg omdat hij geen 'noppen' heeft of ook maar iets wat er op lijkt.

verder:
Continental rubber:
- slijtvast, veel kms
-matig op nat (ik vind te onvoorspelbaar.. maar das persoonlijk)
- goed op droog... zolang er geen stoflaagje ofzo ligt: Dan gaat ie abrubt weg door de grote vlakken die het zand niet afvoeren.
Compound soorter van een fabrikant verschillen niet zo veel van band tot band volgens bij. e.g. Michelin heeft gewoon een betere 'nat-wegdek' compound. Dat vind je in ALLE banden terug, auto en motor zelfs.
Continental is dan weer heel goed in slijtvastheid.
(en gezegd moet worden dat het uiteindelijk van de rijder afhangt of ie daar mee om kan gaan en wat voor gevoel hem dat geeft)

- stevig carcas: dus stabiel en ligt doeg in de bochten (ook bij gebrek aan noppen), maar ook slecht vormend over obstakels... dus weer slechter op een slechtere weg.


Het enige wat naar mijn idee per motor-type echt uitmaakt, is of de ronding van de band goed aansluit bij de afkanteling van de motor in bochten. De originele pirelli voorband is daar een goed-slecht voorbeeld van: Als je echt diep in de bocht gaat rij je de band OVER de kant heen. daar komt nog eens bij dat ie door slijtijge niet mooi rond blijft en dus klote rijdt voordat ie echt op is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Zo, 23 Aug. 2015, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de TKC 70's er nu zo'n 3000 km onder zitten. Ik heb eigenlijk geen offroad ervaring, hiervoor had ik achter de originele scorpion en voor de straat scorpion.

Toen de banden er net op zaten had ik spijt als haren op m'n hoofd. De eerste km's leek net koorddansen. De achterband wilde maar wat graag in de bocht vallen terwijl het voorwiel het liefst rechtdoor wilde en liever niet wilde sturen. zegmaar een zeer gyroscopisch effect. De dag na montage stond een trip van 500 km op het programma en omstandigheden vroegen om ff te gassen op de duitse autobahn. Bij 160 werd de voorkant erg licht, gewoon eng eigenlijk. Op plaats van bestemming draaide ik op een groot droog grasveld het gas goed open en liet de achter band even spinnen, daarbij had ik het gevoel dat hij meer dan de scorpion wilde uitbreken. Toen het op de terug weg hard ging regenen had hij echt goed grip, meer vertrouwen dan het vorige setje, ABS greep achter later in dan bij de Scorpion. Oneffenheden op het asfalt vielen eigenlijk amper op.

Dat vallen in de bocht van de achterkant en het gyroscopische effect van het voorwiel werd minder na 1000 km snelweg. De voorband zie ik eigenlijk meer als noppenband dan de standaard Scorpion, de achterkant eigenlijk ook wel op die dikke strip na dan. De achterband is wel spuuglelijk onder een adventure. Vandaag ben ik een heel stuk naast de Lekdijk bij Vianen over het zand gereden, er is daar een soort strandje waar je naartoe mag rijden. Top laag hard en daaronder zacht en dat lukte aardig. Ik merkte ook niks meer van dat uitbreken als ik het achterwiel liet spinnen. Hij werkt ook mooi alles uit het profiel. Later tikte ik op de snelweg even de 160 aan en merkte eigenlijk ook niks meer van dat lichte gevoel in de voorkant. Al met al geen verkeerde band, of ik de volgende x weer dezelfde set monteer weet ik nog niet. Zou ook graag een Heidenau setje proberen of voor en achter de standaard Scorpions. Momenteel lijkt het wel of ze nu na 3000 km lekker rijden dan toen ze nieuw waren.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Bertje



Geregistreerd op: 12-9-2007
Berichten: 134
Woonplaats: Op de Veluwe

BerichtGeplaatst: Ma, 24 Aug. 2015, 18:43    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zeer slechte ervaringen Met de TKC 70. Op de binnenweg gaat het nog redelijk goed maar kom niet op de autoweg. High speed pendelen tot onhoudbare motor vanaf ca. 150 kmh.

Na 3000 km er maar weer Metzeler Tourance omgelegd en uiteindelijk de hele motor maar teruggegeven aan de dealer. KTM doet er niets aan. Overigens zijn ze bij Contie Nederland ook met oordoppen geboren want die reageren ook nergens op.

Gr. Bertje

_________________
De mooiste weg is een omweg.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif