Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 26 Mei. 2017, 14:19 Onderwerp: |
|
|
Vlotter zal vast zitten. Even een kasseienpad nemen!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 26 Mei. 2017, 14:48 Onderwerp: |
|
|
Durf zo niet echt te gaan rijden, na een paar seconde al een flinke plas...
Moet ik de tank eraf halen om er het iets tegen aan te tikken of is het nog anders te bereiken? Zadel eraf helpt iig niet....
Groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 17:28 Onderwerp: |
|
|
ja vlotternaald die blijft hangen.
je kunt proberen :
- zadel er af
- bovenkant airbox er af
- effe op carb tikken
als dat niet helpt.. tja: tanks er af, catbs los, vlotbakken schoon maken en hopen dat het over gaat (rubbertjes zwellen vaak wel weer in de nieuwe benzine ,.. of nieuwe vlotterbaknaalden
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
MartijnL20
Geregistreerd op: 19-5-2013 Berichten: 91 Woonplaats: NH
|
Geplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 20:40 Onderwerp: |
|
|
check ook even of je benzine leidingen niet gescheurd zijn. Ik had met mijn SE ook zo'n probleem en toen bleek 1 van de 2 voorgevormde benzine leidingen gescheurd/ poreus te zijn bij de carbs. Om dit te kunnen zien moet je wel even de bovenste airbox cover er afhalen. Als je m dan start/ contact aan zet en benzine pomp begint te werken zie je gelijk of dit het probleem is.
benzine die via deze stukken slangen ontsnapt, verdwijnt via de overloop (gaatje met slang aan de airbox cover)
_________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2662 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Dat is inderdaad ook een goede kanshebber als die al wat ouder is!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Zo, 28 Mei. 2017, 23:25 Onderwerp: |
|
|
Dank voor jullie tips, het lijkt een losse slang te zijn.....na beurt. Klemmetje lijkt niet sterk genoeg, even maar met wat tyrips.
De carburateur zelf komt omhoog en zie even niet hoe ik de slangenklem richting cilinder vast kan maken (omdat het luchtfilter huis eromheen zit).
Enig idee hoe ik daarbij kan komen?
Hij maakte ook al geluid alsof de uitlaat lek was maar kon toen niks vinden....
Groeten,
Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
102.64 KB |
Weergegeven: |
200 keer |
|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
110.25 KB |
Weergegeven: |
206 keer |
|
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 29 Mei. 2017, 22:55 Onderwerp: |
|
|
mooi dat het zo simpel gevonden was...
dat veerklemmetje moet echt genoeg zijn, anders staat er te veel spanning op het slangetje!
inlaat rubbers zitten met grote slangenklemmen vast, die je met een lange schroevendraaier via het zijluikje moet vastdraaien.
ps.: dat staat ook in het handboek (rtfm?)
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Di, 30 Mei. 2017, 9:10 Onderwerp: |
|
|
Goed te weten dat ik de hele boel niet hoef uit te bouwen om de carburateur op het spruitstuk vast te zetten.
Slangetje en veerklem zijn best uitgelubberd
Om te testen startte ik hem met het luchtfilter open en toen jojode het gas spontaan en kwamen er vlammen uit de uitlaat.....
Zijn dit nog benzine dampen? Of te veel lucht/valse lucht? Of is er nog iets anders mis (voor ik hem weer dicht maak)?
Groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6727 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 31 Mei. 2017, 0:12 Onderwerp: |
|
|
als je een beetje lomp gasgeeft komen de vlammen dan ook uit de inlaat omhoog, dat is nog mooier om te zien
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Wo, 31 Mei. 2017, 0:44 Onderwerp: |
|
|
provisorisch vast gezet (alleen uitgelubberde ring is niet sterk genoeg lijkt), ook 2e slang zat gaatje in en nu ingekort.
Niet het zijklepje gevonden, moet de tank er dan toch vanaf? Heb nu de ring zo vast/klein erop gedrukt en de carburateur er voorzichtig in getikt...
Goed nieuws is dat hij niet meer lekt maar loopt waardeloos: pakt niet op slaat af, maakt felle tikken en lijkt alsof uitlaat lek is (maar vind niks).
Had hij ervoor ook al beetje.
Wat kan dit zijn, valse lucht, iets wat (nog) vast zit, niet synchroon?
Groeten,
Koen
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
105 KB |
Weergegeven: |
202 keer |
|
Beschrijving: |
|
Download |
Bestandsnaam: |
20170530_192252 (2) [Desktop Resolutie].jpg |
Bestandsgrootte: |
77.74 KB |
Gedownload: |
200 keer |
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Wo, 31 Mei. 2017, 10:09 Onderwerp: |
|
|
Voor de zijkapjes moet ook de tank eraf.
Verder zou ik even kijken of de carb wel goed aansluit aangezien deze er ook afgelegen heb. Wellicht dat die valse lucht trekt langs het rubber
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
MartijnL20
Geregistreerd op: 19-5-2013 Berichten: 91 Woonplaats: NH
|
Geplaatst: Do, 1 Jun. 2017, 18:35 Onderwerp: |
|
|
Die slang die je hebt vastgezet met een tie-wrap, is volgens mij te zien zo'n voorgevormde slang in die soort veer. Ik zou deze beide even vervangen net als de andere benzineslangen gelijk waar je al wat vanaf heb geknipt. Ze lijken me gewoon versleten. Nu vervangen voorkomt in de toekomst weer het zelfde probleem. Daarbij die voorgevormde slangetjes zijn de kosten niet, wel een gepriegel om ze er weer in te krijgen.
_________________ KTM 990R + Buell X1 |
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Do, 1 Jun. 2017, 22:10 Onderwerp: |
|
|
Is ook het plan om te vervangen, dit tijdelijk om te kijken of hij nog aan de praat te krijgen was
Tip waar dit te bestellen?
Ga alles dan toch maar demonteren om te kijken of er toch valse lucht nog via een klein lek komt
Kan me alleen niet voorstellen dat dat zoveel uitmaakt en of er toch niet wat anders aan de hand is,
Groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
peter6480
Geregistreerd op: 10-11-2016 Berichten: 374
|
Geplaatst: Do, 1 Jun. 2017, 23:27 Onderwerp: |
|
|
In de webshop van Muldersmotoren Veendam heb je de KTM Parts Finder, kan je meteen zien wat het kost, in je winkelmandje gooien, afrekenen met iDEAL en besteld.
Al een paar keer besteld en iedere keer weer goed!
|
|
Naar boven |
|
|
Koen
Geregistreerd op: 16-8-2006 Berichten: 489 Woonplaats: Maastricht
|
Geplaatst: Vr, 2 Jun. 2017, 22:46 Onderwerp: |
|
|
Dank voor de tip, besteld en in afwachting,
Groeten,
Koen
_________________ 12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R |
|
Naar boven |
|
|
|