lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hulp gevraagd bij beslissing aankoop

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nopper



Geregistreerd op: 11-11-2014
Berichten: 100
Woonplaats: Meerhout

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mrt. 2015, 8:43    Onderwerp: Hulp gevraagd bij beslissing aankoop Reageer met quote

Hello allen,
Ik kan bij een dealer mijn VFR1200f inruilen bij aankoop van een nieuwe 1190 adventure.

Ik ben nu een tijdje aan het roaden en offroaden met een 950 s, en dat bevalt super. Deze ga ik voorlopig zeker ook houden.

Nu zit ik over het volgende te twijfelen :

Een gewone of een R???
De motor moet vooral dienen om mee te reizen. Solo, maar ook met duo.

Ik vroeg me dus af of iemand ervaring heeft met een R en een passagier. Is er minder comfort dan op een gewone?

En het elektronicapakket? Is dat anders op de gewone dan op de R? Ik zie dat de gewone zonder elektronicapakket te verkrijgen is, maar bij de R wordt hierover niet gesproken. Graag dus een woordje uitleg van de deskundigen. Is de elektronisch regelbare vering echt een meerwaarde? Ik vind het niet erg om aan wat knopjes te draaien wanneer de vrouw meegaat. Wat ik niet heb kan ook niet stukgaan.

Bij de dealer is ook net een 2dehands binnegekomen van januari 2015 met 800km. Eentje van een seingever die toch een lagero motor wilde. Zijn beentjes waren toch wat kort smiley. Dit is een volledig aangeklede versie met koffers enzo voor de prijs van een standaard.

Graag dus advies van de gebruikers.

_________________
Love's not an angel it's merely a monkey with wings
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Wheels



Geregistreerd op: 16-11-2014
Berichten: 135
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Mrt. 2015, 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja, de keuze is niet zo moeilijk lijkt me. Je geeft al aan dat je vrouw meereist achterop dan is dat makkelijker met opstappen op de uitvoering zonder R.
Het elektronica pakket op de 1190 vind ik persoonlijk de moeite waard vanwege de simpele aanpassingen die je kunt doen en ook gebruikt vanwege het gemak.
Wil je meer offroad uitstraling en gebruiksvoordeel op de ongebaande paden als doel dan is de R de juiste keuze.
Op het asfalt stuurt de gewone 1190 nog fijner door het kleinere voorwiel.
Er staan best wel leuke aanbiedingen incl. koffers en andere accessoires als jonge gebruikte fietsen.
Succes met de keuze.

_________________
Zeg 'wat' je bedoelt. dan is 'dat' duidelijk
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM Naam
Schussboelie



Geregistreerd op: 28-10-2010
Berichten: 13
Woonplaats: Lommel-BE

BerichtGeplaatst: Do, 21 Mei. 2015, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb ze alletwee gehad, eerst een jaar de gewone en nu alweer een jaar de R.
De elektronische ophanging is NIET verkrijgbaar op de R en in België standaard op de gewone, de invoerder kiest ervoor om die niet zonder in te voeren, geen idee hoe dat in Nederland zit.

Ik mis de elektronische ophanging absoluut niet.
In het begin gebruikte ik dat vaak en na een maand helemaal niet meer.

Maar de R is écht wel hoger en dus lastiger voor de duo.
En zoals hierboven ook al staat, als je het voornamelijk op de weg houdt stuurt de gewone toch beter door de kleinere maar ook bredere wielen en het lagere zwaartepunt.

_________________
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!


KTM 1190 Adventure R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Mei. 2015, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ken niks van 1190's, maar mijn duootje (160cm hoog) heeft geen enkel probleem om op haar zitplek te geraken op een volledig beladen 950S.

Waar ik eerder zou naar kijken ivm duo: het zadel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1190 Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif