lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Olie/Benzine lekkage 990 ADV
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mrt. 2015, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb rode koelvloeistof dus dat kan het niet zijn, loctite is het ook niet het is echt olie. Kan dinsdag pas weer kijken, zsm een nieuwe accu en ff naar de sleutelplek rijden om te kijken...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mrt. 2015, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

bij de laatste keer olie bijvullen er gewoon wat naastgegooid?

Het hangt onderaan de tank.. Olie komt daar normaliter niet, tenzij het van de binnenkant uit tegen de tank aan gespat/gedropen is.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 14 Mrt. 2015, 20:50    Onderwerp: Reageer met quote

De laatste keer olie bijvullen was al even geleden op het moment dt ik de motor voor de laatste keer stalde. Er ging toen wel een scheutje olie ernaast. Hopelijk is dat het.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Apr. 2015, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren eindelijk even de tijd gehad om de tank te verwijderen en kijken waar die lekkage vandaan komt. Twijfelde ik eerst nog of het benzine of olie zou zijn, was ik er sinds ik er weer mee reed wel zeker van dat het benzine zou zijn dat lekte.

Zo te te zien lekt hij op de pakking tussen brandstofpomp en tank. Op de eerder geplaatste foto's lijkt het erop of er vloeibare pakking tussen zit. Die vloeibare pakking blijkt bij beter licht en een gedemonteerde tank het materiaal te zijn waar de tank tank van gemaakt is, de verf is er dus afgeschuurd, waarschijnlijk in een poging de boel vlakker te maken.

Ik kocht de Adv 2 jaar geleden bij een KTM dealer die hem een grote beurt zou geven. De aflever datum werd verschoven omdat de brandstofpomp lekte en de pakkingset in back order stond. Toen ik later na een paar hete dagen de dealer belde om te vragen of het normaal was dat hij naar benzine rook vroeg hij gelijk of het bij de pomp vandaan kwam, ik zei dat het daar niet vandaan kwam en volgens de dealer was het gewoon de ontvluchting.

Nu denk ik dat er misschien meer aan de hand was en dat ze de lekkage niet zomaar 1,2,3, hebben weten op te lossen. Dat denk ik doordat hij destijds meteen vroeg of die benzine lucht bij de pomp vandaan kwam en nu ik de tank los heb gehad zie dat de verf rondom de bevestiging weg is "geschuurd"

Ik zal hieronder enkele foto's posten.

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon een nieuwe pakking set?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Apr. 2015, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Op de bovenste is te zien waar de benzine lekt.

Op de onderste is te zien dat men waarschijnlijk de boel goed vlak heeft willen maken dmv schuren.



LC8vraag2.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  232.22 KB
 Weergegeven:  236 keer

LC8vraag2.jpg



LC8forumvraag1.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  212.33 KB
 Weergegeven:  240 keer

LC8forumvraag1.jpg




Laatst aangepast door 5150 op Ma, 6 Apr. 2015, 14:16, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 6 Apr. 2015, 11:38    Onderwerp: Reageer met quote

toch maar effe gewoon teruggaan daan die dealer en probleem effe netjes voorleggen toch.

praten kan altijd.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 13:36    Onderwerp: Reageer met quote

Contact gehad met de dealer...., volgens hem een euvel van deze fietsen. Het kunststof is niet altijd geheel vlak en daardoor kan het zijn dat je 1x in de paar jaar aan een nieuwpakking setje toe bent, zelfs met een nieuwe tank zou je dit probleem niet geheel verhelpen.

Een andere KTM dealer heeft daar echter nog nooit iets over gehoord en aan de reacties hier op dit topic is het ook geen bekend KTM probleem.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito



Geregistreerd op: 25-8-2009
Berichten: 881
Woonplaats: Overijse

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Je dealer kletst uit zijn nek. De afdichting gebeurt helemaal niet door het vlak tussen tank en pomp maar door twee o ringen. Vervang die eens door nieuwe ( beetje prijzig) en je kans op een lekvrije pomp gaat meteen drastisch de hoogte in.

T

_________________
Husqvarna 701 enduro
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Za, 11 Apr. 2015, 18:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat die dealer uit z'n nek lult ben ik wel achter. Zo is het volgens hem ook normaal dat KTM's soms zomaar afslaan. thumbsdown

Afijn ik ga iig niet meer naar die KTM dealer maar ga nu naar een ander. Die heeft de boel netjes gerepareerd met wat extra service erbij en is nog dichterbij ook. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 12 Apr. 2015, 3:22    Onderwerp: Reageer met quote

zou dat topic van openbare schandpaal er nog komen aahahahaahaha
nu wil iedereen (ik) weten wie die prutser is aahahaahahahaha
maar had je geen garantie ????? anders kan je melding maken ktm nederland
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 13 Apr. 2015, 19:29    Onderwerp: Reageer met quote

Het feit alleen al dat die beste man zitten schuren heeft aan dat "pasvlak" getuigt dat hij echt niet weet waar hij mee bezig is...zelfs dat hij niet het inzicht heeft om te begrijpen hoe het afdichten op die plaats werkt.

undecided

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2015, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vraag me een beetje af of het een goed idee is de dealer hier te vermelden. Ik heb uiteraard ff de dealer gegoogled en kon niet echt slechte ervaringen vinden. Wel hier op het forum iemand die zijn motor bij hen voor een kleine beurt + wat werkzaamheden aanbood en een rekening van over de € 1000,- voorgeschoteld kreeg. Zo kreeg ik bij hen ook een rekening van tegen de € 400,- voor een kleine beurt waar nog een verrekening in zat van € 100,- die ik tegoed had wegens een garantieklus in het buitenland.

Op een vorig forum waar ik op zat is heeft ooit eens iemand problemen gehad met (wel erg) negatieve aandacht aan de dealer of importeur. Aan de andere kant misschien ook wel fijn om anderen te kunnen waarschuwen voor dealers met een minder goede aftersales of werkplaats. Mijn motor is overigens al ruim over de garantie heen, dat neemt niet weg dat ze hebben geschuurd aan de tank (imo geen duurzame oplossing voor een probleem ontstaan tijdens het afleverproces) vloeibare pakking adviseert en met een verhaal over die oneffenheden komt mbt kunstoftanks.... En ieder (klein) probleem zoals soms zomaar afslaan als KTM kwaal weg zet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Do, 16 Apr. 2015, 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfs met de dubbele dichting (in & tegen de tank) wilt die nog wel eens lekken. Been there done that.
Vlakschuren, propermaken, de binnenkant van het gat mooi maken, nieuwe dichtingen, ... en toch nog dat lekje.
Wat extra vloeibare pakking aan de buitenkant (dus op het vlakke stuk van de pomp waar het de tank raakt (waar die dichting ook zit)) en probleem opgelost.
Waarschijnlijk te maken met dat die kunststof nogal eens werkt (hence ook soms het moeilijke terug monteren van de tank (gaten die niet 100% overeenkomen) waarschijnlijk).
Doe ik nu elke keer zo als ik de filters vervang. Geen druppeltje meer gelekt sindsdien.

_________________
www.roeligan.net
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
5150



Geregistreerd op: 24-11-2012
Berichten: 202

BerichtGeplaatst: Zo, 13 Mrt. 2016, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik was vandaag even in de stalling en nou blijkt er weer precies een druppeltje te hangen aan de brandstof pomp. De motor net als in de eerste post van dit topic in december gestald met als enige verschil dat ik in de planning had om door te blijven rijden en dat niet is gebeurt. Dus de motor in december gewoon neergezet zoals ik dat iedere dag deed.

Wederom een druppel aan de pomp die meer op olie lijkt dan op benzine, erg vettig is en het ruikt eigenlijk niet naar benzine. Vorig jaar is de pakking vervangen en zijn gelijk de filters vervangen. IK vind het wel een beetje vreemd dat hij na een jaar weer lekt, precies na een periode van 3 maanden stilstaan.

Een deze dagen maar even schoonmaken en kijken of het idd weer de pomp is en aan de dealer vragen hoe of wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Koen



Geregistreerd op: 16-8-2006
Berichten: 489
Woonplaats: Maastricht

BerichtGeplaatst: Vr, 26 Mei. 2017, 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Gisteren motor na (950 2014) ruim maand gestart, loopt er bakken benzine onderuit...

Bij het aanzetten hoor je steeds weer de benzine pomp en zodra ik hem start (loopt normaal), loopt het er links en recht op de grond.

Links uit het overloop slangetje lijkt ook iets uit te komen maar voor de rest een grote douch....

Iemand enig idee waar het lekt?

Groeten,
Koen

_________________
12 jaar/70.000km 950 S nu 1090 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif